قاچاق به آرد گندم رسید / یارانه در جیب باندهای قاچاق


ساعت: 14:46
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۱/۲۷
کد خبر: 1822372

جعفری گفت: فساد عجیبی در حوزه آرد وجود دارد، بخشی از سهمیه آرد مردم از مرزهای استان خراسان جنوبی با قیمت های نامناسب خارج می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش هاورستان، مهدی جعفری امروز در دیدار با مسئولین سازمان جهاد کشاورزی و اعضای قرارگاه امنیت غذایی استان با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، با اشاره به سال نو با عنوان «تولید؛ وی با بیان اینکه بر اساس دانش، ایجاد اشتغال است، گفت: این بیانیه ها راه و رسالت جدیدی را برای خانواده جهاد کشاورزی در کشور تبیین کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: ماموریت های وزارت جهاد کشاورزی در دولت سیزدهم در قالب پنج محور تعریف شده و تاکنون اقداماتی در این زمینه در استان انجام شده یا در حال انجام است. .

وی گفت: اولین موضوع اردوگاه سند زمین است که در دوران انقلاب اسلامی 3 درصد از اراضی استان را سند زدند، یعنی. 14000 هکتار از 482000 هکتار کشور است و این وزارتخانه در نظر دارد تمام اراضی را از پایان چهار سال اول دولت سیزدهم مستندسازی کند.


رفع تداخل در 70 هزار هکتار از اراضی کشاورزی

جعفری افزود: در این مدت کمیسیون هایی در استان برای رفع اغتشاشات تشکیل شده و برای 70 هزار هکتار اراضی رفع مزاحمت بیش از هزار هکتار سند دریافت شده که برای صدور سند ارسال شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون کاداستر 98 درصد از اراضی ملی کشاورزی این منطقه انجام شده و خراسان جنوبی در این حوزه پیشرو است، ادامه داد: نداریم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی افزود: در خصوص بانک اطلاعات و اطلاعات و دیده بان کشاورزی اعلام می کنیم اولین استانی هستیم که تمامی اطلاعات مرغداری، دام، زمین کشاورزی، چاه، چشمه، کانال ها و حوضه های آبریز در زمینه GIS و بانک اطلاعات کشاورزی به زودی با حضور استاندار رونمایی می شود.


تکمیل چرخه فرآوری 11 محصول سودآور استان

جعفری با اشاره به اینکه در حوزه های مختلف کشاورزی وارد عرصه سرمایه گذاری شده ایم، گفت: تکمیل چرخه 11 محصول سودآور استان با احداث سردخانه، انبار، سیلو، گلخانه هیدروپونیک، لبنیات و نظایر آن. تکمیل می شود تا مردم بتوانند ارزش افزوده برای استفاده تولید کنند.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه دیپلماسی غذایی با سردار طهماسبی از قرارگاه غذای سپاه جلسه ای داشتیم و قول های مناسبی برای صادرات برخی از محصولات استان به ویژه در حوزه زرشک دادند که از این بابت کمال تشکر را داریم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: در ایام نوروز کمبود، التهاب، صف کالاهای اساسی نداشتیم. البته ممکن است مردم گله مند باشند اما ما جزو مردم و مسئول بودیم زیرا رضایت و تفسیر مردم قانون به نفع مردم است، وی افزود: برای شناسایی حلقه های مفقوده کشاورزی و اقتصاد استان اولین واحد مفقود شده پشم گوسفند است که پشم آن از مغولستان وارد شده است در حالی که محصول استان به تهران سفر کردیم که در زمینه پشم با تجهیزات مدرن نیز فعالیت می کند و مقرر شد پشم دام از استان خریداری شود. و برای تبدیل به تهران بفرستید و بعد برای تبدیل به نخ به استان ارسال کنید.

وی با بیان اینکه ارزان ترین قیمت گوشت در استان خراسان جنوبی بوده است، ادامه داد: در ایام عید و اوایل ماه مبارک رمضان قیمت تخم مرغ، مرغ و سایر محصولات در استان های همجوار افزایش یافت تا اینکه در خراسان جنوبی شاهد افزایش قیمت بودیم.

جعفری از پرداخت 50 میلیارد تن اعتبار برای استان خبر داد و گفت: با توجه به سفرها و تماس هایی که با مرکز داشتیم و جلساتی که با نمایندگان مجلس و حتی کارشناسان وزارتخانه داشتیم موفق به جذب بیش از 50 میلیارد تن اعتبار در سال شد. مکمل بودجه استان است.»

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی ضمن تشریح اقدامات چشمگیر واحدهای جهاد کشاورزی استان، هشدار داد: فساد عجیبی در حوزه آرد وجود دارد.


2 هزار هکتار از اراضی خراسان جنوبی به علوفه اختصاص یافته است

وی با اشاره به اینکه امسال 2 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان با وام 10 میلیارد تنی به کشت قراردادی علوفه اختصاص یافته است، گفت: این اراضی بین کشاورزان، اتحادیه ها، کشاورزان و صندوق حمایت از کشاورزی توزیع می شود. کشت علوفه سال آینده در این زمینه مشکلی نخواهیم داشت.

جعفری یادآور شد: با توجه به اتفاقات رخ داده در روسیه و اوکراین و پیش بینی هایی که باید برای علوفه مورد نیاز استان داشته باشیم از خرداد ماه امسال این اراضی زیر کشت می رود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی در پایان گفت: برای کشت گیاهان دارویی و روغنی مانند پنبه قرارداد بسته ایم و در سال آینده سطح زیر کشت در استان در حوزه زراعت و باغداری افزایش می یابد. “

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید