قهرمانی کشتی جهان پایان خوش داستان شهر نفرین شده / ۷ مدال رنگی برای مقام دوم


ساعت: 00:27
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۸
کد خبر: 1898155

تیم ایران در مسابقات جهانی کشتی فرنگی 2 مدال طلا، 3 مدال نقره و 2 مدال برنز کسب کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ داستان کشتی در شهر نفرین شده به پایان رسید. شهری که روزهای تلخی داشت تا شیرین، اما حداقل پایانش پایان خوشی بود. تصرف یک طلای 24 عیار دیگر طعم گاز نقره کم رنگ و ضربه فنی تلخ محمدیان را از بین برد. تیم ایران اگرچه این رقابت ها را قوی و جذاب آغاز نکرد اما با طلای بی رحمانه رحمان پایان شیرینی داشت تا کاروان ایران با ۷ مدال رنگارنگ کار خود را در مسابقات جهانی به پایان برساند. نتیجه ای که عموماً به مبارزات ایران نمره قبولی می دهد، اما نباید چشمانمان را روی اتفاقات تلخ و ناکامی های خیره کننده ای چون شکست حسن یزدانی ببندیم.

مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان روزهای 24 تا 27 شهریورماه در بلگراد صربستان برگزار شد و تیم ایران با کسب 2 مدال طلا، 3 مدال نقره و 2 مدال برنز نایب قهرمان مسابقات جهانی کشتی آزاد صربستان شد.

در این مسابقات تیم ایران از رحمان عموزاد در وزن 65 کیلوگرم و کامران قاسم پور در 92 کیلوگرم، رضا عطاری در 61 کیلوگرم، محمد نقدی در 79 کیلوگرم و حسن یزدانی در وزن 86 کیلوگرم مدال طلا را به گردن آویخت و یونس امامی به مدال نقره رسید. مدال برنز وزن 74 کیلوگرم و امیرحسین زارع در وزن 125 کیلوگرم به مدال برنز رسیدند.

در رده بندی تیمی آمریکا با 198 امتیاز قهرمان شد و تیم ایران با 150 امتیاز به مقام دوم دست یافت. تیم ژاپن نیز با 70 امتیاز سوم شد.

نتایج کشتی گیران کشورمان و رده بندی انفرادی و تیمی این رقابت ها به شرح زیر است:

در وزن 57 کیلوگرم علیرضا سرلک در دور نخست مقابل وانگ هوژو از چین با نتیجه 6 بر 2 شکست خورد و با توجه به شکست این کشتی گیر مقابل گیلمن از آمریکا در مرحله نیمه نهایی، نماینده کشورمان از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن 61 کیلوگرم رضا اطری در دور نخست با نتیجه 11 بر 1 بصیرعلی لی از مقدونیه را شکست داد. وی در دور بعد اسلام بازرگان اف از آذربایجان را با نتیجه 4 بر صفر شکست داد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. وی در این مرحله گئورگی وانگلوف از بلغارستان را با نتیجه 6 بر 3 شکست داد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. آتاری در این مرحله با نتیجه 5 بر 3 از سد نارانخو نارمانداخ از مغولستان گذشت و راهی فینال شد. وی در این دیدار مقابل ری هیگوچی دارنده مدال نقره المپیک از ژاپن شکست خورد و به مدال نقره دست یافت.

در وزن 65 کیلوگرم رحمان عموزاد خلیلی در دور نخست یون سوک یون از کره جنوبی را با نتیجه 8 بر یک شکست داد. وی در دور بعد اسماعیل موزوکایف دارنده مدال برنز جهان از مجارستان را با نتیجه 6 بر صفر شکست داد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. وی در این مرحله عادل اوسپانوف از قزاقستان را با نتیجه 13 بر 2 شکست داد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. عموزاد خلیلی در این مرحله قهرمان جهان و دارنده مدال نقره و برنز المپیک از آذربایجان حاجی علی اف را با نتیجه 9 بر 2 شکست داد و راهی فینال شد. وی در آن مسابقه جان دیاکومیهالیس از آمریکا را با نتیجه 13 بر 5 شکست داد و به مدال طلا دست یافت.

در وزن 70 کیلوگرم امیرمحمد یزدانی به دلیل نرسیدن به حداکثر وزن از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن 74 کیلوگرم یونس امامی پس از استراحت در دور نخست در دور بعد انریکه پرز کاستیلانوس از گواتمالا را با نتیجه 10 بر صفر شکست داد. وی در دور بعد با نتیجه 10 بر صفر آرمان آندروسی از استونی را شکست داد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. وی در این مرحله توران بایراموف از آذربایجان را با نتیجه 8 بر 4 شکست داد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. امامی در این مرحله در دیداری نزدیک با نتیجه ۲ بر ۲ مغلوب کایل داک قهرمان جهان و دارنده مدال برنز المپیک از آمریکا شد و راهی دیدار رده بندی شد. در آن دیدار حریف وی ساگار جاگلان از هند را با نتیجه 6 بر صفر شکست داد و مدال برنز را به دست آورد.

در دسته 79 محمد ناهودی در دور اول در یک مبارزه نفس گیر با نتیجه 7 بر 6 مقابل یعقوب شیخ جمال کشتی گیر روسی الاصل رومانیایی به برتری رسید. وی در دور بعد دولگون آلتانزول از مغولستان را با نتیجه 10 بر صفر شکست داد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. وی در این مرحله بکزاد عبدالرحمان اف دارنده مدال برنز المپیک و جهان از ازبکستان را با نتیجه 10 بر 5 شکست داد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. ناهدی در این مرحله با نتیجه 5 بر 4 از سد واسیل میهایلوف از اوکراین گذشت و راهی فینال شد.

وی در آن مسابقه مقابل جردن باروز قهرمان المپیک و جهان از آمریکا با نتیجه 4 بر 2 شکست خورد و مدال نقره را از آن خود کرد.

گفت آقایی [9/19/2022 12:07 AM]

در وزن 86 کیلوگرم حسن یزدانی پس از توقف در دور اول، در دور دوم 10 بر صفر ایوان ایچیزلی از مولداوی را شکست داد. او در دور سوم و یک چهارم نهایی سباستین جسیرزانسکی از لهستان را با نتیجه ۱۱ بر صفر شکست داد و راهی نیمه نهایی شد. یزدانی در این مرحله بوریس ماکویف دارنده مدال نقره جهان از اسلواکی را با نتیجه 10 بر صفر شکست داد و راهی فینال شد. وی در دیدار پایانی مقابل دیوید تیلور قهرمان المپیک و جهان از آمریکا با نتیجه 7 بر یک شکست خورد و به مدال نقره دست یافت.

در دسته تا 92 کیلوگرم پس از استراحت در دور اول، کامران قاسم پور در دور دوم با نتیجه 10 بر صفر از سد عدلان ویسخانف از فرانسه گذشت و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه ۷ بر ۲ احمد باتایف از بلغارستان را شکست داد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله 5 بر صفر میریانی میسورادزه از گرجستان را شکست داد و راهی فینال شد. قاسم پور در این دیدار با نتیجه دو بر صفر جی دن کاکس قهرمان جهان از آمریکا را شکست داد و به مدال طلا دست یافت.

در دسته 97 کیلوگرم پس از توقف در دور اول، محمدحسین محمدیان در دور دوم با نتیجه 10 بر صفر ساموئل شرر از سوئیس را شکست داد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه 8 بر 5 مقامد زهاریف از اوکراین را شکست داد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. محمدیان در دیدار نیمه نهایی مقابل کایل اسنایدر قهرمان المپیک و جهان از آمریکا با نتیجه 4 بر یک شکست خورد و راهی دیدار رده بندی شد. وی در این دیدار مقابل ماگومدخان ماگومدوف از آذربایجان با نتیجه 6 بر 4 و ضربات فنی شکست خورد و پنجم شد.

در وزن 125 کیلوگرم، امیرحسین زارع پس از استراحت در دور نخست، سی وی دنگ دارنده مدال نقره و برنز جهان از چین را در دور دوم 3 بر صفر شکست داد. وی در دور سوم و یک چهارم نهایی الکساندر خوتسیانفسکی دارنده مدال برنز جهان از اوکراین را با نتیجه 10 بر صفر شکست داد و راهی نیمه نهایی شد. زارع در این دیدار با نتیجه 4 بر 2 طاها آکگل قهرمان جهان و المپیک از ترکیه را شکست داد و راهی دیدار رده بندی شد. وی در آن دیدار با نتیجه 8 بر صفر عمارور دسی از کانادا را شکست داد و به مدال برنز دست یافت.

57 کیلوگرم: 1- زلیم خان آباکاروف (آلبانی) 2- توماس گیلمن (آمریکا) 3- زنابازار زنده بود (مغولستان) و استوان میشیچ (صربستان) … 23- علیرضا سرلک (ایران)

61 کیلوگرم: 1- ری هیگوچی (ژاپن) 2- رضا آتاری (ایران) 3- آرسن هاروتونیان (ارمنستان) و نارانکو نارمانداخ (مغولستان)

65 کیلوگرم: 1- رحمان عموزاد خلیلی (ایران) 2- جان دیاکومیهالیس (ایران) 3- اسماعیل موزوکایف (مجارستان) و باجرانگ (هند)

70 کیلوگرم: 1- تایشی ناریکانی (ژاپن) 2- زین رادرفورد (آمریکا) 3- آرنازار آکمتالیف (قرقیزستان) و زورابی یاکوبیشویلی (گرجستان)

74 کیلوگرم: 1- کایل داک (آمریکا) 2- تیموراز سالکازانوف (اسلواکی) 3- یونس امامی (ایران) و فرانک چامیزوه (ایتالیا)

79 کیلوگرم: 1- جردن باروز (آمریکا) 2- محمد ناهودی (ایران) 3- ارسلان بوداجاپوف (قرقیزستان) و واسیل میهایلوف (اوکراین)

86 کیلوگرم: 1- دیوید تیلور (آمریکا) 2- حسن یزدانی (ایران) 3- بوریس ماکویف (اسلواکی) و عظمت دولتبیکوف (قزاقستان)

92 کیلوگرم: 1- کامران قاسم پور (ایران) 2- ج. دن کاکس (ایالات متحده آمریکا) 3- عثمان نورماگومدوف (آذربایجان) و میریانی میسورادزه (گرجستان)

97 کیلوگرم: 1- کایل اسنایدر (آمریکا) 2- باتیربیک تساکولوف (اسلواکی) 3- ماگومدهان ماگومدوف (آذربایجان) و گیوی ماچاراشویلی (گرجستان) 5- محمدحسین محمدیان (ایران)

125 کیلوگرم: 1- طاها آکگول (ترکیه) 2- لخاگوگرل منختور (مغولستان) 3- امیرحسین زارع (ایران) و گنو پترایشویلی (گرجستان)

رده بندی تیمی: 1- آمریکا 198 امتیاز 2- ایران 150 امتیاز 3- ژاپن 70 امتیاز 4- مغولستان 65 امتیاز 5- گرجستان 65 امتیاز 6- اسلواکی 55 امتیاز 7- ترکیه 47 امتیاز 8- بلغارستان 42 امتیاز 9- آذربایجان 40 امتیاز 10 – هند 37 امتیاز

cd1b0a3c a28a 4080 82a2 e09433b5df71 خبر خاکستری

دیدگاهتان را بنویسید