پیست تک و قایق های خارجی روی رنگ مدال تاثیر می گذارند/ برای موفقیت قایقرانی در بازی های آسیایی برنامه داریم


ساعت: 11:02
تاریخ ارسال: 1401/10/05
کد خبر: 1919948

سرمربی تیم ملی قایقرانی گفت: با توجه به شرایط در مسابقات قهرمانی آسیا نتایج بسیار خوبی کسب کردیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی فدراسیون قایقرانی، افشین فرزام درباره عملکرد تیم قایقرانی ایران در مسابقات قهرمانی آسیا گفت: در مسابقات امسال برای اولین بار در دو بخش بانوان و آقایان از یک پاروزن در سبک وزن استفاده کردیم. دسته و قایق های سنگین و با یک نفر در هر کدام دو مدال به دست آوردیم که هر دو مدال طلا در بخش بانوان بود. برای آقایان البته انتظار مدال پر رنگ تری داشتیم، اما از آنجایی که امیرحسین یک ماه پیش دچار آنفولانزای بدی شد و تمریناتش 25 روز تحت تاثیر این بیماری بود، این نتیجه برای اولین بار در آسیا بد نبود.

وی در ادامه افزود: دو نفره سنگین وزن آقایان کادری به تازگی از جوانی به بزرگسالان تبدیل شده بود و رضوانی اولین حضور بین المللی خود را تجربه می کرد. باید بگویم در زوج سخت شرایط سخت است و چین، ازبکستان، هند و اندونزی رقبای سرسختی هستند و قایقرانان ما برای اولین بار در این رقابت ها در اولین حضور خود علیرغم شرایط سختی که در رابطه با مسابقات داشتند. قایق، به مدال ارزشمند رسید و ازبکستان در فینال شکست خوردند.

فرزام خاطرنشان کرد: در بخش بانوان نازنین ملایی اولین مدال تک وزن تاریخ قایقرانی ایران را به دست آورد و ملایی برای چهارمین بار طلای سبک وزن خود را قطعی کرد. ترکیب نازنین ملایی و مهسا جاور در دونفره با توجه به اینکه جاور چندین سال غیبت داشت و هفت هشت ماه تمرین کرده بود، با حضور چین و ویتنام نتیجه خوبی کسب کردند و برای اولین بار ویتنام را شکست دادند. رویدادهای گروهی در مجموع باید بگویم که نسبت به سال 2019 با نفرات کمتری حاضر شدیم، اما نتیجه خیلی خوبی کسب کردیم و در همه مسابقات دست خالی نرفتیم.

سرمربی تیم قایقرانی کشور درباره برنامه های آتی تیم ملی به ما گفت: در بازی های آسیایی تیم هایی مانند هنگ کنگ و ویتنام را داریم که در مسابقات قهرمانی آسیا عملکرد خوبی داشتند. اندونزی در رده مردان نیز عملکرد خوبی داشت. اگر چین قهرمان المپیک خود را به بازی های آسیایی بیاورد کار سختی است و حتی تیم دوم چین هم خوب است. در مسابقات قهرمانی آسیا 3 مدال طلا و چین 4 مدال طلا کسب کردیم. قطعا اگر بخواهیم به رنگ مدال توجه کنیم شرایط خاصی می طلبد. در دریاچه آزادی نیمی از تمرینات فنی در 1000 متر خلاصه می شود و پاروزنان به صورت تک بعدی کار می کنند. قطعا اگر در خارج از تهران و در فضای فنی استاندارد اردوهایی داشته باشیم کمک زیادی به آماده سازی قایقرانان می کند.

فرزام ادامه داد: به هر حال برای همه رشته های قایقرانی و همچنین برای هر ورزشکار بر اساس تجربه ای که در مسابقات بین المللی داشت برنامه ریزی مشخصی داشتیم. مواد المپیک همیشه برای من در برنامه ریزی اولویت خاصی دارد. در مسابقات قهرمانی آسیا، زوج سنگین وزن بانوان به مدال طلا دست یافتند. فرصت حضور در زوج های سبک وزن وجود دارد و جدای از حضور قدرتمند در بازی های آسیایی، با برنامه ریزی مناسب برای کسب سهمیه المپیک آماده می شویم. خوشبختانه آرام آرام به سمت اهدافی که برای خود تعیین کرده ایم پیش می رویم و این مکان امیدوارکننده ای برای ما برای ایجاد رویدادهای بهتر قایقرانی در آینده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا میزبانی چین در بازی‌های آسیایی و استفاده آن‌ها از مسیر مسابقه، کسب مدال را برای ما دشوار کرده است یا خیر، توضیح داد: قطعاً آنها جدا از شرکت‌های قایق‌سازی که دارند، قایق‌های آلمانی و ایتالیایی در کشور خود دارند. از این قایق ها استفاده کنید و در محل مسابقه داشته باشید و آنها با کیفیت بالا در کشور خود مسابقه می دهند.ژاپن و هنگ کنگ نیز قایق های خود را که قایق های اروپایی هستند می آورند و در مسابقاتی که ثانیه ها اهمیت دارد به پاروزنان کمک می کنند. قهرمانی بانوان آسیا بچه ها از راه دور اول شدند اما در آقایان صدم ثانیه ما را به مدال می رساند و اگر از قایق های بهتر استفاده شود رنگ مدال بهتر می شود بحث تجهیزات مهم است پیست بحث و شرایط بر نتیجه تأثیر می گذارد.

فرزام همچنین گفت: با توجه به نتایج به دست آمده و صحبت هایی که هم از سوی مسئولان فدراسیون و هم از سوی ورزشکاران انجام شده، می بینیم که روحیه مضاعفی برای کسب مدال به ویژه طلا در بازی های آسیایی ایجاد شده است که البته این یک لحظه مثبت در از یک طرف اما از طرف دیگر به نظر من این مسابقات تمام شده و باید فصل جدیدی را شروع کنیم و روی این نتایج نخواهیم خوابید و هر تیمی که بهتر تمرین کند می تواند عملکرد بهتری داشته باشد. یک قسمت از این فصل در اختیار کادر فنی و تیم است که ما همه چیز را برای آن خواهیم داد و یک قسمت دیگر آمادگی هایی است که کمیته المپیک و فدراسیون برای تیم در نظر گرفته اند. اگر بتوانیم همه این موارد را به درستی مدیریت کنیم، می توانیم خوشبین باشیم که در بازی های آسیایی عملکرد خوبی خواهیم داشت.

سرمربی تیم روئینگ خانگی کشورمان در پایان گفت: نقطه قوت ما حضور کادر فنی پویا و فعال در کنار من بود که در راندمان کار ما تاثیر گذاشت و به من کمک کردند.



دیدگاهتان را بنویسید