قربان بایرام مظهر بندگی در برابر احکام خداوند است


ساعت: 10:37
تاریخ انتشار: 1401/04/19
کد خبر: 1882068

حجت الاسلام حجت الله فضلی گفت: عید سعید قربان روز اثبات عشق و اطاعت و تجلی بندگی در برابر اوامر خداوند است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرصاد نیوز، دهم ذی الحجه عید قربان و یکی از مهم ترین اعیاد مسلمانان جهان است. بزرگان با پیروی از فلسفه این ایام الهی، زمینه رشد و تعالی خود را در تمامی عرصه های زندگی فراهم می کنند. یکی از مهمترین جلوه های کربان بایرام فداکاری، بندگی، ارتباط با خدا و کمک به دیگران است.

حجت الاسلام حجت الله فضلی در گفتگو با خبرنگار مرصاد نیوز در این خصوص گفت: سبک زندگی اسلامی مجموعه کاملی از معارف ناب دارد که عمل و پایبندی به آموزه های آن می تواند موجب سعادت و کمال انسان شود. جامعه بشری که عید قربان یکی از آنهاست. این یکی از شاخص ها در سبک زندگی اسلامی است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کرمانشاه با بیان اینکه عید سعید قربان از دو بعد بندگی و قرب الهی و ایثار و خضوع ارزش دارد، افزود: برای رسیدن به رشد و کمال باید فداکاری کرد. و بخشش در اوج زندگی شماست.

وی با اشاره به اینکه عید قربان مانوری برای نشان دادن بندگی مردم به خداوند است، خاطرنشان کرد: رفتن به حج و انجام اعمال حج اساساً ایثار است.

خوجت الاسلام فضلی با بیان اینکه عید سعید قربان روز اثبات محبت و اطاعت و نمایش بندگی در برابر احکام الهی است، گفت: حضرت ابراهیم علیه السلام در سخت ترین امتحانات الهی سربلند بیرون آمدند. جان خود را فدای فرزند عزیزش در راه خدا و همه ما کرد و نشان داد که تنها راه سعادت و سعادت اطاعت محض از دستورات الهی است.

وی همچنین با بیان اینکه در این روز نباید نسبت به دیگر فقرا بی تفاوت باشیم، افزود: این بایرم جنبه اجتماعی دارد و در این روز کمک به مستمندان سنت حسنه ای است و این ارزشمند است و سنت حسنه ایثار توصیه شده. در مسیر خود باشید تا از ضعیفان نهایت استفاده را ببرید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید