قیمت داخلی برنج در حال تثبیت است

زمان: 19:01
منتشر شده در: 1400/07/19
کد خبر: 1775344

مدیر کل توزیع و فروش شرکت تجارت دولتی گفت: با توجه به عرضه برنج پاییزه و همچنین کنترل قیمت برنج وارداتی ، انتظار می رود قیمت برنج داخلی در همان فصل تثبیت شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گفته وزارت جهاد کشاورزی حجت براتعلی می افزاید: برای رفع نیاز بازار در دو مرحله ، برنج خارجی از سه کشور هند ، پاکستان و تایلند در بازار توزیع شد ، در مرحله اول ، صد هزار تن از این نوع برنج از سپتامبر وارد بازار شد و در حال حاضر هشتاد درصد از این برنج توزیع شده در بازار استفاده شده است.

وی گفت: علاوه بر این ، برای ادامه توزیع و دستیابی به ثبات قیمت ، توزیع 50 هزار تن برنج وارداتی از 6 اکتبر در بازار آغاز شد و این روند همچنان ادامه دارد ، به طوری که حجم توزیع به 150 هزار تن رسیده است. “

مدیر کل توزیع و فروش شرکت تجارت دولتی افزود: شرایط توزیع همچنان شرایط نسبی را برای ایجاد ثبات در بازار برنج ایجاد می کند.

وی گفت: در حال حاضر قیمت مصرف برنج هندی 18 هزار و 500 تن ، برنج تایلندی 12 هزار و 500 تن و برنج پاکستانی 20 هزار و 500 تن است که در زنجیره ای از فروشگاه های زنجیره ای ، تعاونی های مصرف کننده و واحدهای منتخب صنف به فروش می رسد.

براتعلی افزود: این برنج ها از ذخایر استراتژیک شرکت دولتی توزیع می شود و توزیع تا زمان نیاز به هر مرحله ادامه می یابد تا کمبودی ایجاد نشود و شرایط برنج در بازار پایدار باشد.

وی گفت: هدف اصلی برنج وارداتی از یک سو کنترل قیمت این نوع برنج و از سوی دیگر کنترل نسبی برنج داخلی است تا سطح کلی قیمت برنج داخلی معقول باشد. و افزایش نمی یابد “

مدیر کل توزیع و فروش شرکت تجارت دولتی افزود: شرایط خشکسالی منجر به کاهش 18 درصدی تولید برنج داخلی شده است که باعث کاهش عرضه و افزایش قیمت شده است. حتی گسترش تاج در کاهش تقاضای داخلی برای برنج تأثیر چندانی نداشت. عنوان کالای اصلی در سبد کالای ایرانی جایگاه ویژه ای دارد.

وی گفت: با توجه به اینکه در فصل برداشت پاییز برنج هستیم ، به نظر می رسد در این فصل با توجه به افزایش سطح عرضه و همچنین کنترل قیمت برنج وارداتی ، بتوانیم بازار برنج داخلی را تثبیت کنیم. . “

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید