قیمت تولید کننده 8 محصول / وضعیت نظارتی بازار شب یلدا و پایان سال را وارد کنید

ساعت: 12:35
تاریخ انتشار: 1400/09/24
کد خبر: 1792376

ستاد تنظیم بازار در جلسه اخیر خود وضعیت تنظیم بازار شب یلدا و منطقه را بررسی و مقرر شد قیمت تولید آزمایشی چهار کالای مصرفی و چهار کالای سرمایه ای از 27 آذرماه سال جاری منتشر شود. .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ چهار کالای مصرفی شامل آب معدنی، نوشابه های گازدار، آبمیوه و ماءالشعیر و چهار کالای سرمایه ای شامل غذا، نوشیدنی، چرخ گوشت و مایکروویو است.

لازم به ذکر است که معرفی قیمت ها بر اساس بند 23 سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی بر اساس لزوم شفاف سازی و روان سازی نظام قیمت گذاری و به روز رسانی روش های نظارت بر بازار و همچنین لزوم اطلاع رسانی انجام می شود. مصرف کنندگان برای قیمت کالا و در این راستا درج دستورالعمل قیمت عرضه کننده (تولید کننده و واردکننده) در 20 آذرماه سال جاری اعلام شد.

کارگروه تنظیم بازار همچنین به سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان دستور داد پس از اجرای آزمایشی طرح، ارزیابی های لازم را انجام و نتایج کارگروه را ارائه کند.

دیروز سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت از آغاز طرح قیمت گذاری تامین کنندگان خبر داد و گفت: این طرح ساز و کارهای شفافی را برای مردم و بازرسان ایجاد می کند و در آینده سامانه جامع معاملات را تکمیل می کند. وظایف بازرسان را انجام خواهد داد و شفافیت ایجاد خواهد کرد.

همچنین در جلسه اخیر ستاد تنظیم بازار با اشاره به لزوم برنامه ریزی مناسب برای تامین کافی کالاهای مورد نیاز مردم در ایام پایانی سال و همچنین نزدیک به شب یلدا، وزارت جهاد کشاورزی متعهد به افزایش عرضه اجناس مورد نیاز شب یلدا و ارائه طرح ویژه این بازار در پایان سال فعالیت می کند.

در این جلسه همچنین درخواست شرکت پشتیبانی امور دام کشور مبنی بر افزایش مدت زمان اجرای تعهد ارزی واردکنندگان گوشت و مرغ منجمد از قرارداد این شرکت از سه ماه به شش ماه مورد بحث و بررسی قرار گرفت. باید تایید و ابلاغ شود.

سپس با توجه به پیشنهاد لغو ارز ترجیحی برای تامین کالاهای اساسی در حساب بودجه 1401 کل کشور و تبعات این تصمیم و تاثیر آن بر تنظیم بازار کالا، سازمان برنامه و بودجه تصمیم گرفت. ارائه گزارش تحلیلی در جلسه آتی کارگروه بودجه 1401 دولت برای تنظیم بازار کالا ارائه می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید