قطعنامه شورای حکام به نفع مذاکرات دیپلماتیک در وین نخواهد بود


ساعت: 11:49
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۲
کد خبر: 1855326

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: پذیرش این قطعنامه به معنای نفوذ مستقیم آژانس از محافل صهیونیستی است. این اقدام همکاری داوطلبانه و سخاوتمندانه بسیار سازنده ایران با آژانس را نادیده می گیرد و مسیری است که ادامه آن لزوماً به نفع مذاکرات دیپلماتیک فعلی نیست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ایرنا محمدباقر قالیباف در ابتدای جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی به کمیسیون شهروندان دستور داد تا علل و عوامل دقیق سانحه قطار را بررسی و در اسرع وقت بررسی های خود را به نمایندگان گزارش دهند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر خود وظیفه می دانم هم از جانب خود و هم از جانب نمایندگان از دیدار صمیمانه ایشان با رهبر انقلاب و حسن نظر ایشان تشکر کنم.

وی افزود: باز هم تاکید می کنم که این حمایت نه تنها ضعف ها و مشکلات ما را نادیده نمی گیرد، بلکه معتقدیم بار مسئولیت ما برای خدمت به مردم سنگین تر و اراده ما قوی تر است.

کلیباف ادامه داد: تاکید مجدد رهبر معظم انقلاب بر نامگذاری مجلس انقلاب سرمایه بزرگ و مسئولانه ای برای مجلس یازدهم است و تبیین اصول انقلابی ماندن اساسنامه مجلس انقلاب است.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصویب قطعنامه علیه ایران توسط شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی را خصمانه و غیرسازنده خواند و گفت: پذیرش این قطعنامه به معنای نفوذ مستقیم آژانس از محافل صهیونیستی است. ادامه آن قطعاً به نفع مذاکرات دیپلماتیک کنونی نخواهد بود.

کلیباف گفت: این اقدامات نشان می دهد که طرف مقابل برای دستیابی به یک توافق خوب برای رفع تحریم ها علیه ملت ایران جدی نیست.

وی افزود: ما قویا از اقدامات فنی و حقوقی سازمان انرژی اتمی در قبال قطعنامه ظالمانه و غیرسازنده بنیانگذاران آن حمایت می کنیم و با استقبال از رای منفی روسیه و چین، بر تمرکز و خنثی سازی تحریم ها و ایجاد این قطعنامه تاکید می کنیم. رونق اقتصادی «تکیه به توان داخلی به گونه ای که گشایش در زندگی و شرایط زندگی مردم باشد، مهم ترین و قوی ترین پاسخی است که می توان و باید به دشمنان و بدخواهان ملت ایران داد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید