دشمن با هدف قرار دادن حجاب به دنبال حذف هویت زنان است


ساعت: 13:53
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۴/۲۱
کد خبر: 1882219

یک فعال اجتماعی در حوزه عفاف و حجاب با اشاره به اینکه از ابتدای اسلام تا به امروز هجمه سازمان یافته ای به حجاب با هدف محو هویت زنان صورت گرفته است، گفت: روند حجاب در بین زنان پس از آن افزایش یافته است. پی بردن به فلسفه حجاب

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ اعظم رخ پورور فعال اجتماعی حوزه عفاف و حجاب در گفتگو با خبرنگار قم فردا،وی بیان کرد: سال هاست گروه جهادی شهید ابراهیم هادی در بحث عفاف و حجاب در قم فعال بوده و اتفاقات خوبی در حوزه جذب حجاب افتاده است.

رخ پرور تصریح کرد: بسیاری از زنانی که حجاب عرفی در جامعه اسلامی را رعایت نمی کنند به وضعیت اقتصادی و اجتماعی حاکم معترض هستند و می خواهند اعتراض خود را از این طریق نشان دهند. آنها هم حجاب را قبول دارند، اما این راه را با وجود اینکه نادرست بود، برای ابراز نارضایتی از وضعیت و عدم حمایت خود انتخاب کردند.

مدیر گروه جهادی شهید ابراهیم هادی اظهار داشت: ما مخاطبان را دسته بندی می کنیم تا افراد را به سمت بدحجابی جذب کنیم، دعوت به حجاب کنیم، باید با حوصله کار کرد، گاهی سال ها با مخاطبان می گذرانیم تا علل بدحجابی را ریشه یابی کنیم. شخص و راه حلی برای آن پیدا کنید. در حال حاضر بسیاری از افرادی که حجاب سنتی را رعایت نمی کنند افرادی معتقد به اسلام و انقلاب هستند و به حجاب تمایل دارند اما گاهی برای استفاده از مد تبلیغاتی دشمنان به این حجاب روی می آورند اما با اندکی بحث و شفاف سازی. در بحث حجاب سال هاست با علم و آگاهی به حجاب بالاتر یعنی چادر روی می آورند.

وی تصریح کرد: نمونه دانش آموزی را داشتیم که برای او حجاب تعریف شده نداشت چون خانواده اش اعتقادی به حجاب نداشتند و این مشکلات و تصورشان از حجاب یک مشکل تحمیلی بود اما بعد از یک سال و نیم بحث و تبیین حجاب و فلسفه حجاب با حوصله و بیان خوب این دانشجو که کاملا مخالف حجاب بود به حجاب بالا روی آورد و حالا مدتهاست که خودش مبلغ حجاب شده و دختران زیادی را که حجاب می کنند را تحت فشار قرار داده است. حجاب به حجاب نداشته باش حجاب مانتو نیز به عنوان حجاب مناسب تعریف شده است.

این فعال اجتماعی عفاف و حجاب تصریح کرد: موضوع حجاب و حیا از ابتدای اسلام همواره مورد هجمه دشمنان بوده است و این مختص انقلاب 43 ساله نیست. گوهرشاد، افراد زیادی برای حفظ و دفاع از حجاب شکنجه شدند، امروز هم دشمنان همین راه را در پیش گرفته اند.

وی گفت: دشمنان از حجاب زنان در جوامع اسلامی و به طور کلی در همه جوامع می ترسند، البته حجاب که یاد و خاطره حضرت زهرا سلام الله علیها است برای زنان در جوامع اسلامی همیشه باقی خواهد ماند، اما هدف دشمن این است که برنامه ریزی سازماندهی شده برای رفع حجاب داشته باشد، این است که با حذف حجاب، هویت زن، هویت مادر و همسر و هر نقشی که زن در جامعه دارد از بین می رود. زیرا توسعه و پیشرفت از زنان سلب می شود و نقش تربیت و انسان سازی نیز از بین می رود و جامعه تنزل می یابد و این گونه استکبار بر جوامع حاکم می شود حجاب نه تنها حجاب بلکه هر حجاب و عفافی است که باید باشد. بین زن و مرد در جامعه مشاهده می شود.

روح پرور خاطرنشان کرد: علاوه بر ترویج و رواج حجاب، محصولات حجاب نیز باید در اختیار بانوان محجبه قرار گیرد، به همین منظور گروه جهادی شهید ابراهیم هادی، دوخت چادر و لوازم حجاب را در اختیار بانوان قرار می دهد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید