قیمت تعیین شده گندم باعث افزایش قیمت ماکارونی تا 2 برابر و قیمت نان تا 4 برابری می شود.

قیمت تعیین شده گندم باعث افزایش قیمت ماکارونی تا 2 برابر و قیمت نان تا 4 برابری می شود.

روز جدید اعلام رسمی قیمت گندم این صنعت، پیش بینی رشد محصولات مرتبط با آرد را تایید کرد. روز گذشته معاون بنیاد ملی گندم کاران قیمت هر کیلوگرم گندم اصناف و صنایع مرتبط با گندم را ۱۲ هزار تن اعلام کرد. نرخ ثابت گندم قیمت هر کیلوگرم آرد را برای صنایع و اصناف مصرف کننده این محصول به 16 هزار تن در کیلوگرم افزایش می دهد. به گفته کارشناسان، این رقم قیمت ماکارونی را 2 برابر و قیمت نان را 4 برابر افزایش می دهد.

اعلام رسمی قیمت گندم این صنعت، پیش بینی رشد محصولات مرتبط با آرد را تایید کرد. روز گذشته معاون بنیاد ملی گندم کاران قیمت هر کیلوگرم گندم اصناف و صنایع مرتبط با گندم را ۱۲ هزار تن اعلام کرد.

نرخ ثابت گندم قیمت هر کیلوگرم آرد را برای صنایع و اصناف مصرف کننده این محصول به 16 هزار تن در کیلوگرم افزایش می دهد. به گفته کارشناسان، این رقم قیمت ماکارونی را 2 برابر و قیمت نان را 4 برابر افزایش می دهد.

سال 1400 قیمت آرد بود و اصناف و صنایع این محصول را با قیمت های مختلف دریافت کردند. نانوایی های یارانه ای هر کیلوگرم آرد 665 تن، نانوایی های لوکس 900 تن و صنایع آرد کیلویی 2700 تن دریافت کردند و این در شرایطی بود که هر کیلوگرم گندم با قیمت 5000 تن توسط کشاورزان خریداری شد.

امسال اما خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم از کشاورزان 11 هزار و 500 تن برای دولت هزینه دارد و این افزایش مضاعف قیمت در عین اینکه به نفع کشاورزان است، مطمئناً با افزایش هزینه محصولات وابسته به آرد همراه خواهد بود. .

به گفته رئیس انجمن انجمن های صنفی صنایع غذایی ایران، پس از افزایش درصد فروش گندم دولتی به اتحادیه و صنعت از 2700 تن در کیلوگرم به 12 هزار تن در هر کیلوگرم، قیمت آرد به 16 هزار تن رسیده است. کیلوگرم

محمدرضا مرتضوی با اشاره به تبعات افزایش قیمت گندم روی ماکارونی افزود: اگر یک کیلوگرم ماکارونی 12 هزار تنی باشد با تغییر قیمت گندم قیمت آن به 25 هزار تن در هر کیلوگرم می رسد.

قیمت ماکارونی دوبرابر شده در حالی که قیمت برنج در 60 ماه گذشته دو برابر شده و به نظر می رسد با افزایش قیمت آرد قیمت نان نیز افزایش یابد.

رئیس اتحادیه نانوایان سنتی استان تهران با بیان اینکه قیمت آرد صنفی هنوز اعلام نشده است، گفت: قیمت جدید گندم قیمت 11 هزار تنی آرد گندم را حداقل 15 تا 16 هزار تن برآورد می کند.

به گفته بیژن نوروز مقدم، این ارقام هزینه های تولید و قیمت نان را تا 4 برابر افزایش می دهد، به عنوان مثال تنها به دلیل گرانی آرد، 1600 تن به قیمت نان لواش اضافه می شود.

دیدگاهتان را بنویسید