قیمت پایه کالاهای اساسی باید شهریور 1400 باشد/ مجلس به پیگیری اصلاح نظام حمایتی ادامه می دهد.


ساعت: 19:14
تاریخ انتشار: 1401/02/19
کد خبر: 1837572

منصورعلی زرایی گفت: مهمترین موضوعی که مجلس به دنبال آن است این است که تورم کشور در حوزه اقتصادی آنقدر بالا نباشد که قدرت خرید مردم تا حد امکان پایین باشد و قیمت پایه کالاهای اساسی شهریور ماه 1400 باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ منصورعلی زرایی در گفت و گو با بلاغ با اشاره به لغو ارز 4200 تومانی و انحراف یارانه ها به کالاهای اساسی گفت: این به معنای حذف یارانه ها نیست، بلکه در واقع به معنای ساماندهی و نظام مندی یارانه ها به ویژه برای اقشار ضعیف جامعه است.

وی گفت: موضوع مهم این است که بحث سیستماتیک ارز ترجیحی در کشور وجود نداشته و نظارت کافی در این زمینه صورت نگرفته است. تفاوت قیمت کالاها در این حوزه باعث ایجاد رانت یا فساد در روابط شده است. این در اولویت بود، اما به دلیل تفاوت قیمت کالاهای یارانه ای و رایگان، کار آسانی نبود.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت در لایحه 1401 خواستار حذف ارز ترجیحی و واگذاری یارانه به کالاهای اساسی برای ساماندهی یارانه های بهداشتی، نان و سایر یارانه ها شد که یارانه واقعا باید باشد. به مشمولان یارانه داده می شود و دولت این تضمین را به مجلس شورای اسلامی داده است.

این مقام مسئول ادامه داد: این موضوع در مجلس با حضور وزیر اقتصاد و کشاورزی مطرح شد و یک سری تنش های بازار از جمله افزایش قیمت کالاهایی مانند ماکارونی و غیره مطرح شد و این جلسات به صورت علنی و خصوصی ادامه دارد.

زارای افزود: یارانه نان قابل حذف است اما یارانه نان به حساب الکترونیکی مردم می رود و یارانه نان باید حفظ شود و به دست مردم برسد و در ابتدای لایحه بودجه دولت و دولت قول دادند تورم را کنترل کنند. اما زمانی که حقوق کارمندان در جامعه 10 درصد افزایش یافت، تورم فراتر از حد انتظار بود و در این بخش عدم کنترل مناسب وجود داشت که در نتیجه قیمت کالاها افزایش یافت.

وی ادامه داد: مهمترین موضوعی که مجلس به دنبال آن است این بود که تورم کشور در حوزه اقتصادی آنقدر بالا نباشد که قدرت خرید مردم تا حد امکان پایین باشد و قیمت پایه کالاهای اساسی در شهریور ماه 1400 باشد. “

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه قطعا دولت باید با هر تورم غیرقانونی برخورد کند، گفت: در این زمینه دولت باید پاسخگوی مجلس باشد چرا که قدرت خرید مردم نباید باعث کاهش عمر برای مردم شود. فقیر سخت تر باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید