دولت در زمینه تولید حساسیت به خرج دهد/ قیمت برنج داخلی را با برنج وارداتی مقایسه نکنیم


ساعت: 14:29
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۸
کد خبر: 1898309

منصور علی زارعی با تاکید بر اینکه دولت باید نسبت به نسبت تولید حساس باشد، گفت: این حساسیت باید در میدان برای شالیکاران احساس شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ منصور علی زارعی در گفت و گو با خبرنگار بلاغ گفت: با توجه به کشت قراردادی برنج در 30 هزار هکتار از شالیزارهای مازندران، طی قراردادی قیمت مناسب برای محصول اعلام شد.

وی اعلام کرد: قیمت تضمینی برنج اواسط هفته جاری اعلام می شود و نباید تاخیری در این خصوص صورت گیرد. وی با توجه به اینکه به مصلحت تولید نبود، گفت: ما معتقدیم مهم ترین مسئله در کشور ساخت و تولید است. البته اینطور نیست که ما به کاربر نگاه نکنیم.

عضوکمیسیون کشاورزی شورای اسلامی با اشاره به اینکه تامین امنیت غذایی کشور سیاست برنامه هفتم توسعه است، گفت: باید به سمت تولید نگاه کنیم و اگر به دلیل افزایش هزینه های تولید برای مصرف کنندگان مشکلی پیش بیاید، دولت سیاست هایی مانند اعطای یارانه به مصرف کنندگان و موارد دیگر را اجرا خواهد کرد تا اطمینان حاصل شود که مصرف کنندگان در مضیقه نیستند.

زارعی تصریح کرد: در این زمینه اگر دولت اعلام کرد که برای تامین نیاز بازار می توانیم از سایر کشورها ارزان تری وارد کنیم اما سوال ما عواملی است که با وجود مسافت باعث افزایش قیمت تمام شده تولید ما شده است و اگر این امکان وجود ندارد. ، می توانیم به طور مستقیم بذر و کود یارانه ای را از طریق مکانیزاسیون در اختیار کشاورزان قرار دهیم.

وی یادآور شد: کشاورزان در زمینی که قیمت آن متری 3 تا 4 میلیون تومان است باید درآمد خانواده 5 نفره را تضمین و تولید را تضمین کنند، تکلیف کشاورزان باید به طور جدی روشن شود.

نماینده مردم ساری و میاندورود در شورای اسلامی با بیان اینکه نباید قیمت برنج داخلی را با برنج وارداتی مقایسه کنیم، گفت: مقایسه برنج داخلی و وارداتی نادرست است.

زارعی با تاکید بر اینکه دولت باید نسبت به نسبت تولید حساس باشد، خاطرنشان کرد: این حساسیت باید در میدان برای شالیکاران احساس شود.

وی بیان کرد: در ابتدای فصل برداشت برنج به دلیل اضطرار و مشکلات کشاورزان کیلویی 40 هزار تومان فروخته می شود، نباید این گونه عمل شود که سودجویان برنج را با قیمت ارزان خریداری کرده و با قیمت بالاتر به بازار عرضه کنند. برای دو ماه، کشاورزان باید از دست بدهند دولت باید شکایت کند، اما سال گذشته این اتفاق افتاد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید