قرار دادن هشدار در سایت های محلی ایده خوبی است


ساعت: 11:52
تاریخ انتشار: 05/02/1401
کد خبر: 1885088

حقیقت گفت: اخطارها به صورت کشوری در سایت سازمان هواشناسی کشور موجود است. قرار دادن اطلاعات کلی هم در سایت و هم در شبکه های محلی پیشنهاد خوبی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مسعود حقیقت، مدیرکل هواشناسی فارس در گفت و گو با شیرازه، در خصوص اعلام هشدار سیل در شرق فارس، گفت: جلساتی در سازمان هواشناسی داریم که هر روز با کمک سازمان هواشناسی برگزار می شود. استان ها وی گفت: در این جلسات شرایط جوی استان های مختلف تشریح و هشدارهای مربوط به هر استان مشخص می شود.

وی افزود: برخی هشدارها به صورت کلی داده می شود و چند استان را در بر می گیرد و هواشناسی مرکزی برای مناطق آسیب دیده هشدار کلی می دهد.

حقیقت خاطرنشان کرد: برای فارس با توجه به اینکه چند روزی است درگیر برخی از مناطق جنوب شرق بوده ایم، حتی تا امروز یکشنبه، چهارشنبه 8 تیرماه، هشدار زرد رنگ 75 برای بسیاری از مناطق کشور از جمله مناطق استان فارس

مدیرکل هواشناسی فارس ادامه داد: فارس روز چهارشنبه درگیر نبود، اما روز شنبه پنجم بارندگی شدید بود، جمعه و شنبه یعنی دیروز و امروز و حتی فردا، این هشدار نشان می دهد که درگیر است. در شرق فارس با خروج این سامانه خطر رعد و برق، آبگرفتگی جاده ها و جاری شدن آب به صورت موضعی و محدود وجود دارد.

وی با بیان اینکه بارندگی بهار و تابستان در حجم بسیار کم و زیاد می‌بارد، تصریح کرد: وی اعلام کرد: احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه های فصلی، احتمال شکستن درختان کهنسال و سقوط اجسام از ارتفاع از عوارض خطرناک این سامانه است.

مدیرکل هواشناسی فارس گفت: پس از ورود این سامانه توصیه می شود از ایستادن در بستر رودخانه و عبور از حاشیه مسیل ها خودداری شود و به دلیل بارندگی شدید این سامانه احتمال وقوع ناگهانی را دارد. بالا آمدن آب رودخانه در این رابطه هشدار داده شد.

حقیقت برجسته می کند: در برخی موارد به دلیل تعدد استان ها و اهمیت نظام تذکر کلی داده می شود و این تذکر به دفتر رهبری و ریاست جمهوری، رئیس مجلس و بسیاری از مسئولان ارسال می شود. از جمله رئیس سازمان مدیریت بحران کشور به استان ها ارسال می شود.

وی افزود: این پیام در سایت هواشناسی کشور موجود است.

مدیرکل هواشناسی فارس گفت: اخطار زودهنگام در استان در روز سه شنبه در قسمت خبر شبکه فارس و در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه از طریق صدا و سیمای استان نیز همین اخطار داده شد. می گویند ما تذکر ندادیم، اسنادی هست که به ما تذکر داده شده است.

حقیقت چرا هیچ اخطاری در سایت استان وجود ندارد؟ وی گفت: هشدارها در قالب کشوری در سایت سازمان هواشناسی کشور موجود است. اما هشدارهایی که در استان تهیه می کنیم در سایت سازمان منطقه قرار می گیرد. اما قرار دادن اطلاعات کلی هم در سایت و هم در شبکه های محلی پیشنهاد خوبی است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید