افزایش قیمت آرد و مواد اولیه باعث افزایش قیمت نان شده است.


ساعت: 19:08
تاریخ انتشار: 1401/03/31
کد خبر: 1877641

رئیس اتحادیه نانوایان زنجان گفت: قیمت هر کیسه آرد مرغوب به 650 هزار تن و قیمت روغن از 13 به 70 هزار تن رسیده است که منجر به افزایش قیمت نان آنها شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مهدی بیات در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; وی در خصوص تعطیلی یا کاهش زمان پخت برخی از نانوایی های لوکس به ویژه نانوایی های بربری گفت: این نانوایی ها از طریق یارانه مردمی آرد نوع 6 دریافت می کنند که هر کیسه آن 650 هزار تن است.

وی خاطرنشان کرد: قیمت هر کیسه آرد مرغوب به 650 هزار تن و قیمت روغن از 13 هزار تن به 70 هزار تن رسیده که در قیمت نهایی نان آنها لحاظ شده است.

بیات با بیان اینکه قیمت آرد تنها برای هر باربیکیو بربری 7 هزار و 500 تن است، افزود: به همین دلیل این نانوایی ها نان خود را گران می کنند اما شهروندان با آن قیمت نان نمی خرند و به نانوایی های سنتی روی می آورند.

رئیس اتحادیه نانوایان زنجان در پاسخ به اینکه آیا برای نانوایی های خوب و روباز برای عرضه نان با قیمت یکسانی تعیین نمی کنید، گفت: همین قیمت برای این نوع نان 12 هزار و 500 تن برآورد شده است، اما به دلیل رقابت، برخی نانوایی ها به دلایلی حتی 10000 تن می فروشند.

وی با بیان اینکه قیمت نان باز بستگی به عرضه و تقاضا دارد، گفت: البته همین قیمت در واقع 14 هزار تن است اما برای حمایت از مشتریان خود سود را گزارش نمی دهند و به قیمت واقعی نمی فروشند. قیمت

بیات افزود: از سوی دیگر نانوایان نمی توانند از کیفیت نان خود بکاهند چرا که در این صورت مشتریان آنها فرار می کنند.

وی گفت: با افزایش قیمت آرد و سایر مواد مورد نیاز نانوایی های در فضای باز، مشتریان آنها قبل از آزادسازی یک سوم کاهش یافته است.

بیات گفت: هر نانوایی در روزی که تعطیل نیست سعی کند نان نپند تخلف است.

رئیس اتحادیه نانوایان زنجان با بیان اینکه عرضه نان با طرح جدید قابل رقابت است، گفت: در این صورت همه نانوایی ها به دلیل رقابتی بودن نان را هر روز و حتی شب می پزند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید