تلاش دشمن برای هدف قرار دادن نظام جمهوری/حضور دولتمردان در دانشگاه ها اقدام بسیار خوبی است.


ساعت: 12:38
تاریخ ارسال: 08/04/1401
کد خبر: 1906004

استادیار گروه علوم سیاسی دانشگاه شهید باهنر کرمان:

محمود بابایی گفت: حضور دولتمردان در دانشگاه ها و گفت وگو با دانشجویان حرکت بسیار مناسبی برای پی ریزی این سوال است که بتوانیم جامعه را به سمت هدف متعالی تعیین شده و شکل گیری تمدن نوین اسلامی سوق دهیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمود بابایی در گفتگو با راه آرمان; وی بیان کرد: در نظام مقدس جمهوری اسلامی وقتی مسئله مردم سالاری دینی مطرح می شود، نقش مردم در شکل دادن به فعالیت های مختلف جامعه نیز در ترویج بسیاری از فعالیت های تفصیلی شناخته می شود، اما گاهی شاید سازوکارهای مناسب برای این امر در نظر گرفته نشده است و یا در شرایط مختلف شاهد سوء استفاده های بسیار جدی ضد انقلاب و مخالفان از این امر بوده ایم.

استادیار علوم سیاسی دانشگاه شهید باهنر کرمان با اشاره به مطلب فوق ادامه داد: وقتی پای مردم برای شرکت در انتخابات و مسائل دیگر به وسط کشیده می شود، دشمنان زمینه های مختلفی را ایجاد می کنند که در آن مردم از حقوق محروم می شوند و به نوعی تبدیل می شوند. نظام جمهوریت را هدف گرفته اند.

وی افزود: قطعا نظام باید فضایی را فراهم کند که مردم بتوانند در خارج از فضاها تحت فشار و تحت کنترل ضدانقلاب اعتراضات خود را ابراز کنند و در این راستا باید از سوی دولت و دولتمردان و در این راستا بافت دانشگاه ها گام برداشته شود. می تواند مقدمه خوبی برای این سوال باشد زیرا دانشگاه یک محیط علمی است که در آن بحث های اساسی صورت می گیرد و در عین حال کل جامعه به این فضا نیاز دارد.

بابایی تصریح می کند: بر اساس منویات امام راحل اگر قرار است در جامعه تحولی رخ دهد، بهتر است از دانشگاه انجام شود، زیرا اگر تحول از دانشگاه اتفاق بیفتد عمیقتر است، پس دانشگاه است. پایه تحولات

دستیار گروه علوم سیاسی دانشگاه شهید باهنر کرمان گفت: حضور سخنگوی دولت در دانشگاه های مختلف و برگزاری جلسات پرسش و پاسخ در خصوص مشکلات کشور اتفاق بسیار مطلوبی است و اگرچه با فضاهای نامناسبی در این حوزه مواجه شده اند. ، بین گفتگوها، در عین حال اگر این فضا جا بیفتد و در ساختار مردم سالاری دینی جای خود را پیدا کند، می تواند فضای بسیار خوبی برای گفت و گو برای مردم و جامعه ایجاد کند.

وی بیان کرد: ما همیشه دیده ایم و معتقدیم که مردم به خوبی مسائل را درک می کنند و به موقع موضع می گیرند، در نظام مردم سالار این طور نیست که مردم انتخاب خود را انجام دهند و چهار یا هشت سال در حاشیه بنشینند و آنجا بنشینند. هیچ دخالتی نیست دخالت نکن. مردم در همه سطوح حکومت اسلامی باید مشارکت داشته باشند و نقش آفرینی کنند.

بابایی خاطرنشان کرد: حضور دولتمردان در دانشگاه‌ها و گفت‌وگو با دانشجویان حرکت بسیار مناسبی برای ایجاد زمینه‌ای است که بتوانیم جامعه را به هدف متعالی تعیین‌شده و شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی سوق دهیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید