قوانین تالاب نیاز به بازنگری / اصلاح / رسیدن به بیت المال خط قرمز قوه قضاییه


ساعت: 16:41
تاریخ انتشار: 1401/04/08
کد خبر: 1879590

دادستان انزلی با بیان اینکه قوانین تالاب ها نیاز به بازنگری و اصلاح دارد، گفت: قانون توزیع عادلانه آب، تغییر آب های منطقه را واگذار کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش 17 دی، تالاب انزلی نوعی تالاب ساحلی است و توسط کانال کشتیرانی که از طریق دو موج شکن واقع در تاسیسات بندر انزلی به دریای خزر متصل می شود، نگهداری می شود.

حوضه آبریز تالاب حدود 374 هزار هکتار وسعت دارد.

تالاب انزلی در سال 1354 در فهرست تالاب های بین المللی کنوانسیون رامسر به ثبت رسید و سازمان بین المللی حمایت از پرندگان نیز این تالاب را به عنوان زیستگاه مهم پرندگان معرفی کرد.

اکبر سبحانی، دادستان انزلی در جمع خبرنگاران با اشاره به وقوع سه آتش سوزی عمدی در تالاب انزلی، درباره خطراتی که جان تالاب انزلی را تهدید می کند، گفت: با توجه به این تعداد آتش سوزی عمدی، همه در بستر تالاب تصرف کنند، به کسی اجازه ندادیم. برای رسیدن به بستر تالاب

وی با تاکید بر اینکه تصرفات و تجاوزات غیرقانونی به بیت المال خط قرمز قوه قضائیه است، افزود: از اقدامات غیرقانونی متخلفانی که با آتش سوزی عمدی از تالاب انزلی عبور می کنند، جلوگیری می کنیم.

سبحانی بیان کرد: متخلفانی که قصد رسیدن به تالاب را داشتند شناسایی و از آنها شکایت کردیم و در یک محاکمه عادلانه با رعایت اصل بی طرفی به اقدامات این افراد رسیدگی و پس از صدور حکم برای متخلفان به دادگاه ارسال شد. به اتهام آتش سوزی عمدی و آلودگی محیط زیست محکوم و در حین اجرای احکام کیفری اعدام شدند.

تخریب ساختمان های غیرمجاز در بستر خیس رودخانه ادامه دارد

دادستان انزلی با تاکید بر اینکه تخریب بناهای غیرمجاز در گودال تالاب ادامه دارد، گفت: دو پرونده نهایی برای تخریب بنا و املاک غیرمجاز و رفع تصرف عدوانی بخشی از بستر و بستر تالاب تشکیل شده است.

قوانین تالاب باید بازنگری شود

وی با بیان اینکه قوانین تالاب ها نیاز به بازنگری و اصلاح دارد، گفت: توزیع عادلانه آب باعث مسئولیت پذیری آب های منطقه ای شده و این حوزه باید تغییر کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید