قصابان به سلامت مردم اعتصاب کردند/ اعتراض به شروع پیش از سرما در کشتارگاه بوروگر


ساعت: 15:22
تاریخ انتشار: 14/11/12/14
کد خبر: 1812521

این روزها سلامت مردم زیر پای قصابی ها افتاده است به همین دلیل شروع سرمای مقدماتی بوروارد اعتراض قصابان را برانگیخت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گفته سفیر، گوشت یکی از محصولات مهم برای سلامتی است. گوشت قرمز آلوده می تواند باعث انتقال یک بیماری مشترک بین حیوان و انسان شود و شهروندان را با مشکلات زیادی مواجه کند، از این رو نیاز به راهنمایی است. رعایت بهداشت و پیش سردی یکی از ضروریات کشتارگاه است.

سال‌ها پیش سردکردن در کشتارگاه بوروگر یکی از مهم‌ترین ملزومات تضمین سلامت گوشت بود، اما اکنون پس از سال‌ها انتظار، تعداد زیادی از قصاب‌های بروگر به پیش سرد کردن پاسخ داده‌اند.

از ابتدای هفته تعدادی از قصابان این شهر نسبت به آزادسازی پیش سرد اعتراض کرده و به جای کشتار دست از کار کشیده اند. بیرون کشیده شده.


6d350989 ea36 4535 b059 7edaf1d5b596 خبر خاکستری

در روزهای اخیر شیشه قصاب ها خالی از گوشت بود و امروز جمعی از قصابان با تجمع در مقابل بیمارستان دامپزشکی بروجرد و سپس فرمانداری مخالف 24 ساعت نگهداری گوشت قرمز در یخچال بودند.


لزوم انتقال سریع گوشت به قصابی ها

یکی از قصابان بروگرد در گفت و گو با سفیرافلاک گفت: وقتی گوشت 24 ساعت پس از کشتار سرد بماند، کیفیت اولیه خود را از دست می دهد و حجم آن کمی کاهش می یابد.

وی افزود: ما مخالف سرد نگه داشتن گوشت هستیم و می خواهیم بلافاصله پس از ذبح به قصاب منتقل شود و به دست مشتری برسد.


قبل از سرماخوردگی بیماری های مشترک انسان و حیوان را از بین می برد

محمدرضا جباری رئیس دامپزشکی بروجرد در گفت و گو با سفیرافلاک گفت: در این راستا تمامی تست ها و فیلدها ارائه شده است.

وی افزود: در یک مرحله آزمایشی، 500 راس گوسفند و 50 راس گوساله پیش سرد و درجه حرارت در حد استاندارد برای از بین بردن هرگونه میکروب و بیماری تنظیم شد.

رئیس دامپزشکی بروجرد گفت: متأسفانه تعدادی از قصابان با این تصمیم و اجرا مخالف هستند و می گویند حجم گوشت کاهش می یابد. اگر افت داشته باشد کمتر از 300 گرم در لاشه است اما قرار دادن گوشت در مقابل سرد به هیچ وجه از کیفیت گوشت نمی کاهد.

وی افزود: بیماری هایی مانند تب کریمه یا سایر بیماری هایی که بین انسان و دام مشترک است تنها با یک پیش سرماخوردگی قابل رفع است که برای سلامتی در کشتارگاه ضروری است.


4c9ed153 0c33 4c7f 96da bbb0f7a4d97b خبر خاکستری


تلاش برای حل مشکل با صنف قصابان

محمدعلی گودرزی معاون فرماندار بروجرد گفت: متاسفانه برخی از قصابان به دنبال منفعت خود هستند و به سلامت انسان توجهی ندارند و می گویند که گوشت را سفت و سیاه می کند در حالی که استدلال آنها قابل قبول نیست.

وی افزود: به همین دلیل قصابان بروگر از اهرم اعتصاب استفاده کردند و امروز در دو نقطه اعتصاب کرده و تلاش می کنند مشکل را به زودی حل کنند.

معاون فرماندار بروگر گفت: سلامت مردم قابل معامله نیست و پیش سردسازی یکی از موارد ضروری است که اجرا شده است.


5 میلیارد برای پیش سرمایش هزینه شد

یحیی ادی بیرانوند شهردار بروجرد در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک گفت: پیش سردسازی یکی از مهم ترین قسمت های کشتارگاه است که بیش از پنج میلیارد تن برای ساخت آن هزینه شده است.

وی افزود: با این اقدام تمامی ویروس ها و میکروب های موجود در گوشت از بین می رود و گوشت سالم به دست مردم می رسد و قطعا قصابان از این اقدام متضرر نمی شوند.


19b91bc6 59a6 4e74 910a 8311da09a838 خبر خاکستری

شهردار بروگر گفت: به گفته کارشناسان افت گوشت زیر 300 گرم است و تلاش می شود گوشت مورد نیاز شهروندان تا رفع این مشکل در اختیار شهروندان قرار گیرد.

به گزارش سفیرافلاک، به نظر می رسد سابقه گوشت در بروجرد قدمتی طولانی داشته باشد چراکه گرانی گوشت در این شهرستان یکی دیگر از معضلاتی است که نظارت جدی کارکنان را می طلبد به طوری که قیمت هر کیلوگرم گوشت گوسفندی در بروجرد 182 هزار تن است. در حالی که همین گوشت در شهرهای دیگر تا 150 هزار تن فروخته می شد.

با وجود اینکه سال هاست از معضل گوشت قرمز صحبت می شود اما به نظر می رسد تا کنون نظارت جدی بر قیمت گوشت صورت نگرفته است.

بی شک طمع یا رد دلالان در این میان در این روزهای پایانی سال چنان هیاهویی در بازار گوشت به پا کرده است که مسئولان باید با افرادی که به سلامت مردم اهمیتی نمی دهند برخورد کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید