قدمت نظام اداری کشور 100 سال است/ 6 میلیون نفر از دولت حقوق و مزایا دریافت می کنند


ساعت: 13:16
تاریخ انتشار: 1401/03/30
کد خبر: 1877280

لطیفی گفت: تعداد کارکنان دولت 2.5 میلیون نفر است و در مجموع حدود 6 میلیون نفر اعم از نیروهای مسلح، نیروی انتظامی و بازنشستگان از دولت حقوق و مزایا دریافت می کنند. همچنین ۹۵ درصد حقوق و مزایای مستمری بگیران کشور از محل بودجه کشور تامین می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب; میثم لطیفی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: 6300 خدمت از ثبت ازدواج تا صدور گواهی فوت توسط دولت به اقشار مختلف آینده ارائه می شود. سه سال از طریق سیستم و به صورت مکانیزه ارائه می شود که باعث کاهش هزینه های جاری دولت و به حداقل رساندن فساد می شود.

لطیفی گفت: اقدامات زیادی در سازمان اداری و کارگری کشور در حوزه فرهنگی تدوین شده و کارگروه تخصصی با همکاری مرکز حوزه های علمیه کشور برای حل مشکل فرهنگ کشور تشکیل شده است. سیستم اداری

وی با اشاره به اینکه امسال نظام اداری کشور 100 ساله است و اولین ساختمان های اداری در سال 1301 ساخته شد، خاطرنشان کرد: این سیستم در 100 سال گذشته در مسیر بوده و اصلاح آن نیازمند اراده عمومی است و باید با کمک مجلس، دولت و استثمار، بگذارید این اتفاق برای نسل جوان با انگیزه، تقوا و مهارت بیفتد.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: سفرهای کشوری در طول هفته برای ارزیابی و ارزیابی عملکرد دستگاه های اجرایی انجام می شود و مردم باید از نحوه خدمت رسانی به دستگاه های اجرایی رضایت داشته باشند.

رئیس سازمان استخدامی کشور گفت: تعداد کارکنان دولت 2.5 میلیون نفر است و در مجموع حدود 6 میلیون نفر اعم از نیروهای مسلح، نیروی انتظامی و بازنشستگان از دولت حقوق و مزایا دریافت می کنند. همچنین ۹۵ درصد حقوق و مزایای مستمری بگیران کشور از محل بودجه کشور تامین می شود.

وی خاطرنشان کرد: 80 درصد بودجه کشور صرف هزینه های جاری فصل یک حقوق قوه مجریه می شود و بهره وری نظام اداری کشور منفی است.

لطیفی گفت: در ابتدای دولت سیزدهم اطلاعات دقیقی از نظام اداری کشور وجود نداشت و تیمی از نخبگان دانشگاه های مطرح کشور تشکیل شد تا اطلاعات دقیق و جامعی از نظام اداری کشور جمع آوری کند.

رئیس سازمان استخدامی کشور ادامه داد: میانگین حقوق کارکنان کشوری در سال گذشته 67 میلیون ریال بود و اکنون 4700 دستگاه اجرایی در کشور فعال هستند که برخی از آنها برنامه های موازی دارند.

وی گفت: متأسفانه شرایط جمعیت در کشور نامناسب است و از مجموع 2.5 میلیون کارمند، 300 هزار نفر مجرد هستند و به همین دلیل این نهاد در حال اجرای برنامه ای با محوریت قانون جمعیت جوانان است که بر اساس آن به فرزند پرداخت می شود. کمک هزینه ها: «کودک هوشمندانه تر پرداخت می شود و تلاش می شود تا رفاه نسبی کارمندان دولت تضمین شود.

لطیفی خاطرنشان کرد: تمرکززدایی در تخصیص بودجه سیزدهمین برنامه اولویت دولت است و کارگروهی به نام «حکومت محلی» تشکیل شده است که با تمرکز بر خدمات و اختیارات در استان، اختیارات استان و استاندار را در این زمینه افزایش می دهد. نهادی متمرکز و نظام مند است و در حالی توزیع می شود که رئیس نظام وظیفه ارائه خدمات به مردم استان، شهرستان و بخشداری است و افزایش اختیارات استاندار می تواند گامی در جهت توزیع عادلانه منابع باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید