قیمت تولید را روی محصول وارد کنید؛ تصمیم برای حذف کارگزاران / ابلاغ دستورالعمل مربوطه به اتحادیه ها

ساعت: 13:05
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۰۴
کد خبر: 1794761

رئیس اتاق اصناف تهران در گفت و گو با خبرنگار دانا گفت:

رئیس اتاق اصناف تهران از صدور دستورالعمل تحویل 14 قلم کالا با قیمت تولید خبر داد و گفت: معرفی بهای تمام شده در روز محصول گامی مثبت برای کنترل قیمت ها، کاهش واسطه ها و دستیابی مردم است. با قیمت منصفانه

قاسم نود فراهانی رئیس اتاق اصناف تهران در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ وی در خصوص دستورالعمل درج قیمت تولید 14 قلم کالا گفت: اتاق اصناف بر اساس اقدام سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان مبنی بر درج قیمت کارخانه روی کالاها، بخشی را به واحدهای صنفی صادر کرد. که سود واحدهای صنفی مشخص و شفاف باشد.

وی ادامه داد: هر ساله در وزارت اقتصاد و دارایی بر اساس کارشناسی ضرایب سود اتحادیه ها محاسبه و از طریق اتاق اصناف به اتحادیه ها ابلاغ می شود. بر اساس این ابلاغیه، هر واحد صنفی سود خود را به صورت شفاف گزارش می کند و موظف است در هنگام افزایش قیمت کارخانه، این مبنا را در نظر گرفته و به مصرف کننده ارائه کند.

رئیس اتاق بازرگانی تهران تصریح کرد: هدف از پیگیری این روند در وزارت صمت و وزارت اقتصاد و دارایی در مرحله اول حذف دلالان و اطمینان از مصرف کالا است تا تولیدکنندگان بتوانند مستقیم کالای خود را تحویل دهند. به مردم؛ سود کارخانه بر اساس قیمت گذاری سازمان حمایت مشخص و شفاف است تا با درج آن بر روی کالا، از دلالان سوء استفاده نشود و قیمت این کالاها افزایش یابد.

نود فراهانی افزود: درج قیمت تولید بر روی کالاها علاوه بر شفافیت سود خرده فروشان و مشخص شدن این افزایش در اتحادیه ها، موجب تعقیب فردی به دلیل تخلف از این روند و مسئولیت های ناشی از این تخلف می شود. مسئولیت متخلف است.

وی با اشاره به تجربه به دست آمده از این فرآیند قیمت گذاری و تحویل کالاهای اساسی گفت: پیش از این این نوع قیمت گذاری به صورت آزمایشی برای افزایش نظارت بر بازار ثابت شده بود و گامی مثبت برای کنترل قیمت بازار، کاهش واسطه ها و دسترسی به کالاها است. در دستان مردم با قیمت مناسب. امیدواریم با افزودن این روند به سایر کالاها، بازار به آرامش نسبی برسد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید