هیچ بانکی نمی تواند با اجرای قانون جهش تولید مسکن مخالفت کند/ موضوع خودداری بانک ها از پرداخت مسکن در کمیسیون عمران

ساعت: 08:35
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۸
کد خبر: 1801437

اسماعیل حسین زهی با تاکید بر اینکه در صورت عدم همکاری بانک ها برای پرداخت تسهیلات مربوط به طرح جهش تولید مسکن جریمه می شوند، گفت: در صورت امتناع بانک ها از پرداخت تسهیلات مذکور موضوع قابل پیگیری است. در کمیسیون عمران به مجلس

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ اسماعیل حسین زهی در گفت و گو با مرصادنیوز گفت: در قانون جهش تولید مسکن برای بانک ها یا دستگاه های متولی در صورت قصور در اجرای قانون مجازات هایی در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه بانک ها ملزم به پرداخت مسکن هستند، افزود: هر بانکی که از پرداخت تسهیلات مربوط به طرح جهش مسکن خودداری کند علاوه بر جریمه ای که دارد، با رعایت قانون نیز اخراج می شود. اساساً هیچ بانکی نمی تواند با این قانون مخالفت کند.

حسین زهی با تکذیب عدم پرداخت تسهیلات مربوط به طرح افزایش تولید مسکن توسط برخی بانک ها، گفت: این تسهیلات در بودجه بانک ها ارائه می شود.

وی بیان کرد: نظارت بر موضوع پرداخت جهش مسکن توسط بانک ها بر عهده وزارت راه و شهرسازی و وزیر ردیف است که البته این موضوع گریبان چند وزارتخانه دیگر را نیز می گیرد.

نایب رئیس کمیسیون شهروندی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر بانک ها برای پرداخت تسهیلات مربوط به طرح جهش تولید مسکن همکاری نکنند، جریمه خواهند شد و ممکن است مجلس پیگیری شود.

وی با بیان اینکه طرح جهش به سمت تولید مسکن در مسیر درست قرار دارد، افزود: تامین زمین و ساماندهی ثبت نام از طریق سامانه وظیفه ذاتی راه و شهرسازی است.

حسین زهی گفت: خوشبختانه در برخی استان ها واحدهای طرح جهش مسکن حدود 30 تا 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارند و در برخی از استان ها عملیات برای آغاز عملیات اجرایی در دهه مبارک فجر آماده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید