قیام مؤمنانه مردم قم در خلق حماسه ۱۹دی یک نقطه اوج در تاریخ نهضت اسلامی بود

جامعه علمیه قم به مناسبت سالگرد قیام 29 دی ماه با صدور بیانیه ای اعلام کرد: قیام مذهبی مردم قم در ایجاد حماسه 19 دی 1356 و قیام غیورانه آنان در حمایت از مرجعیت نقطه اوج بود. تاریخ نهضت اسلامی

به گزارش خبرگزاری موج از استان قم

متن نظر جامعه مدرسین حوزه علمیه کوم به شرح زیر است:

این نقطه اوج راه را برای گام های بعدی انقلاب اسلامی هموار کرد و حماسه دهه چهل نهضت اسلامی را در بهمن 57 به پیروزی رساند. چراغ 19 همچنان با حضور مردم در قیام های بعدی و حفظ انقلاب روشن ماند. خون و دلاوری امروز یک کار مهم و ضروری است.

زنده نگه داشتن یاد و خاطره یوم الله نوزدهم، روح مردم ایران را به نسل آینده منتقل می کند و عزم و اراده نسل کنونی و آینده کشور را برای ساختن ایران قوی، قوی و پایدار می کند.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با گرامیداشت نام و یاد شهدای قیام خونین 28 دی و امام شهیدان امام خمینی – قدس سره – بر تبیین و تشریح محتوا و محتوای این قیام تاریخی تاکید دارند. و اعلام می دارد که در جنگ تبلیغاتی و رسانه ای دشمنان علیه اسلام در ایران، کتمان یا کوچک شمردن حماسه های بزرگ ملت ما، راهبردی هدفمند از جبهه شیطان است.

گرایش باطل می کوشد با تأکید بر ضعف ها و دست کم گرفتن یا انکار دستاوردها، از تأثیر تشخیص و هویت ساز ایام الله در ذهن و اندیشه مردم بکاهد و بر روایت نادرست خود مسلط شود. تعبير قرآن كريم در «وَذَكْرُهُمْ فِيَامْلَهُمْ فِيْهُمْ آياتٌ لِيُصْبِرٌ وَالْشُكْرِ» ما را به جايي مي رساند كه «دست قدرت خدا» را در «ايام الله» مي بينيم. و در مقام «صبر و سپاس» نقاط عطف تاریخ و روزهای تاریخ ساز.

مژده ملی و کشف مجموعه های در دست ساخت و پروژه هایی که در خدمت این مردم باشد و جایگاه جهانی ایران را در علم، فرهنگ و اقتصاد ارتقاء دهد. این گامی موثر برای بهبود کارایی و احیای ایام الله است. از مسئولین محترم تقاضا داریم ضمن تشکر و قدردانی از کالای این قوم فهمیده، تمام توان خود را صرف بندگی الهی نموده و با برنامه ریزی، دقت و سرعت، گره های اقتصادی و معیشتی این کشور را بگشایند.

فرهنگ و هویت دینی ما مورد هجوم بی امان ماشین های تبلیغاتی و توپخانه های فرهنگی است. در این بمباران بلوک صهیونیستی غرب علیه باورها و اعتقادات دینی، هر چند بر بدن برخی از افراد زخمی است. اما همچنان تفکر دینی و انقلابی بر آن حاکم است.

لازم است نهادهای مسئول و متولیان فرهنگ و آموزش کشور به عنوان یک رزمنده خط مقدم در این عرصه هوشیار و بسیار عمل کرده و به دور از ناامیدی و انفعال بکوشند. ملت بزرگ ایران در پناه یاری خداوند پیوسته حماسه ساز و فداکار است. دست قدرت الهی، هدایت حکیمانه و حضور همیشگی مردم، آینده ای روشن را برای ایران اسلامی نوید می دهد و جوانان انقلابی امروز زیر سایه خدمات ویژه حضرت ولیصر – ارواحنا لاترب مقد الفداء – و هدایت هستند. رهبر معظم انقلاب اسلامی – مدظله العالی – با تعهد به میراث ماندگار خمینی کبیر – قدس سره – پرچم عزت و صلابت ایران اسلامی را در اوج پیروزی ها به اهتزاز در می آورند.



آیا این خبر مفید بود؟