جهاد کشاورزی از توزیع مرغ سردخانه های انباشته خودداری کرد / سوء استفاده در کشتارگاه اهواز علیه قصابان در سن 7 سالگی

وی با بیان اینکه اتحادیه قادر به قطع دست دلالان نیست، افزود: در حال حاضر واسطه ها اقدام به خرید مرغ از مرغداری و تحویل آن به کشتارگاه می کنند. کشتار مستقیما وارد بازار می شود.

بهارانچی ادامه داد: بازرسان حاضر در کشتارگاه ها باید نظارت جدی در این زمینه داشته باشند که متاسفانه رعایت نمی شود.

وی با اشاره به وجود 85 توزیع کننده مرغ در استان گفت: ذخایر مرغ در سامانه بازرگام به اتمام رسیده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت، مرغ و تخم مرغ اهواز، صمت و جهاد را مسئول نوسانات قیمت مرغ دانست و گفت: این اتحادیه گیرنده و فروشنده است و باید محصول را به قیمت اعلام شده بفروشد. قانون

وی گفت: آماری که سازمان جهاد کشاورزی یا صمت از تعداد مرغ کشتار منتشر می کند قابل قبول نیست زیرا این رقم در بازار وجود ندارد.

رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت، طیور و تخم مرغ اهواز ادامه داد: تقاضای روزانه مرغ در استان 400 تا 450 تن است که برای کاهش قیمت و ثبات در طول زمان مقداری از آن باید در معرض دید عموم قرار گیرد. مرغ کاملا فروخته شده است. وضعیت نه تنها بهتر نمی شود، بلکه بدتر هم می شود.

بهارانچی گفت: توزیع نامناسب نهاده ها، افزایش تعرفه ها، عدم قیمت گذاری یکسان از مشکلات تاثیرگذار بر قیمت نهایی مرغ است.

رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت، مرغ و تخم مرغ اهواز ادامه داد: هفته گذشته در جلسه ای که با دادستان داشتم این وضعیت را پیش بینی کردم. بحث مرغ شروع می شود.

بهارانچی افزود: حل مشکلات را نباید به تاخیر بیندازیم و باید از چند روز قبل احتیاط های لازم را انجام دهیم، سازمان جهاد کشاورزی از 13 فروردین ماه اقدام به توزیع مرغ نکرده است. اما در صورت ادامه این اسپرد، قیمت آن کاهش خواهد یافت.

رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت، طیور و تخم مرغ اهواز ادامه داد: اینکه تصور کنیم توزیع مرغ از سوی جهاد کشاورزی به مرغداران آسیب می زند، اشتباه است، البته اگر با برنامه ریزی، مرغ را بین آنها معرفی و توزیع کنند. «من مرغ 8000 تنی را در مرغداری به قیمت 11000 تن می فروشم.

بهارانچی افزود: جهاد کشاورزی با اعلام ممنوعیت فروش و توزیع؛ یخچال مرغ را مرتب می کند.

وی با اشاره به اختلافات بر سر مشکلات قصابان گفت: وضعیت گوشت نیز به همین منوال است. قصاب ها سه روزه اعتصاب می کنند اما چون خریدی نیست گوشت در بازار هست. کشتارگاه شهرداری که توسط آقای کریمی اداره می شود هفت سال است که از قصابان سوء استفاده می کند.

بهارانچی افزود: من بارها در دیدار با قصابان اعلام کرده ام که این رویه به ضرر مردم است نه مسئولین، اما می گویند دولت به حرف ما گوش نمی دهد. البته قرارهای جدیدی هم هست که امیدوارم شنیده شود.»

وی گفت: این مشکلات از دولت دهم وجود داشته است. با توجه به مشاهدات من، احتمال بهبود وضعیت در آینده وجود دارد.

رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت، مرغ و تخم مرغ اهواز ادامه داد: در این ۷ سالی که از وضعیت مرغ و گوشت گلایه دارم استاندار اهواز حتی یک بار هم به اتحادیه ما مراجعه نکرده است.

بهارانچی ادامه داد: همچنین طبق صحبت های انجام شده; چالش آلودگی قصابی ها در روزهای آینده با حضور معاونین شهردار و فرمانداری ها حل می شود.

وی همچنین قیمت گوشت مخلوط گوسفند و گوساله را به ترتیب 150 و 140 هزار تن اعلام کرد و گفت: هر مغازه داری که گوشت را گرانتر از این مقدار می فروشد به اتحادیه معرفی کنید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید