قدرت نرم ایران اسلامی چالش آمریکاست/ جامعه را از وجود دشمن پاک می کنیم


ساعت: 14:48
تاریخ انتشار: 27.08.1401
کد خبر: 1911910

محمدبکر محمدی لائینی به تحولات اخیر کشور و بازی عوامل فریب خورده استکبار در سرزمین دشمن اشاره کرد و خطاب به یاغیان گفت: چند روز دیگر آمریکا از قدرت کنار می رود و باید از قدرت نرم برای سازندگی استفاده کند. ایران اسلامی و با او مذاکره کنید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بلاغ ، آیت الله محمدبکر محمدی لائینی در خطبه های نماز جمعه ساری گفت: همه شما نمازگزاران و خود را به تقوا دعوت می کنم. هیچ چیز بهتر از خداپرستی نیست.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه انسان آینده را با تقوا می بیند، افزود: انسان با تقوا متکی به عمل است و با آرزو پیش نمی رود.

وی با بیان اینکه اگر انسان عمل نکند و تنها از خواسته های خود لذت ببرد، تنها از آرزو بهره ای نمی برد، گفت: آرزوی ثروتمند شدن بدون تلاش و کوشش راه به جایی نمی برد.

امام جمعه ساری با تجلیل از عملکرد فعالان مسجد امام حسن عسکری(ع) بلوار کشاورز ساری به دلیل برگزاری تریبون نماز جمعه این هفته در مرکز مازندران ادامه داد: اعضای کانون فرهنگی هنری شهید اندرزگو کانون این مسجد با همراهی امام جماعت و هیئت امنا به فعالیت های جهادی، قرآنی و فرهنگی پرداختند و جامعه ارزشمندی را ایجاد کردند که قدردان نگاه جهادی و انقلابی این فعالان مسجدی هستیم.

وی به روز روشندلان اشاره کرد و بر اهمیت تکریم و همراهی با این قشر تاکید کرد و گفت: هفته بسیج را نیز در پیش داریم. بخشی از امنیت جامعه به همت بسیجیان تامین می شود که حضور علمی و جهادی این قشر در عرصه های مختلف را ارج می نهند.

محمدی لائینی با بیان اینکه 29 آبان 57 را می توان نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی ساری دانست، تصریح کرد: این اتفاق تاثیر بسزایی در شکوفایی بیشتر حرکت انقلابی مردم داشت و زمینه ساز انقلاب در این شهر صبح روز نهم آبان ماه، نیروهای انقلابی در مسجد رضاخان در خیابان نادر تجمع کردند. و شهیدان احمد سامرابخش، عزیزالله گلمی، عزت الله رهنما کوچه و محمود علامه در این قیام تاریخی جان خود را فدای انقلاب اسلامی کردند.

وی بر لزوم عضویت در پایگاه های مقاومت بسیج تاکید کرد و گفت: عضویت در بسیج و پیروی از تفکر بسیجی باید افتخاری برای همه باشد.

محمدی لائینی با بیان اینکه نظم جهانی تک قطبی به سمت نظم نوین جهانی چندقطبی پیش می رود که دشمنان اسلام نیز به آن اذعان دارند، افزود: با افتخار می گوییم که امروز با حمایت رهبری و مردم، نظام اسلامی. جمهوری ایران یکی از قطب هاست.» او قدرت را در جهان تعریف می کند.

وی به اغتشاشات اخیر کشور و بازی عوامل فریب خورده استکبار در سرزمین دشمن اشاره کرد و خطاب به معاندین گفت: چند روز دیگر آمریکا کنار می رود و باید ایران اسلامی را با قدرت نرم بسازد و با آن مذاکره کند. .

نماینده ولی فقیه در مازندران تاکید کرد: در آینده نزدیک قدرت نوظهور ایران اسلامی یکی از نیروهای تعیین کننده ای است که سلطه جهانی ابرقدرت آمریکا را به چالش خواهد کشید.


ما جامعه را از شر دشمنان آزاد خواهیم کرد

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ساری نیز گفت: بارها دشمنان گفتند که نمی گذاریم انقلاب اسلامی به هدف خود برسد اما ناکام ماندند. امروز فریب خوردگان را به دامان انقلاب برمی گردانیم و به دشمنان می دانیم که تا آخرین قطره خون ایستاده ایم و جامعه و نظام اسلامی را نابود خواهیم کرد. ما آنها را حذف خواهیم کرد.

سید ابراهیم شریفی پیش از خطبه های نماز جمعه ساری با اشاره به آغاز هفته بسیج در 8 آبان گفت: بسیج یادگار معمار کبیر و معیار انقلاب اسلامی است که در همه عرصه ها حضور موثری دارد. تا امروز.

وی ادامه داد: امروز تفکر بسیجی در دوران امام خمینی (ره) و امام خامنه ای ثابت کرده است که ستون نظام اسلامی و ناجی بسیاری از ملت هایی است که زیر یوغ استکبار قرار داشتند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ساری با بیان اینکه تفکر بسیجی امروز نیز در کشورهای اسلامی زنده و زنده است و بسیج ثابت کرده است که توانسته خدمات بزرگی را در همه عرصه ها از جمله محرومیت زدایی به ثبت برساند، گفت: در عرصه طرح های محرومیت زدایی و عمرانی بسیج همیشه خط اول خدمت است.

شریفی با اشاره به تلاش نیروهای بسیجی برای برقراری امنیت در ماه های اخیر تاکید کرد: بسیجی در دوران دفاع مقدس تا امروز همواره پشتیبان انقلاب بوده و هست، زیرا قیام ها مربوط به امروز نیست، بلکه خصومت ها از ابتدای اسلام شروع شده و تا امروز ادامه دارد.

وی ادامه داد: عده ای متوهم و ناآگاه در داخل فکر می کنند که این دشمنی تمام شده است، در حالی که تا زمانی که آمریکا و شیاطین استکبار و غرب در اندیشه آنها باشند، دشمنی ادامه خواهد داشت.

فرمانده ارتش ساری گفت: بعد از انقلاب اسلامی با فتنه‌های مختلفی مواجه شدیم که هرگز به نتیجه نرسیدیم، زیرا دشمن احمق است و فکر می‌کند با ایجاد شبهه در اعتقادات و ایجاد بازی‌های کودکانه می‌تواند مردم را نسبت به نظام و انقلاب بدبین کند.

وی تاکید کرد: دشمنان با شعار “زنان زندگی و آزادی” جوانان ما را به دیدگاه های غربی فریب می دهند در حالی که آنها هیچ نگاهی به زن و زندگی و آزادی ندارند چرا که جمهوری اسلامی بزرگترین مدافع زن و زندگی و عفاف است. .

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ساری با اشاره به اقدامات تروریستی دشمنان در کشور گفت: امت اسلامی بدانند که به فرموده امام راحل، دشمنان و ضدانقلاب در حال شیطنت و ترور ناجوانمردانه برای کشور ما هستند. برای ایجاد رعب و وحشت در دل مردم نمی دانند و نمی دانند که این کشور و ملت 40 سال با انواع فتنه ها روبرو شد.

شریفی افزود: قبول داریم که ایرادات و آسیب هایی وجود دارد که متأسفانه مورد غفلت مسئولین قرار می گیرد، اما امروز جهاد وظیفه و اولویت اصلی مردم است چرا که دشمن دیگر جرات مقابله نظامی را ندارد اما امروز جنگ فتح افکار و خانه ها».

وی ادامه داد: امروز دستگاه های فرهنگی و انقلابی باید پاسخگوی مردم باشند و بگویند نترسید تا در دل هیچکس شکی نباشد. امروز بیش از هر زمان دیگری با نظام استکباری مخالفیم.


نظام اسلامی قدرتمندترین نظام جهان است

امام جمعه نوشهر همچنین گفت: دشمنی مستکبران غرب با انقلاب اسلامی مشکل جدیدی نیست بلکه این دشمنی ها و توطئه ها از زمان پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی وجود داشته است اما امروز ملت باید هوشیارتر باشد. و نسبت به گذشته آگاه است.

حجت الاسلام محمود مشایخ در مراسم مذهبی سیاسی نماز جمعه این هفته نوشهر افزود: دلیل این دشمنی این بود که با شعار الله، پیروی از خط مرجعیت، حمایت از مظلوم و مستضعفان این انقلاب را به وجود آوردیم. مقابله با استکبار و ظلم از آن زمان تاکنون دو حزب حزب الله و حزب شیطان در مقابل هم قرار گرفته اند.

وی تصریح کرد: پس از گذشت بیش از چهار دهه از انقلاب اسلامی، این دشمنی ها از جمله شرارت، دروغگویی، توطئه، بی اعتمادی ملت به ناکارآمدی مسئولان نظام اسلامی در واقع رفتارها و ویژگی های ضد ارزشی حزب شیطان است. که در جامعه ما رواج دارد.

وی تصریح کرد: دشمنان در 46 روز گذشته 38 هزار دروغ رسانه ای ضدایرانی علیه انقلاب اسلامی در فضای مجازی منتشر کردند و منعکس کردند که عاملان این دروغ ها در واقع حزب شیطان هستند که می خواهند این اتفاق برای گروه های مختلف بیفتد. مخصوصاً جوانان و نوجوانان را گمراه می کند.

وی در خصوص اغتشاشات اخیر بیان کرد: اغتشاشات امروز این واقعیت را نشان داده است که متأسفانه به خدماتی که در حوزه درمان، دفاع و سایر امور در این دولت انجام می شود توجهی نمی شود و در عین حال که از مسئولان انتظار می رود نباید از آن ها استفاده کنند. با تلاش جهادی از ملت غافل شوند و برای نیازهای مردم از جمله تهیه دارو در فصول سرد سال پیش بینی های لازم را داشته باشند.

امام جمعه نوشهر گفت: امروز دشمن متوجه شده که در برخی زمینه ها شکست خورده است، اکنون با اقدامات فرهنگی و رسانه ای سعی در فریب ملت ایران دارد و جالب اینجاست که به نوعی می گویند این کشتارها کار ما نبوده است. از طریق فضاسازی و جنگ روانی.

مشایخ افزود: نظام اسلامی قدرتمندترین نظام جهان است و برای حفظ منافع و جان مردم و هوشیاری بیشتر سعی در مدیریت این معضل دارد یعنی. شورش ها هدف دشمن تجزیه کشور است، پس ملت باید هوشیارتر و هوشیارتر باشد.

وی تصریح کرد: اکنون همه مسئولان باید پاسخگو باشند و روایت درست و شفاف داشته باشند، ضمن اینکه مسئولان باید به دشمنان خارجی مانند عربستان و داعش که در صدد دامن زدن به این اغتشاشات هستند، هشدار دهند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید