قرارداد من با پرسپولیس مشروط است اما …

قرارداد من با پرسپولیس مشروط است اما …

او با وجود اینکه مدافع بود، آقای گل جام حذفی شد و یکی از گلزنان پرسپولیس در این فصل بود. صحبت از گیورگی گلسیانی، مدافع گرجستانی پرسپولیس است که تابستان گذشته پس از جدایی از سپاهان به این تیم پیوست و فصل فوق العاده ای را با تیم جدیدش پشت سر گذاشت. مدافع گرجستانی نه تنها در این فصل با پرسپولیس توانست هر جام ممکنی را به دست آورد، بلکه برای اولین بار در 32 سالگی به تیم ملی کشورش دعوت شد. مدیریت تیم ملی گرجستان در حال حاضر بر عهده ویلی سانیول، ستاره فرانسوی سابق بایرن مونیخ است که در سال 2017 برای مدت کوتاهی روی نیمکت باواریایی ها نشست و به دلیل عملکرد خوب گلسیانی در پرسپولیس، او را به تیم ملی دعوت کرد. گلسیانی که سابقه بازی در تیم ملی زیر 19 سال گرجستان را داشت در سال 1396 با ذوب آخان به لیگ برتر ایران آمد و پس از بازی در تیم های نساجی و سپاهان به پرسپولیس پیوست. گلسیانی برای سال آینده با پرسپولیس قرارداد دارد و برای ماندن در این تیم باید با مدیران این باشگاه توافقات لازم را انجام دهد. با مدافع گرجستانی پرسپولیس درباره دعوتش به تیم ملی، قهرمانی اش در پرسپولیس، برنامه فصل آینده و دیگر اتفاقات این فصل گفت وگویی داشتیم که در ادامه می خوانید:

بیایید با دربی جام حذفی و بازی فینال شروع کنیم. تقابل با استقلال چطور بود؟
می دانستیم بازی آسانی نیست و باید سخت تلاش کنیم تا جام دوم را ببریم. ما تمرکز بالایی داشتیم و کیفیت بالای خود را در جریان بازی نشان دادیم. می توانستیم بازی را در همان 90 دقیقه تمام کنیم اما به وقت اضافه نیاز بود. فکر می کنم در وقت اضافه به استقلال فرصت ندادیم و بهترین تیم زمین بودیم. عظمت پرسپولیس را به همه ثابت کردیم و نشان دادیم بهترین تیم ایران هستیم. در طول فصل به گونه ای پیش رفتیم که گاهی از رقبایی مثل استقلال و سپاهان عقب افتادیم. ما معتقد بودیم که می توانیم کارهای بزرگی را با هم انجام دهیم. وقتی در یک تیم هستید انرژی را درک می کنید. به نظر من یکی از بهترین تیم های فوتبال بودیم که دست از تلاش برنداشتیم و با جان و دل برای هدفمان جنگیدیم.

در اولین فصل حضورت در پرسپولیس فکر می کردی تمام جام ها را فتح می کنی؟
حتما بهش فکر کردم می دانستم به چه تیم بزرگی آمده ام. در پرسپولیس همه از روز اول به قهرمانی فکر می کنند و همه از کسب جام برای این تیم صحبت می کنند. ما ترکیب بسیار خوبی داشتیم، کادر فنی ما عالی بود و در طول فصل تمرکز بسیار خوبی روی بازی ها داشتیم. وقتی همه چیز درست باشد، طبیعتاً مدعی قهرمانی خواهید بود و شانس شما برای کسب جام افزایش می یابد. من تا قبل از این فصل در فوتبال ایران قهرمانی نکرده بودم و خیلی خوشحالم که با پرسپولیس به همه افتخارات رسیدم. در طول فصل و در چندین مسابقه خوب نبودیم و نتایج خوبی کسب نکردیم. با این حال باید به لیگ برمی گشتیم و همه بازی ها را می بردیم که خوشبختانه این اتفاق افتاد.

استقلالی ها معتقد بودند قهرمانی حق پرسپولیس نیست و خودشان هم شایسته آن بودند. شما در مورد آن چه فکر میکنید؟
به نظر من این صحبت ها کاملا نادرست و البته غیر صادقانه است. آنها باید شجاع باشند و به تیم قهرمان احترام بگذارند. زیر سوال بردن قهرمانی و تلاش تیم ما خوب نیست و فکر می کنم هنوز فرصت دارند به تیم قهرمانی تبریک بگویند. وقتی شکست می‌خورید، باید به تیم برنده احترام بگذارید. تیم ما در این فصل دستاوردهای زیادی داشت و گروهی برای رسیدن به این موفقیت ها تلاش زیادی کردند. هیچکس نمی تواند قهرمانی پرسپولیس را زیر سوال ببرد چون ما کاملا مستحق و مستحق قهرمانی بودیم.

همیشه آرزوی حضور در تیم ملی را داشتی و بالاخره به آرزویت رسیدی. در این مورد چه خواهید گفت؟
بازی برای تیم ملی گرجستان همیشه آرزوی بزرگ من بوده است. چند سال پیش در لیست کلی تیم ملی بودم اما در لیست نهایی نبودم. خوشحالم عملکردم دیده شد و مربیان تیم ملی از من دعوت کردند. انگیزه زیادی دارم که بتوانم توانایی هایم را در تیم ملی گرجستان نشان دهم و به تیم ملی کشورم کمک کنم. بازی برای تیم ملی حس بسیار خوبی است و من بسیار خوشحالم که به آرزویم رسیدم. باید بگویم دعوت به تیم ملی را مدیون پرسپولیس هستم. نام بزرگ پرسپولیس و بازی در این تیم باعث شد به تیم ملی دعوت شوم و جا دارد از همه هم تیمی ها و کادرفنی ام تشکر کنم. این فصل به پرسپولیس کمک کردم تا با هم قهرمان شویم. پرسپولیس هم به من کمک کرد تا به آرزویم برسم و به تیم ملی دعوت شوم.

تو یکی از بهترین های لیگ ایران بودی و کویچا کوارتزالیا ستاره این فصل ناپولی و بهترین بازیکن سری آ ایتالیا بود. الان در تیم ملی کنار هم هستید، حرفی در این مورد دارید؟
زمانی که سال ها پیش برای دینامو تفلیس بازی می کردم، کویچا یک جمع کننده توپ بود و جوان بود. از آن زمان من او را می شناسم و بازی هایش در ناپولی را دنبال می کنم. او فوتبالیست بزرگی است و تمام دنیا درخشش او را در این فصل دیده اند. حالا بعد از سال ها او را در اردوی تیم ملی دیدم و بابت درخشش و قهرمانی با ناپولی به او تبریک گفتم. او شایسته افتخارات بیشتری است و یکی از بهترین بازیکنان جهان محسوب می شود. از بازی با هوژا بسیار خوشحالم و امیدوارم با هم بتوانیم به تیم ملی کمک کنیم.

شما باید با قوانین نقل و انتقالات در ایران آشنا باشید. مدیران فدراسیون اعلام کردند که قرارداد بازیکنان خارجی باید ریالی باشد. به عنوان یک خارجی، آیا می خواهید با این روش قرارداد ببندید؟
چنین چیزی ممکن نیست. نمی توانم با ریال قرارداد ببندم. نوسانات بالایی دارد. خانواده من در گرجستان هستند. درست است که خیلی پیش من می آیند اما نمی توانم بگویم پول ایران را خرج کنید. واقعا نمی دانم بعدش چه اتفاقی می افتد.

وضعیت قراردادت برای فصل آینده چگونه است و آیا در پرسپولیس می مانی؟
قرارداد من برای سال آینده مشروط است و نیاز به توافق جدید بین من و باشگاه پرسپولیس دارد. شنیده ام که برخی می گویند برای سال آینده هم قرارداد دارم اما واقعیت اینطور نیست و قراردادم با پرسپولیس مشروط است. نمی دانم در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد. در حال حاضر در تمرینات تیم ملی شرکت می کنم و سپس کمی استراحت خواهم کرد. باید ببینیم در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد و اوضاع چگونه پیش خواهد رفت. جلسه ای با باشگاه خواهم داشت تا تکلیفم برای سال آینده مشخص شود.

صحبت از جدایی یحیی گل محمدی از پرسپولیس بود. شما در مورد آن چه فکر میکنید؟
یحیی گل محمدی عالی کار کرد و کیفیت بالای خود را نشان داد. با این حال من هیچ اطلاعی از جدایی او از پرسپولیس ندارم و نمی دانم در چه وضعیتی است.

دیدگاهتان را بنویسید