قهرمانی تیم ملی کشتی ایران در مسابقات کشتی سنتی قهرمانی جهان


ساعت: 08:48
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۱/۰۷
کد خبر: 1900787

تیم ملی کشتی فرنگی ایران عنوان قهرمانی مسابقات کشتی سنتی قهرمانی جهان را به دست آورد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از روابط عمومی فدراسیون ورزش و کشتی زورخانه، تیم ملی کشتی ایران موفق شد با کسب 5 مدال قهرمان مسابقات جهانی کشتی سنتی 2022 ترکیه شود.

در این دوره از مسابقات تیم ملی کشورمان با هدایت مربی ارشد دکتر امین رشید لمیر اعزام شد که در روز اول این مسابقات رسول صحرایی و اکبر سبحانی موفق به کسب دو مدال ارزشمند نقره شدند. در دومین روز پایانی مسابقات تیم ملی کشتی فرنگی در وزن های 3 کیلوگرم 70-80 و 90+ روی تشک رفت و خوشبختانه هر سه کشتی گیر کشورمان مدال گرفتند. در 70 کیلوگرم امید همتی نیز به مدال برنز دست یافت.

در ادامه مسابقات در وزن 80 کیلوگرم حمید الهیان موفق شد با غلبه بر تمامی رقبای خود به مدال طلا دست یابد و در نهایت در دسته سنگین امیرمحمدی مبارز خوش اخلاق و حواس پرتی کشورمان. ، موفق شد با ارائه مبارزه ای زیبا برنده شود و تمامی حریفان خود را شکست دهد.برای کسب عنوان قهرمانی جهان در حالی که بر سکوی قهرمانی ایستاده اید.

در پایان این مسابقات بهترین کشتی گیران سنتی جهان در مسابقات جایزه بزرگ به مصاف یکدیگر رفتند و بار دیگر امیرمحمدی کشتی گیر سنگین وزن کشورمان با غلبه بر تمامی حریفان خود عنوان بهترین کشتی گیر جهان را از آن خود کرد. این عنوان بی سابقه ترین و تاریخی ترین عنوان کشتی است که امیرمحمدی در این مسابقات کسب کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید