دستورالعمل جهش تولید مسکن به ۲۶ بانک ابلاغ شد/ جزئیات جدید وام اعطایی

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بر اساس نامه اداره کل «عملیات پولی» خدمات اعتباری بانک مرکزی، دستورالعمل اجرایی پرداخت تسهیلات مسکن و تعمیرات براساس جهش تولید و طرح مسکن به بانک های موجود ابلاغ شد. بر اساس دستورالعمل اعلام شده موظف به پرداخت سهم مسکن معادل 20 درصد از تسهیلات نظام بانکی هستند.

بر اساس جزئیات این دستورالعمل، تسهیلات موضوع طرح مسکن و پرش پس از تایید وزارت راه و شهرسازی در اختیار متقاضی قرار می گیرد و وزارت راه و شهرسازی نیز نسبت به دریافت تسهیلات به متقاضیان دستور می دهد. ، با رعایت این دستورالعمل، ظرف مدت 10 روز کاری.

تسهیلات صفر درصدی برای ایجاد جهش در تولید و عرضه مسکن

بر این اساس، تسهیلات ساخت مسکن مشمول قانون جهشی تولید و عرضه مسکن در تهران معادل 450 میلیون تن، در شهرهای بالای یک میلیون نفر معادل 400 میلیون تن، در مراکز استان ها 350 میلیون تن در سایر شهرها. کشور 300 میلیون تومان و در روستاها 250 میلیون تومان است.

بر این اساس، بسته به پیشرفت پروژه، این تسهیلات به تدریج به میزان 10 درصد در مرحله پی و پی، 40 درصد در مرحله اسکلت و سقف، 25 درصد در مرحله سفت کاری و 25 درصد پرداخت می شود. در مرحله نازک کاری

کل مدت مشارکت و پرداخت تسهیلات با احتساب حداکثر 3 سال مشارکت مدنی معادل 20 سال می باشد و امکان پرداخت مرحله ای تسهیلات به درخواست متقاضی قابل انجام است.

از سوی دیگر نرخ سود این تسهیلات مطابق با نرخ سود مصوب شورای پول در زمان عقد بوده است اما در صورتی که منابع بانک با صندوق ملی مسکن تلفیق شود و دولت بخشی از سود را پرداخت کند. نرخ، این نرخ سود را می توان کاهش داد و برای اقساط بازپرداخت اعمال کرد.

مشارکت در کارگاه های ساختمانی فقط برای 1 واحد مسکونی به نام هر داوطلب به صورت نقدی امکان پذیر است. همچنین در صورت اعطای تسهیلات موضوع قانون جهش تولید مسکن، بانک فعلی امکان انتشار اوراق رهنی بر اساس مقررات بانک مرکزی و سازمان بورس و اوراق بهادار را خواهد داشت.

جزئیات کامل راهنما ذکر شده توسط اینجا خواندن.

8e1c6e05 ecad 485d 8d78 dd8908c524de خبر خاکستری

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید