قیمت برنج نجومی شد + جزئیات قیمت همچنان در حال افزایش است

قیمت برنج نجومی شد + جزئیات قیمت همچنان در حال افزایش است

روز جدید رئیس اتحادیه برنج فروشان بابل گفت: قیمت برنج دوم طارم، هاشمی و امرالهی در بانکداری 90 هزار تن در هر کیلوگرم است و این نوع برنج به صورت خرده فروشی بالای 100 هزار تن به فروش می رسد.

حسن تقی زاده با تایید خبر افزایش قیمت برنج داخلی گفت: قیمت برنج در بازار داخلی به تدریج در حال افزایش است. قیمت برنج طارم نپخته که هفته گذشته کیلویی 71 هزار تن در بانک به فروش می رسید در ابتدای هفته جدید به 80 هزار تن در هر کیلوگرم رسید.

وی با اشاره به افزایش 3 تا 5 هزار تنی قیمت برنج پرمحصول، خاطرنشان کرد: قیمت برنج شیرودی در بانکداری از 45 هزار تن در هر کیلوگرم به 48 هزار تن در هر کیلوگرم رسیده است. همچنین قیمت برنج ندا از 42 هزار تن در هر کیلوگرم به 45 هزار تن در هر کیلوگرم افزایش یافت.

این فعال اقتصادی تصریح کرد: قیمت گذاری دستوری که برای قیمت برنج پیش از آغاز نوروز اعمال شد، مانع از افزایش قیمت این محصول در بازار داخلی شد. قیمت گذاری نظارتی کشاورزان را مجبور به توقف فروش کالاها کرده است که باعث کاهش قابل توجه عرضه شده است.

به گفته وی؛ برخی از سودجویان و فعالان این حوزه می دانند چگونه قیمت گذاری دستوری را دور بزنند و قیمت برنج را به خواسته خود برسانند.

تقی زاده با اشاره به رشد روزافزون تقاضا برای برنج ایرانی افزود: فروشگاه های زنجیره ای که قبل از عید به دلیل قیمت های دستوری خرید برنج را متوقف کرده بودند، اکنون اقدام به خرید برنج می کنند و با کاهش عرضه این محصول، شاهد افزایش قیمت برنج داخلی هستیم. برنج موجود در بازار

رئیس اتحادیه بازرگانان برنج بابل در پاسخ به این سوال که آیا قیمت گذاری اجباری دیگر بر قیمت برنج اعمال نمی شود؟ وی گفت: هیچ خبر یا مصوبه ای مبنی بر افزایش قیمت برنج وجود ندارد، اما با توجه به اینکه شاهد خرید برنج از فروشگاه های زنجیره ای هستیم، احتمالاً فشارها کاهش می یابد.

وی فروش بالای 100 هزار تن برنج داخلی را ناعادلانه به حقوق مصرف کننده دانست و خاطرنشان کرد: قیمت برنج کشت شده در بانک دوم طارم، هاشمی و امرالهی 90 هزار تن در هر کیلوگرم است و این نوع برنج به صورت خرده فروشی به فروش می رسد. 100 هزار تومان.

تقی زاده پیش بینی تولید برنج در برداشت جدید را قابل توجه دانست و افزود: پس از افزایش قیمت برنج در بازار داخلی، تمایل کشاورزان به کشت برنج دو برابر شده و مزارع برنج را زودتر آماده کرده اند تا در صورت وجود برداشت دوم به برداشت برنج برسند. روزهای آفتابی بیش از 40 درجه نباشد، کشت برنج در مازندران قابل توجه خواهد بود.

به گفته این فعال اقتصادی؛ میزان بارندگی در مازندران قابل توجه است و کشاورزان مشکلی با کمبود آب کشاورزی ندارند.

دیدگاهتان را بنویسید