قیمت هر نخ سیگار در سال 1402 چقدر است؟

قیمت هر نخ سیگار در سال 1402 چقدر است؟

قیمت هر نخ سیگار برای سال بعد اعلام شد. افزایش مالیات بر سیگار باعث شد قیمت سیگار بسیار بالا باشد.

آخرین قیمت سیگار در سال آینده اعلام شد.

یکی از اعضای کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1402 که به تصویب مالیات بر قیمت خرده فروشی هر نخ سیگار به پیشنهاد دولت اشاره دارد، گفت: سال آینده افراد فاقد بیمه پایه تحت پوشش بیمه رایگان قرار خواهند گرفت.

محمدرضا میرتاج الدینی در تشریح جلسه کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1402 گفت: کمیسیون تلفیق در ادامه به بررسی جزئیات لایحه بودجه سال آینده در بخش درآمد تبصره های 7 تا 18 پرداخت اما با توجه به اینکه گزارش پیشنهادات کمیته های تخصصی هنوز به کمیته تلفیق ارائه نشده است، کمیسیون تبصره 1 را در بخش درآمد هفته آینده بررسی خواهد کرد.

وی ادامه داد: کمیته تلفیق بند (ل) تبصره 12 را حذف کرد. در این بخش، دولت پیشنهاد داده بود از محل واگذاری مازاد مالکیت این واحدها، پاداش خدمت به مستمری بگیران پرداخت شود، اما به دلیل دشواری این کار، کمیسیون آن را حذف کرد تا وجوه دریافتی از واگذاری به این واحدها تعلق گیرد. به خزانه واریز و پاداش پایان خدمت پرداخت خواهد شد.

این عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1402 با اشاره به تصویب تبصره 14 لایحه بودجه به آن کمیسیون، گفت: در کمیسیون تلفیق مصوب شد که سازمان برنامه بودجه در صورت کمبود اعتبار برای کمک های نقدی ممکن است. تامین منابع از سایر نقاط و حسابی در اختیار سازمان جهت هدایت کمک مالی

میرتاج الدینی با اشاره به تبصره 17 لایحه بودجه، گفت: توفیق با پیشنهاد دولت در مورد قیمت خرده فروشی هر نخ سیگار موافقت کرد و با پیشنهادات دیگر برای افزایش این نرخ مخالفت کرد.

وی با اشاره به تصویب کمیته تلفیق در بند (ک) تبصره 17 لایحه بودجه 1402، گفت: در کمیسیون تلفیق مصوب شد که سازمان بیمه سلامت ایران موظف است در فروردین ماه هر سال از بانک اطلاعاتی مددکاری اجتماعی ایران استفاده کند. برای افراد فاقد بیمه در سه دهک پایین درآمدی، بیمه رایگان را شناسایی و تحت پوشش قرار دهند. این مصوبه بدین معناست که علاوه بر سه دهک پایین، متقاضیان جدید در صورت احراز شرایط، بیمه رایگان نیز دریافت خواهند کرد.

میرتاج الدینی افزود: همچنین مقرر شد بانک ها برای حمایت از تولید دانش بنیان و ایجاد اشتغال 31 هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کنند.

وی به مصوبه کمیته در بند د تبصره 18 اشاره کرد و اظهار داشت: بر اساس این مصوبه در صورت درخواست دستگاه های اجرایی با اعتبار از محل هزینه های عمومی دولت و صندوق های بازنشستگی کشوری، لشکری ​​و تامین اجتماعی می توانند از طریق کشوری اقدام به فروش کنند. شرکت نفت صادرات نفت خام و میعانات گازی را با تایید دستگاه های اجرایی و وزارت نفت بر اساس قیمت روز صادراتی و در حدود بودجه خود، نفت را ترخیص کنند یعنی نفت را بفروشند و طلب خود را از دولت بگیرند. .

وی افزود: به عبارتی دولت می تواند برای انجام تعهدات این صندوق ها و دستگاه های اجرایی در چارچوب بودجه، نفت را به آنها بدهد تا بفروشند و به جای مطالباتشان بگیرند.

این عضو کمیسیون تلفیق لوایح بودجه 1402 گفت: دستگاه های اجرایی مجازند از طریق تسویه تعهدات خود در قبال شهرداری ها، سازمان های تامین اجتماعی و نهادهای عمومی را تسویه کنند. همچنین خزانه داری کل کشور موظف است سهام شهرداری ها و دهیاری ها را از محل درآمد جرایم رانندگی به حساب متمرکز وزارت کشور در خزانه داری کل کشور واریز کند.

به گزارش ایسنا، در تبصره 17 لایحه بودجه 1402 آمده است: از ابتدای سال 1402 قیمت خرده فروشی هر نخ سیگار تولیدی در کشور با برچسب ایرانی 500 ریال، تولید داخل با برچسب بین المللی هزار ریال و هر پاکت آن. 50 گرم است تنباکوی قلیان محلی 200000 ریال مالیات و هر نخ سیگار وارداتی به ازای هر بسته 50 گرمی تنباکوی وارداتی 800000 ریال و 350000 ریال به عنوان حقوق ورودی دریافت می شود.

دیدگاهتان را بنویسید