قیمت آجیل شب یلدا به زودی اعلام می شود / فروش عمده خرما ایرانی در امارات

ساعت: 09:07
تاریخ انتشار: 1400/09/14
کد خبر: 1790479

احمدی با اشاره به اینکه قیمت مصوب آجیل یلدا به زودی اعلام می شود، گفت: تجار اماراتی خرمای ایران را به صورت عمده خریداری و به نمایندگی از خرمای امارات به کشورهای اروپایی صادر می کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مصطفی احمدی در گفت و گو با خبرنگار سفیرافلاک گفت: تولید آجیل و خشکبار نسبت به سال قبل 60 درصد کاهش داشته و از سوی دیگر میزان فروش نسبت به سال گذشته به کمتر از یک سوم و حتی یک چهارم رسیده است. قیمت آجیل به 60 تا 70 درصد رسیده است: «در مقایسه با سال گذشته تقاضا برای خرید نیز به دلیل افزایش قیمت کاهش یافته است.

وی بابیان اینکه به دلیل صادرات کالاهای ما گران شده است افزود: هیچ تاجر داخلی وجود ندارد و این منجر به افزایش قیمت ها در مصرف داخلی می شود، زیرا عرضه کمتر است، امیدواریم این مشکلات در آینده حل شود.

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار تهران گفت: قیمت آجیل با توجه به نوع و جنس آن نسبت به سال گذشته تغییر متفاوتی داشته است، چرا که امسال در برخی از محصولات با کاهش همراه بودیم اما به طور متوسط ​​قیمت ها افزایش یافت. 60 تا 70 درصد نسبت به سال گذشته.

وی افزود: بیش از 70 درصد محصولات قابل صادرات و بیش از 50 درصد آن به کشورهای همسایه صادر می شود، اما صادرات به این معناست که یک تاجر ایرانی کالاهای ارزشمند و بسته بندی خوبی را به کشورهایی مانند عراق، ازبکستان، افغانستان اضافه کرده است. و … صادرات و فروش، اما متاسفانه تجار کشورهای دیگر کالاهای ما را به صورت عمده در کشور خریداری می کنند.

احمدی گفت: به عنوان مثال تجار اماراتی خرمای تولید داخل را خریداری و سپس به نمایندگی از امارات به کشورهای اروپایی صادر می کنند. این شکل از فروش ما در کشورهای دیگر مطلوب نیست و به معنای صادرات نیست. ارزش افزوده این کار برای باغداران.» و او تاجر ایرانی نیست اما برای خارجی ها سودآور است، متأسفانه حدود چهار سال است که این کار تکرار می شود و هر سال به ما یادآوری می شود، اما هیچکس رسیدگی نمی کند. به او.

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار تهران گفت: در نظر داریم مانند سال های گذشته سقف و حداقل قیمت آجیل یلدا را در 30 آذرماه اعلام کنیم و اعضای اتحادیه موظفند با رعایت آن آجیل را به میزان مصوب و دلخواه عرضه کنند. قیمت ها. . “

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید