آغاز پرداخت تسهیلات بر اساس قانون جهش تولید مسکن از هفته آینده / وعده ارائه مصالح با کمک وزارت صمت

زمان: 14:06
منتشر شده در: 1400/07/30
کد خبر: 1778212

وزیر راه و شهرسازی از حذف برخی از انحرافات از طرح ملی مسکن در قانون پرش تولید خبر داد و گفت: تسهیلات قانون پرش تولید از هفته آینده پرداخت می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رستم گاسمی ، وزیر راه و شهرسازی در نشست شورای هماهنگی راه و شهرسازی در اردبیل گفت: ما نحوه تأمین مالی را هم در زمینه مسکن و هم در اجرای پروژه های بزرگراه تغییر داده ایم و در تلاش هستیم از بخش خصوصی و سرمایه گذاران بیشتر استفاده کنید.

وی با بیان اینکه سرمایه گذاران می توانند با اطمینان خاطر در بازگشت بزرگراه ها و راه آهن در کشور مشارکت داشته باشند تا سرمایه خود را پس دهند و سود خود را تضمین کنند ، گفت: هم بودجه سال آینده و هم برنامه هفتم توسعه راه حل های خوبی را ارائه می دهند. در این مورد.

وزیر راه و شهرسازی به تمدید خط راه آهن اردبیل پس از 16 سال اشاره کرد و گفت: هزار میلیارد تن منابع برای تکمیل خط راه آهن اردبیل در نظر گرفته شده که 400 میلیارد تن آن از طریق بانک ها تأمین می شود. مقامات باید به اجرای طرح ها و پروژه ها توجه کنند و مدیرانی که در این زمینه پیش قدم هستند مطمئناً می توانند منابع و منابع را در سطح ملی و استانی جذب کنند.

گاسمی در ادامه به قانون جهش مسکن و تولید 4 میلیون واحد مسکونی طی 4 سال آینده اشاره کرد و افزود: بانک های عامل ملزم به پرداخت 360 میلیارد تن منابع برای اجرای این پروژه در قالب اعتباراتی هستند که توسط پایان هفته آینده ، راهکارها و ابزارهای قانونی در تأسیس صندوق ملی مسکن و منابع پیش بینی شده و برخی اقدامات عملیاتی در این بخش آغاز می شود. کلانشهرها 400 میلیون تومان به طور متوسط ​​، 350 میلیون تومان و 250 میلیون تومان از محل روستاها باید برای مسکن اختصاص داده شوند.

وی افزود: تسهیلات باید به صورت یارانه برای دهک های پایین جامعه پرداخت شود و از ظرفیت صندوق ملی مسکن برای انجام اقدامات مناسب و مطلوب در پرداخت وجوه و حمایت از خانواده های نیازمند استفاده خواهد شد.

گاسمی گفت: توافق نهایی با بانک مرکزی مبنی بر شروع بازپرداخت تجهیزات از هفته آینده انجام شده است و رایزنی هایی با وزارت صنعت ، معدن و تجارت برای تهیه مصالح به ویژه میلگرد ، سیمان و سایر مواد لازم در حال انجام است. “برای اجرای برنامه کافی است.

وی در خصوص ارائه زمین برای مسکن تحت طرح جهش در تولید مسکن ، ادامه داد: ما در تلاش هستیم تا برخی از مشکلات عرضه زمین را با پیوستن بخشی از زمین به شهرها و ساخت شهرک های جدید حل کنیم. و شهرسازی مجوزهای لازم را دریافت خواهد کرد.

وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: بر اساس آمایش سرزمین ، واحدهای مسکونی در مناطق امن و دور از زلزله ساخته می شود و در این رابطه از سند آمایش سرزمین و راهکارهای ارائه شده در آن استفاده می شود. “در سال 1991 ، تعداد ازدواج های ثبت شده در کشور یک میلیون بود که در سال 1999 به کمتر از 300000 ازدواج رسید ، که یکی از دلایل کمبود مسکن برای جوانان است ، بخش قابل توجهی از درآمد و هزینه آنها صرف می شود. در مورد مسکن و سرپناه ..

وی گفت: 80 هزار واحد مسکونی در استان اردبیل در مدت چهار سال ساخته می شود و در اولین قدم 40 هزار واحد عملیات اجرایی آغاز می شود و هیچ سقفی و محدودیتی در اجرای این پروژه ها در سطح ملی و استانی نداریم. ما چاره ای نداریم جز اینکه بخشی از زمین ها را به محدوده شهر وصل کنیم یا در خرید و پیوستن به شهرهای جدید با مالکان زمین همکاری کنیم و بهتر است با تبلیغات م aثر ، جذابیت بیشتری در این زمینه ایجاد کنیم.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: در این طرح مشکلات مسکن مهر برطرف شده و برخی تحریفات در برنامه اقدام ملی مسکن برداشته می شود که امیدواریم با اطمینان مردم نسبت به این طرح ، محیط مساعد و محیط کار فراهم شود. به “

گاسمی افزود: بنیاد مسکن شروع به ساخت واحدهای مسکونی در مناطق روستایی و شهری با کمتر از 100 هزار نفر می کند و مشکلی در زمینه تامین زمین و امکانات ایجاد نمی شود. هر روز باید شروع جدیدی برای این پروژه انجام شود و ما بتوانیم در بهترین موقعیت برنامه ریزی ، جهش مسکن را به سرانجام برساند.

وزیر راه و شهرسازی همچنین گفت: جلسه ای با وزیر سمت داشتیم که مقرر شد 4 میلیون واحد مسکونی (در گام اول 2 میلیون واحد مسکونی) در یک کارگروه مشترک سازماندهی و تحویل داده شود. این امر حداکثر تا اواسط هفته اتفاق می افتد و این کار برای کنترل تورم قیمت مواد انجام می شود.

وی از تولید مناسب مصالح اولیه ساختمان به ویژه سیمان و فولاد در کشور خبر داد.

گاسمی همچنین صبح امروز در آغاز ساخت 4000 واحد مسکونی در استان اردبیل گفت: اقدام. وی افزود: “ما مسکن را جبران و بهبود می دهیم و برای بهبود کیفیت برنامه ها با بهبود فرایندها تلاش می کنیم.

وی گفت: برخی حاشیه ها در دولت گذشته نادیده گرفته شد ، به همین دلیل دولت سیزدهم قصد دارد ساخت دو میلیون واحد مسکونی را در سال اول آغاز کند و بنابراین هیچ مانعی برای اجرای پروژه شرایط مسکن برای جهش تولید وجود ندارد. “است.

گاسمی گفت: “ما این پروژه را مطابق ثبت اجرا می کنیم و با شروع این پروژه در تلاش هستیم تا موارد مورد نظر را ایجاد کنیم ، که یک اولویت اصلی و مهم است و ما در تلاش برای رسیدن به اهداف در این زمینه هستیم. به

وی افزود: تلاش مسئولان و دستگاههای ذیربط برای ساخت 20 هزار واحد در مرحله اول شایسته ارزیابی و ارزیابی است و در این راستا بانکهای موجود ملزم به پرداخت 400 میلیون تومان تسهیلات در مراکز استانها و 350 میلیون تومان در شهرهای کوچک “

وزیر راه و شهرسازی گفت: سهمیه استان اردبیل در این پروژه 80 هزار واحد است ، به همین منظور خانواده های مستعد را مرتب و شناسایی کرده و آنها را برشمردیم تا با کمک دولت بتوانیم واحدهای مسکونی باکیفیت را ارائه دهیم و ما اجازه نخواهد داد به آنها طرح مسکن را در میانجیگری وارد کنید.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید