قایقرانی می تواند سبد مدال های ایران را رنگارنگ کند/ 5 کلاس قایقرانی فعال داریم


ساعت: 14:37
تاریخ انتشار: 1401/03/11
کد خبر: 1843167

این عقیده که قایقرانی یک ورزش لوکس و دست نیافتنی است باید اصلاح شود

رئیس فدراسیون قایقرانی گفت: سفر نایب رئیس کنفدراسیون قایقرانی آسیا در راستای توسعه زیرشاخه های دریایی به ویژه قایقرانی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از روابط عمومی فدراسیون قایقرانی، علیرضا سهرابیان رئیس فدراسیون قایقرانی درباره نایب رئیس کنفدراسیون قایقرانی آسیا به ایران گفت: نیمه دوم خردادماه به ایران سفر می کند.

وی با اشاره به اینکه ایران از لحاظ جغرافیایی از نظر شرایط و امکانات طبیعی در زمینه ورزش های آبی نسبت به سایر کشورهای منطقه و حتی غرب آسیا مناسب تر است، خاطرنشان کرد: با بهره گیری و گسترش دامنه جمعیتی ورزش های آبی و رشته های قایقرانی. و این دیدگاه که قایقرانی یک ورزش لوکس و دست نیافتنی است نیاز به اصلاح و تغییر دارد.

رئیس فدراسیون قایقرانی ایران در خصوص حضور زیرمجموعه های خانواده قایقرانی افزود: بیش از 100 رشته (کلاس) در خانواده قایقرانی وجود دارد که 10 رشته آن المپیکی است. قایقرانی در تمام بازی های بزرگ جهانی، قاره ای و ساحلی نیز وجود دارد. تنها در بازی های آسیایی هانگژو 14 رشته قایقرانی به رقابت می پردازند. در حال حاضر 5 کلاس قایقرانی فعال داریم و قرار است با برنامه ریزی و استفاده از ظرفیت استان های ساحلی و همچنین حمایت کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش این رشته ها را به سبد مدال های افتخار اضافه کنیم.

سهرابیان همچنین با اشاره به سفر نایب رئیس کنفدراسیون قایقرانی آسیا به ایران خاطرنشان کرد: برای پیشرفت سریعتر باید اصولی و صحیح ایجاد شود. بحث آموزش و شناسایی استعدادها باید جدی گرفته شود و کارها طبق برنامه پیش برود. به همین منظور از جناب آقای عبدالرحمن ارشد، نایب رئیس کنفدراسیون مهرهای آسیا دعوت کردیم تا با توسعه روابط بین المللی با کنفدراسیون آسیا، از فرصت ها، امکانات و شرایط ایران برای میزبانی مسابقات بین المللی در ورزش های آبی به ویژه قایقرانی بازدید کنند. همچنین در این سفر جلسات و سمینارهای آموزشی تخصصی کشوری در رشته مهر به منظور ارتقای سطح دانش مدیران، مربیان و ورزشکاران کشوری اقشار مذهبی برگزار می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید