قدردانی نمایندگان فقها و ائمه جمعه از رهبر معظم انقلاب


ساعت: 15:45
تاریخ ارسال: 05/10/1401
کد خبر: 1887128

جمعی از نمایندگان متولیان دین و ائمه جمعه کشور در بیست و پنجمین اجلاس سراسری نماز جمعه با نوشتن نامه ای از مقام معظم رهبری از تذکرات و تشویق های مقام معظم رهبری قدردانی کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جمعی از نمایندگان فقهای کشور و ائمه جمعه شرکت کننده در بیست و پنجمین اجلاس سراسری نماز جمعه با نوشتن نامه ای از مقام معظم رهبری در خصوص تذکرات و رهنمودهای مقام معظم رهبری. خرد کردن من قدردانی می کنم

متن نامه به شرح زیر است:

حضور پربرکت حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای

رهبر فرزانه و فرزانه انقلاب اسلامی

سلام علیکم و رحمت خدا

با احترام و آرزوی سلامتی و عزت روزافزون در پیشبرد راهبرد مقاومت و مقابله با استکبار جهانی در دو منطقه جنگ سخت و جنگ نرم و در جبهه ای به وسعت جهان اسلام و در عین حال تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام سوگواری سید و سالار شهیدان (علیه السلام) که با جان باختن جمعی از هموطنان شریف در حادثه سیل توامان و غمگین تر ما خواستار انجام این کار هستیم. تقدير و قدرداني خادمان خود را در كانون هاي نماز جمعه كشور به خاطر محبت هاي انگيزه اي و عنايت هدايتگري كه در طول توفيق خدمت اين بزرگوار به عمل آمد را بپذيريد.

دو سال دیگه چی زمان خود رادر این دیدار پربار، شاید نقطه عطفی در ادامه راه دشوار تحول و شکوفایی شبکه جمعه امامت باشد که در سه بخش قابل توجه است:

بخش اول، تعابیر عمیق و اوصاف بدیعی بود که حضرتعالی در بیان فضایل فریضه سیاسی و شرعی نماز جمعه، جایگاه رفیع و ابعاد والای این واجب نمادین در ساختار حاکمیتی نظام مقدس فرمودند. جمهوری اسلامی ایران و فرصتی ارزشمند برای تلاش مضاعف و عینیت بخشیدن به این تصویر زیبا و دلگرم کننده است.

قسمت دوم دو نشان افتخار در خصوص رویکرد مردمی ائمه جمعه و خدمات اجتماعی انجام شده در زمان شیوع ویروس کرونا، سیل، زلزله و نمونه های دیگر است که خالصانه و از جان گذشتگی در کانون توجه قرار گرفت و با اشرافیت شبکه امامت ارسال شده در روز جمعه.

بخش سوم، هشدارها، احتیاط ها و انتظارات بود که از حوزه سلوک و رفتار، از طریق مدیریت و رویکرد، تا غنا بخشیدن به محتوای خطبه ها را در بر می گرفت و برخی از آنها همواره در جلسات سه گانه گذشته توسط حضرتعالی مورد تأکید قرار گرفته است. دهه ها و یادآوری برخی از آنها نشان می دهد که ما هنوز با تایید حضرتعالی فاصله داریم و البته این بخش هدف اصلی تشکیل این گردهمایی سالانه است تا شبکه گفتمانی جامعه مسلمانان با معیارهای امامت و امامت محک بزند. سرپرستی و اصلاح و بهبود آن.

خاطره بی نظیر این دیدار مهربان مانند یک پایتخت است مانا و آن را در دل و جان خود نگه می داریم و وظیفه خود می دانیم; نه در حرف، بلکه در عمل باید ضمن بررسی و بررسی آسیب شناسی، اقدامات لازم را در رابطه با تذکرات و منویات ائمه مسلمان در دستور کار تشکیلاتی و جمعی قرار دهیم.

السلام علیک و علی عبدالله الصالحین

نمایندگان فقها و ائمه جمعه در بیست و پنجمین مجلس شورای ملی شرکت می کنند

دیدگاهتان را بنویسید