قهرمانان زن امروز مظهر رشادت و اقتدار ملی و مردمی هستند/ کسب 1363 عنوان قهرمانی ورزشی در دولت سیزدهم


ساعت: 15:27
تاریخ انتشار: 25.08.1401
کد خبر: 1911487

رئیس جمهور با بیان اینکه قهرمانان و مدال آوران زن امروز مظهر رشادت و اقتدار ملی و مردمی هستند، گفت: حمایت از ورزشکاران به عنوان سرمایه ارزشمند کشور در دستور کار دولت قرار دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور پیش از ظهر امروز چهارشنبه در مراسم اهدای جوایز مدال آوران بانوان ورزش ایران اسلامی که در محل سالن اجلاس سران برگزار شد، توجه به ورزش و حمایت از ورزشکاران را رویکرد مهم و محوری دولت 13 عنوان کرد و گفت: : امروزه توجه به ورزش به ویژه ورزش های حرفه ای و قهرمانی یکی از نیازهای سلامت جسمانی، نشاط فردی و اجتماعی است.

رئیس جمهور با بیان اینکه قهرمانان و مدال آوران امروز مظهر رشادت و اقتدار ملی و مردمی هستند، گفت: حمایت از ورزشکاران به عنوان یک ارزش کشور در دستور کار دولت قرار دارد. من به بانوان ورزشکار این اطمینان را می دهم که دولت برای رفع موانعی که از نظر بودجه و امکانات و همچنین مسائل اشتغال و معیشت با آن روبرو هستند، جدی است.

رئیسی با بیان اینکه امروز بانوان سهم زیادی از افتخارات کشور در عرصه های علمی، فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و هنری دارند، کسب مدال و قهرمانی بانوان ورزشکار ایران در عرصه های مختلف منطقه ای و جهانی را بسیار ارزشمند، تحسین برانگیز و امیدوارکننده دانست و زمان گورد قطعا باید ادامه دهد.

رئیس جمهور کسب یک هزار و 363 مدال و قهرمانی ورزشی در دولت سیزدهم را یک رکورد تاریخی و نشانه عزم و افتخار جوانان ایرانی برشمرد و تصریح کرد: این اراده راسخ جوانان ما به ویژه بانوان ورزشکار است که برای کسب افتخار در سطح بین المللی تلاش می کنند و به اهتزاز درآوردن پرچم پرافتخار کشورمان در اوج افتخار و سربلندی جای ستایش و قدردانی دارد.

رئیسی افزود: امروز بانوان ما نه تنها در عرصه ورزش، بلکه در عرصه های مختلف علمی و پژوهشی و ارائه خدمات نقش بسیار مهم و برجسته ای دارند. مردم هرگز فداکاری و فداکاری کادر بهداشتی و درمانی و به ویژه بانوان فعال در این بخش را در دوران کرونا فراموش نخواهند کرد.

رئیس جمهور با بیان اینکه در فرهنگ اسلامی ما برابری زن و مرد برای پیشرفت و رشد انسان وجود دارد، خاطرنشان کرد: کرامت و جایگاهی که فرهنگ اسلامی برای زن قائل شده است، جایگاهی رفیع، با وقار و با وقار است که ظواهر زیبایی دارد. و درخشش آن را امروزه در جامعه می توان دید و زنان و دختران سرشناس ما در عرصه های مختلف ورزشی، علمی، فرهنگی و هنری خوش می درخشند.

رئیسی با اشاره به اعتلای هویت، جایگاه و منزلت زن پس از پیروزی انقلاب اسلامی تصریح کرد: امروزه در جوامع مختلف در خصوص مسئله زن افراط و تفریط وجود دارد، برخی از زنان در انزوا قرار دارند و برخی دیگر کرامت زن را مورد توجه قرار می دهند. تصمیم گرفته اند که هر دو مردود هستند، اما به برکت انقلاب اسلامی و خون پاک شهدا، زن مسلمان ایرانی خودباور و خداباور نه آماده انزوا است و نه عزت و شرف. بازیچه هوی و هوس.

رئیس جمهور همچنین گفت: وقتی یک زن مسلمان ایرانی با چنین روحیه و ایمان و با حفظ ارزش های ملی و دینی خود بر سکوهای افتخار و قهرمانی بایستد قطعا دشمنان را ناراحت و عصبانی می کند و به همین دلیل است. او با بهانه های مختلف و با ادعای حمایت از حقوق زنان، به اعتقادات زنان ایرانی می تازند بدون اینکه بگویند با کرامت زنان در جوامع خود چه کرده اند!

رئیس جمهور در پایان خطاب به مدال آوران و بانوان ورزشکار پرافتخار این جمله را خطاب کرد: به این موفقیت بسنده نکنید و حتما سعی کنید این راه پرافتخار را ادامه دهید.

پیش از سخنان رئیس جمهور، حمیدرضا سجادی، وزیر ورزش و جوانان گزارشی از حضور بانوان ورزشکار ایرانی در میادین و رویدادهای ورزشی، تعداد مدال های کسب شده در دولت سیزدهم، مربیان و ورزشکاران زن، لژیونرها و داوران به شرح زیر ارائه کرد. همچنین کسب سهمیه در مسابقات و میادین بین المللی.
مهدیس مینایی پور و الناز دارابیان به عنوان نماینده بانوان ورزشکار و مدال آور به تشریح دغدغه ها و مسائل پیش روی جامعه ورزش بانوان پرداختند.

همچنین با حضور رئیس جمهور تجلیل و مدال آوران در رشته های شمشیربازی، هندبال، تکواندو، قایقرانی، دوومیدانی، تیراندازی، وزنه برداری، ووشو، والیبال، کاراته، تنیس روی میز، دوچرخه سواری، شطرنج، کوهنوردی، اسکی، تیراندازی با کمان، همچنین به ورزشکاران ناشنوا و پارالمپیک جوایزی اهدا شد.

دیدگاهتان را بنویسید