تدابیر وزارت اقتصاد برای جلوگیری از قاچاق گندم / «نان» و «گندم» گران نمی شود


ساعت: 14:08
تاریخ انتشار: 1401/02/05
کد خبر: 1834361

راهکارهای پیشنهادی وزارت اقتصاد و دارایی برای جلوگیری از قاچاق گندم به کشورهای همسایه و لزوم بهینه سازی مصرف نان در کشور در جلسه ستاد هماهنگی اقتصاد دولت بررسی شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، تصمیمات پیشنهادی وزارت اقتصاد و دارایی برای جلوگیری از قاچاق گندم در کشورهای همسایه و لزوم بهینه سازی مصرف نان در کشور، در ملاقات بازرسی از ستاد هماهنگی اقتصادی دولت انجام شد.

در آن ملاقات که پیشتاز است حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی برگزار شد، پیشنهاد از وزارت مسائل اقتصادی و مالی در نظر گرفته شده است مطابق با این قیمت گندم و نان چیزی را برای مصرف کننده تغییر نمی دهد.


مطابق با اعضای ستاد مقرر شد با توجه به تلاش دولت برای کنترل قیمت نان و جلوگیری از افزایش آن، ابعاد مختلف این طرح توسط دستگاه های مسئول بررسی و نتیجه در جلسات آتی ارائه شود.

در آن ملاقات موضوع خروج ارز از کشور نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر شد دستگاه های متولی سیاست های پیشگیرانه لازم را در این زمینه تدوین و ارائه کنند.

دستور کار سوم ملاقات ستاد هماهنگی اقتصادی گزارشی از وضعیت قیمت کالاها به ویژه مواد غذایی و آشامیدنی به دبیرخانه ارائه کرد که رئیس جمهور دستور افزایش قیمت برخی از این کالاها را صادر کرد. مقالات در فروردین ماه دبیرخانه ستاد بررسی و گزارش مفصلی ارائه خواهد کرد. به دستگاه های اجرایی مسئول دستور داده شده است که تمام تلاش خود را برای جلوگیری از افزایش بی رویه قیمت مواد غذایی به کار گیرند.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید