قرارداد استوکس 15-20 اشتباه بود! / کالدرون گفت به شرطی برمی گردد که انصاری مدیرعامل نباشد.


ساعت: 14:16
تاریخ انتشار: 20/08/1401
کد خبر: 1910120

مدیرعامل سابق باشگاه پرسپولیس گفت: اظهارات مدیرعامل پرسپولیس بی اساس و بی اساس است. حساب باشگاه پرسپولیس بسته نیست، مسدود است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مهدی رسول پناه، مدیرعامل سابق باشگاه پرسپولیس درباره دندانپزشک بودن یا نبودن گفت: بله، جدا از دندانپزشکی، در سیستم قضایی هم کارشناس هستم. من علاقه زیادی به پرسپولیس دارم و چون روی این تیم حساس بودم به مدیریت باشگاه پیوستم. بعضی ها می گویند دندانپزشک بود و به پرسپولیس آمد، بگویید مدیران در این 30 سال چه کرده اند که وضعیت فوتبال ما اینطور است؟ چرا بقیه مدیران برای اظهار نظر نمی آیند؟

وی در ادامه خاطرنشان کرد: سلسله مراتب مدیریتی را طی کردم چون ابتدا قائم مقام بودم، سپس به عضویت هیئت مدیره درآمدم، سپس رئیس هیئت مدیره شدم و در نهایت سرپرست باشگاه پرسپولیس شدم. . زمانی که من رئیس هیئت مدیره بودم، مشکل داشتیم، چرا؟ چون می خواستیم قانونی عمل کنیم و در مسائل فرعی غرق نشویم. زمانی که من سرپرست شدم، با بحران مالی شدیدی مواجه بودیم و موارد داخلی و خارجی زیادی داشتیم. در گروه خود در لیگ قهرمانان آسیا با یک امتیاز چهارم شدیم. وضعیت مالی باشگاه را می دانستم و نیامده بودم که بگویم وارث بدهی های گذشته هستم.

سرپرست سابق باشگاه پرسپولیس همچنین بیان کرد: زمانی که وارد بحث مدیریت باشگاه شدم، یک کارگزار داشتیم که متاسفانه در قرارداد با آنها بحث درآمدزایی مطرح نشد. بحث ما با دلال از آنجا شروع شد. به مسعود سلطانی فر گفتم که اینطور نمی شود. پرسپولیس در حالت کاپیتولاسیون بود و دولت و وزارتخانه نمی توانستند پول تزریق کنند. به سلطانی فر گفتم اگر مدیر باشگاهم باشم باید قرارداد نمایندگی را عوض کنیم یا آن را به هم بزنیم! با اقتدار خود و هیئت مدیره باشگاه موفق به عقد قراردادی به مبلغ 110 میلیارد تومان با یک دلال با دلار 10 هزار تومانی شدم. عده ای گفتند اگر دلال حرف آخرش را بزند، قرارداد ترکمنچایی بسته شد. در تاریخ باشگاه پرسپولیس چنین قراردادی منعقد نشده است. طبق گزارش سازمان بازرسی، این تنها سالی است که پرسپولیس به درآمدزایی رسیده است. ما 5 پرونده قطعی داشتیم که یکی از آنها برانکو بود و به آن پایان دادیم. شما دیدید که پرونده کالدرون تا کجا پیش رفت.

وی در ادامه تصریح کرد: جایی شنیدم که مدیرعامل فعلی پرسپولیس گفته یا شنیده یا گفته اند که حساب باشگاه به دلیل بدهی به من بسته شده است. حساب باشگاه پرسپولیس بسته نیست، مسدود است. او حتی نپرسید که آیا قابل استناد است یا نه. حساب باشگاه بسته نمی شود، مسدود می شود. اگر حساب بسته شده باشد چگونه پول بازیکنان را پرداخت کرده اند؟ نمی دانم چرا می گویند حساب باشگاه را بستم. یک نفر در دوره سلطنت قبل از ما 7 میلیارد تومان کمک کرده بود. به جای تشکر از او، سیاست مقابله را در پیش گرفتند. با یکی از ایرلاین ها مشکل داشتیم و زنگ زدیم و گفتیم واقعا مشکل داریم و با ما بیایید. این راه تعامل است. من اصلا حساب باشگاه پرسپولیس را نبسته ام.

رسول پناه در مورد قرارداد آنتونی استوکس اذعان کرد: این قرارداد در دوران مسئولیت من نبود. زمانی که پرسپولیس برای بازی با شارجه امارات به این کشور سفر کرد، استوکس مرخصی گرفت و پس از آن دیگر برنگشت. این دوره مصادف با شروع کرونا بود و بازی ها لغو شد. استوکس در این مدت نتوانست به تهران بیاید. سپس طبق قرارداد قانونی عمل کردیم و ابتدا به فدراسیون فوتبال شکایت کردیم. باید به فیفا شکایت می کردیم اما طبق قرارداد کتبی عمل کردیم. این قرارداد آنقدر ناقص بود که نتوانستیم آن را به فیفا بفرستیم. تاریخ ها اشتباه بود و 15 تا 20 اشتباه بود! ما باهوش بودیم و اجازه ندادیم 50 هزار دلار آخر قرارداد او برای ما هزینه داشته باشد. هیچ بحث حقوقی روی این قرارداد اعمال نشد و ما بیشترین ضربه را خوردیم.

وی در خصوص فسخ یک طرفه قرارداد شجاع خلیل زاده با پرسپولیس گفت: خلیل زاده نتوانست یک طرفه فسخ کند و سپس به کمیته اساسنامه شکایت کردیم. اسناد او نیز شناخته شده است. نامه را به کمیته تعیین وضعیت فرستادیم و ماجرا را توضیح دادیم زیرا شجاع 3 سال قرارداد داشت. خلیل زاده محبوب است و من طرفدار او هستم و او هم می داند اما بحث مدیریت فرق می کرد. او بعد از بازی های لیگ قهرمانان آسیا قراردادش را فسخ کرد، چه کار می کردیم؟ بعد از شکایت ما، نمی دانم مسئولان چه کرده اند.

رسول پناه در مورد اینکه منظورش از بدهی هفت میلیاردی پرسپولیس به یک نفر است یا نه، گفت: آن دوست من نبود. این 7 میلیارد در مدیریت قبل از ما داده شد.

وی در پاسخ به این سوال که چرا در زمان ریاست هیات مدیره پرسپولیس از رفتن کالدرون جلوگیری نکردید، گفت: پیام هایی که داده بود وجود دارد و قصد بازگشت داشت اما شرط گذاشت که انصاری فرد مدیرعامل نباشد. از باشگاه به او گفتیم این موضوع در صلاحیت شما نیست. با این بنده خدا کاری کردند که اصلا نیامد. من از همه مسائل از جمله تهدید آگاه بودم. وقتی کالدرون استعفا داد، ما 20 روز فرصت داشتیم تا یک سوم پول او را پرداخت کنیم تا همه چیز تمام شود و از بین برود. انصاری فرد نخواست. روزی که کالدرون رفت، سوالاتی مطرح شد که هیئت مدیره را شوکه کرد. صحبت هایی بین کالدرون و انصاری فرد انجام شد. کالدرون آماده بود مبلغی را تحویل دهد و راه برود، اما این اتفاق نیفتاد. او سرمربی بود که هر 2 هفته کار خود را به هیئت مدیره گزارش می داد، من تا به حال چنین چیزی ندیده بودم. او واقعا برای باشگاه ارزش قائل بود. یه سری مسائل درسته ولی قابل اثبات نیست و بعدا شکایت میکنن! کالدرون نمی آمد. اگر اخبار را تماشا کنید، آنها او را نمی خواستند، اما هیئت مدیره کالدرون را می خواست. کالدرون در برنامه فوتبال برتر صحبت کرد و هواداران متوجه شدند. اگر 5 روز زودتر پولش را می دادند به این اندازه خسارت نداشتیم.

وی درباره خصوصی سازی باشگاه پرسپولیس توضیح داد: سوال من از درویش این است که شفاف سازی کنم. دانشگاه تخت جمشید که در زمان رویانیان تأسیس شد، تعطیل شد. این کار هم فرهنگی بود و هم درآمدزا. چرا باید دانشگاهی با 300 هزار و 400 دانشجو تعطیل شود؟

رسول پناه در پایان درباره اینکه آیا در صورت بازگشت باز هم مدیرعامل پرسپولیس می شوم، گفت: دوست ندارم برگردم اما اگر شرایط بحرانی باشد حاضرم کمک کنم. در باشگاه، چرا احساس نمی کنم حتی یک بار هم زنگ زدند؟ چرا یک بار نامه نفرستادند؟

دیدگاهتان را بنویسید