قیمت های اعلام شده میوه های شب عید کارشناسی نشده و موجب ضرر مصرف کنندگان می شود


ساعت: 15:45
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۲۷
کد خبر: 1816435

نایب رئیس انجمن حمایت از مصرف کنندگان زنجان:

نایب رئیس انجمن حمایت از مصرف کنندگان استان زنجان با اشاره به اعلام قیمت میوه شب عید توسط معاون اول رئیس جمهور گفت: قیمت های اعلام شده کارشناسی نشده و برای همه استان ها یکسان در نظر گرفته شده است که افزایش قیمت خواهد داشت. قیمت های بازار به ضرر مصرف کنندگان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مصاهر یوسف امیری در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; وی گفت: قیمت میوه شب عید در جلسه کارگروه تنظیم بازار استان در روز پنجشنبه 26 اسفندماه شامل پرتقال نورث تامسون، سیب قرمز و سیب زرد به ترتیب 10، 11 و 12 هزار تن تعیین شد. .

وی گفت: متأسفانه قیمت های تعیین شده برای میوه شب عید در استان زنجان، قیمت های پیشنهادی کارگروه امنیت غذایی استان به تهران نبود. در تهران بررسی و ابلاغ شد.

یوسف امیری افزود: قیمت‌هایی که در حال حاضر تعیین می‌شود، قیمت‌هایی است که معاون اول رئیس‌جمهور اعلام کرده است که با توجه به وضعیت بازار استان، قیمت‌هایی بالاست که نه تنها باعث کاهش قیمت نمی‌شود، بلکه باعث می‌شود بازار قیمت‌گذاری کند.

نایب رئیس انجمن حقوق مصرف کنندگان زنجان گفت: قیمت های تهران احتمالا در استان ها توسط معاون اول رئیس جمهور در 25 یا 26 اسفند اعلام شده است. آنها خاطرنشان کردند: قیمت های پیشنهادی این استان ها نیز بسیار کمتر از قیمت اعلام شده است.

وی بیان کرد: به عنوان مثال; استان آذربایجان شرقی قبل از ابلاغ به معاون اول رئیس جمهور با ارسال نامه ای رسمی به تعاون روستایی استان، قیمت پرتقال، سیب قرمز و سیب زرد را به ترتیب 7، 9 و 10 هزار تن تعیین کرد، اما بر اساس ابلاغیه ، استان شرق الف. به حداقل قیمت های اعلام شده در تهران فکر کنید که باعث ضرر مصرف کنندگان می شود.

یوسف امیری خاطرنشان کرد: با توجه به قیمت های اعلام شده از سوی معاون اول رئیس جمهور، این سوال مطرح است که این قیمت ها چگونه کارشناسی بوده و حداقل قیمت برای کل کشور تعیین شده است؟

وی افزود: به عنوان مثال; سیب های تولید شده در استان آذربایجان غربی (ارومیه) هزینه حمل و نقل همان استانی را که حداقل قیمت ارومیه را با استان یزد یا سمنان مقایسه می کنیم که به عنوان کل قیمت تحویل و نیرو در نظر گرفته می شود را ندارد. استان ها حداقل قیمت را رعایت کنند بله؟

نایب رئیس انجمن حمایت از مصرف کنندگان زنجان گفت: قیمت همین سیب در بازار ارومیه می تواند کمتر از حداقل قیمت اعلام شده از سوی دولت باشد، چرا که حداقل قیمت برای این استان و استان باید این قیمت را رعایت کند؟

وی افزود: همچنین پرتقال تولیدی در استان های شمالی و قیمت پرتقال در آن استان ها هم اکنون بین 6 تا 7 هزار تن است، بنابراین تهران چگونه قیمت پرتقال تامسون را برای استان های شمالی کشور 10 هزار تن برآورد می کند؟

یوسف امیری با بیان اینکه شعار دولت تمرکز زدایی و تفویض اختیارات به استان ها است، گفت: با شعار دولت به دنبال تمرکز زدایی و توانمندسازی استان ها است.

وی گفت: سوال اینجاست که میوه ای که باید در استان ها تعیین شود چگونه در تهران برای همه استان ها تعیین می شد، در حالی که در سال های گذشته و در دولت های استانی قبلی اختیار تعیین قیمت میوه عید داده می شد. “.

نایب رئیس انجمن حقوق مصرف کنندگان زنجان گفت: اکثر اعضای کارگروه تنظیم بازار استان نیز نسبت به قیمت های اعلامی تهران اعتراض داشتند و مورد پذیرش قرار نگرفتند.

وی گفت: اگر نظر کارگروه تنظیم بازار استان مهم نیست دلیل برگزاری جلسه چیست و اگر فرض بر این بود که نظر آنها مهم نیست چرا جلسه تشکیل داده و هزینه هایی را به بازار تحمیل کردند. خزانه داری ؟!

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید