قطار کرمانشاه – خسروی با تزریق 2 هزار میلیارد تومان شتاب می گیرد.


ساعت: 15:57
تاریخ انتشار: 1301/10/04
کد خبر: 1919733

مدیر حوزه پروژه شرکت عمران استان کرمانشاه گفت: پروژه راه آهن کرمانشاه – خسروی از کرمانشاه به اسلام آباد غرب فعال است و تکمیل آن به 2 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ الیاس سلیمانی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد اظهار داشت: پروژه راه آهن کرمانشاه – خسروی از مصوبات سفر مقام معظم رهبری در سال 1389 بوده که هم اکنون در مجموع 36 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیر حوزه پروژه شرکت عمران استان کرمانشاه با اشاره به اینکه این پروژه در دو فاز اجرا می شود، تصریح کرد: از کرمانشاه تا اسلام آبادغرب 83 درصد پیشرفت فیزیکی و 56 درصد تا خسروی انجام شده است. .

وی خاطرنشان کرد: در سفر رئیس جمهور به استان کرمانشاه 600 میلیارد وام برای تکمیل این طرح تصویب شد که می تواند به اجرای آن سرعت ببخشد.

سلیمانی افزود: طول جاده کرمانشاه به مرز خسروی 263 کیلومتر است که زیرسازی این جاده حدود 36 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی تصریح کرد: خط ریلی کرمانشاه – خسروی از کرمانشاه به اسلام آباد غرب فعال است و تکمیل آن نیاز به 2 هزار میلیارد اعتبار دارد که در صورت تامین به موقع اعتبار تا سال 1403 تکمیل می شود و تا دو سال آینده قطار به آن می رسد. اسلام آباد غرب می رسد.

سلیمانی گفت: راه آهن کرمانشاه – خسروی علاوه بر کارکرد مسافری می تواند نقش مهمی در کمک به صادرات کالا و تغییر چهره اقتصاد استان داشته باشد و تردد زائران اربعین حسینی را نیز تسهیل کند.

لازم به ذکر است در حال حاضر قطارهای کرمانشاه به مقصد تهران و مشهد به صورت یک روز در میان حرکت می کنند و به طور متوسط ​​هفته ای 1500 مسافر را جابه جا می کنند که در صورت تکمیل این خط تعداد مسافران افزایش می یابد. راه آهن شهر کرمانشاه هشتم اسفند ماه 1396 با حضور رئیس جمهور وقت افتتاح شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید