رفع آسیب معنوی رئیس میدان مین است/ قیمت گذاری مرغ و تخم مرغ در فضای مجازی دروغ و سوء استفاده است


ساعت: 14:38
تاریخ انتشار: 1401/02/21
کد خبر: 1838030

دشتی یکی از اعضای هیئت مدیره اتحادیه مرغداران یزد گفت: گرانی ها و تبعات احتمالی حذف ارز ترجیحی ناشی از عدم توجه دولت روحانی به نگرانی ها و هشدارهای کارشناسان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مهدی دشتی در گفت و گو با خبرنگار یزدرسا، حذف ارز ترجیحی را اقدام بسیار خوب و مفیدی دانست و گفت: او هر روز مشکلی را می دید.

وی ادامه داد: وجود ارز ترجیحی در بازار مرغ کمکی به مردم و تولیدکننده نکرد و تنها باعث سوء استفاده از برخی سودها شد و بارها از ابتدا به کارکنان مربوطه تذکر دادیم اما خبری نشد.

رئیس سابق هیات مدیره اتحادیه مرغداران استان یزد با اشاره به اینکه طبیعتا با حذف ارز ترجیحی شاهد افزایش قیمت مرغ خواهیم بود اما قیمت های اعلام شده در فضای مجازی اصلا صحیح نیست. قیمت های اعلام شده غیرحرفه ای است و توسط برخی برندگان برای اهداف خاص افزایش می یابد تا بتوانند بهره برداری خود را داشته باشند.

دشتی با اشاره به اینکه قیمت جدید مرغ پس از حذف ارز ترجیحی نباید منجر به گران شدن سایر کالاها شود، خاطرنشان کرد: زمانی که قیمت مواد اولیه برای مرغ مرغ افزایش می یابد و مرغ مرغ به همین میزان قیمت مرغ را افزایش می دهد. چرا بقیه؟که کاری به این موضوع ندارند باید قیمت کالاهایشان را بالا ببرند؟

وی ادامه داد: اقدام شجاعانه دولت برای حذف ارز ترجیحی مانند رفتن به میدان مین بود. اگرچه باعث خوشحالی مردم و تولیدکنندگان می شود، اما ممکن است خود آقای رئیسی آبروی خود را در این زمینه بدهد، زیرا برخی افراد فرصت طلب، سودجو، دلالان و حتی برخی از سیاسیون مخالف و مانع اجرای این طرح خواهند شد، بنابراین دولت باید این کار را انجام دهد. با دقت بیشتری در بازار برای جلوگیری از چنین اقداماتی که دود آن برای انسان قابل مشاهده خواهد بود، جلوگیری شود.

گفتنی است: استان یزد یکی از تولیدکنندگان اصلی گوشت مرغ در کشور است.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید