قزوین; استانی غیرساحلی با آمار غرق شدگان بالا

علیمی در پایان با بیان اینکه کانال های آب، رودخانه ها و حوضچه های کشاورزی مکان مناسبی برای شنا نیست، گفت: به عموم مردم به ویژه والدین توصیه می کنیم در زمان تفریح ​​و اسکان در کنار رودخانه ها، مسیل ها یا دریاچه های کشاورزی بدون حادثه مراقب فرزندان خود باشند. و مشکلات

در آن سال ۹ قزوینی در رودخانه ها و مسیل ها غرق شدند

یداله ملکی مدیرعامل جدید شرکت آب منطقه ای قزوین نیز گفت: تعداد غرق شدگان هر ساله متفاوت است و در دو سال اخیر به دلیل گرم شدن هوا و تعطیلی استخرها در ایام کرونا. در دوره، افزایش جزئی در غرق شدگی داشته ایم.

وی افزود: سال گذشته 16 مورد غرق شدگی در کانال و رودخانه زیاران داشتیم و امسال تاکنون حدود 9 مورد گزارش شده است که از این تعداد 4 نفر در رودخانه زیاران و 5 نفر در مسیل ها بوده اند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین تصریح کرد: به دلیل اینکه امسال آب کمتری وارد کانال شده است، همچنان آمار غرق شدگی داریم که برای استان در دریای قزوین بالاست.

افزایش تعداد غرق شدگان در رودخانه های قزوین

ملکی بیان کرد: متأسفانه امسال غرق شدگی رودخانه ها افزایش یافته و شاید یکی از دلایل آن افزایش سفر پس از فروکش کرونا است که مردم به خارج از حوزه استحفاظی و حفاظت شده رفته و وارد رودخانه ها می شوند.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته فوتی های غرق شدگی در شهرک مرگان زیاد بود که این کار در دستور کار قرار گرفت و با برداشتن لوله ها یک طرف کانال به طور کامل فنس کشی و سمت دوم آن نیز آغاز شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین با اشاره به نصب نیوجرسی در برخی نقاط، ادامه داد: امسال حصارکشی قسمت هایی از رودخانه زیاران که به دلیل تخریب تخریب شده بود و همچنین برخی از مناطق که تعداد غرق شدگان در آن تخریب شده بود. خارج از تصور ما افزایش یافت، شناسایی شد و در دستور کار قرار دادیم، البته اعتبارات اعطایی در این زمینه محدود است و باید از منابع مختلف تامین شود.

ملکی در خصوص موضوع اخطارها و تابلوهای هشدار گفت: امسال بیش از 100 تابلوی هشدار بتنی نصب کردیم زیرا تابلوهای فلزی سرقت شده بود.

وی اذعان داشت: همچنین در نظر داریم حفاظت از کانال ها و معابر جاده ای را ادامه دهیم تا طول آنها افزایش یابد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین تصریح کرد: رودخانه یک جاذبه طبیعی است که در هیچ جای دنیا حصارکشی یا فنس کشی نشده است، اما متاسفانه در ایران با وجود تدابیر امنیتی و اطلاعیه ها و هشدارهایی که داده می شود، همچنان بی احتیاطی و غرق شدن رخ می دهد. اتفاق بیفتد

ملکی ادامه داد: به نظر می رسد برای تاثیرگذاری بیشتر باید در بحث فرهنگ سازی و اطلاع رسانی کمی عمیق تر شویم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین بیان کرد: بر اساس برآورد 6 سال پیش، تامین مناطق حادثه خیز حدود 40 میلیارد تومان نیاز دارد، اما آنچه سالانه تخصیص می یابد کمتر از یک میلیارد است و امسال تقریبا 350 میلیون تومان اعتبار دارد. توزیع شده است.

دیدگاهتان را بنویسید