كاركنان تيم ملي وزنه برداران را ابزار مي كنند/ لجبازي با قشقايي در تيم ملي حرفه نيست

ساعت: 09:20
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۰۴
کد خبر: 1793622

آینده وزنه برداری ایران به شدت در خطر است.

وزنه بردار المپیک 2012 لندن قهرمان شد: «کارکنان تیم ملی از کودکان به عنوان ابزاری برای کسب مدال استفاده می کنند. حتی به قیمت پایان عمر قهرمانی!

سعید محمدپور دارنده مدال طلای وزنه برداری المپیک 2012 لندن در گفت و گو با خبرنگار ورزشی راه دانا; وی در خصوص مسابقات جهانی تاشکند در سال 2021 نیز گفت: در ابتدا به بچه های تیم ملی به خاطر افتخار و کسب مدال تبریک می گویم و امیدوارم این روند توسط تیم ملی ادامه پیدا کند اما این مدال ها نباید باشد. فقط با نام افراد خاص نوشته شده است.”

وی در ادامه سخنان خود گفت: در وزن 81 کیلوگرم میر مصطفی جوادی در رقابتی سخت در سطح المپیک موفق به کسب مدال مهمی شد. اگر مستقیماً راهنمایی و آموزش داشته باشید، مطمئناً با توجه به سن خود می توانید آینده بسیار خوبی داشته باشید.

وی درباره وزن 86 کیلوگرم گفت: اما در این وزن اشتباه موثری رخ داد و ایوب موسوی با کاهش 9 کیلوگرمی به این دسته رسید. تصمیم اشتباه کادرفنی تیم ملی حتی می تواند به قیمت پایان عمر این قهرمان مستعد تمام شود. او 3 سال تنها ماند و با این حرکت پرمخاطره انتظار مدال را داشتند.

محمدپور ادامه داد: رضا دهدار نیز افت زیادی را تجربه کرد در حالی که انتظاری از او وجود داشت. این رکوردهای غیرمنتظره نشان داد که عملکرد کادرفنی خوب نبود و این بچه ها در سنین پایین رو به افول بودند و برخی رکوردها از بازی های آسیایی کمتر بود.

قهرمان المپیک 2012 لندن درباره گلایه ملی پوشان گفت: فدراسیون وزنه برداری در تامین حداقل امکانات لازم برای اردوها و تیم ملی کوتاهی کرده و هیچ حمایتی از سوی مسئولان ندارد. امیدوارم مسئولان بتوانند این مشکلات را جبران کرده و نواقص مهم را برطرف کنند.

وی با اشاره به خوش اخلاقی و حیا رسول معتمدی اذعان داشت: در این سن برای حضور در بازی های آسیایی یا المپیک وزن کم نکند و وزن بیشتری داشته باشد. کاهش وزن با خستگی و خستگی مداوم همراه خواهد بود. حتی اگر شانس بیاوریم که مدال بگیریم، ستاد نباید اجازه دهد یک جوان با آینده اش بازی کند و وزن کم کند.

bd1abca9 5fe5 41e6 9f9b 61f08525e5a5 خبر خاکستری

دارنده مدال برنز مسابقات وزنه برداری قهرمانی جهان گفت: همچنین باید گفت مدال های میر مصطفی جوادی و امیر حققی حاصل تلاش خود آنها با مربیان شخصی در شهرستان هایشان بوده و هیچ پیشرفتی در اردوهای کشوری حاصل نشده است. تیم ها و تحت نظارت کارکنان.

وی گفت: متأسفانه بعد از المپیک علی داودی مصدوم شد و به تاشکند نرفت اما باید بدانیم که مسابقات جهانی در این وزن از المپیک هم بالاتر است و حتی ممکن است مبارزه برای مدال سخت باشد. . . .. جوانانی مثل علیرضا یوسفی می توانند آینده داشته باشند به شرط اینکه حمایت کنند، تمرین کنند و راه را گم نکنند.

محمدپور درباره رهایی وزنه برداران از تیم ملی گفت: ایوب موسوی که آزاد شد و این مشکل برای علیرضا سلیمانی پیش آمد که با پارگی مینیسک روی اسکوربورد رفت! حتی یک عصا به او ندادند و بچه ها از آن به عنوان وسیله ای برای مدال گرفتن استفاده کردند. در دوره ما سجاد انوشیروانی از ناحیه زانو آسیب جدی دید اما در اردوی تیم ملی مورد حمایت قرار گرفت و مدال های المپیک و جهانی را کسب کرد.

این کارشناس وزنه برداری در غیاب خود با بیان اینکه حافظ کشکی دعوت نشده است، گفت: از دور می دانم که جو لجبازی ایجاد شده که در جایی مثل تیم ملی حرفه ای اینطور نیست. در زمان ما بیل مکانیکی کوروش اغلب با بچه ها ناراحت می شدند یا با بچه ها بحث می کردند، اما در سالن و اردوها هیچ اجباری وجود نداشت.

وی در خصوص کاهش وزن در مسابقات جهانی گفت: در مسابقاتی که با رکورد بالا شروع می شود، احتمال کاهش وزن وجود دارد اما در تاشکند اینطور نبود و این نشان داد که بچه ها به اوج آمادگی و کیفیت نرسیده اند. وزنه زدن و کارت های اشتباه به عملکرد کادرفنی باز می گردد که باید در این روش تجدید نظر شود.

محمدپور در پایان گفت: با این شرایط و این فضا آینده وزنه برداری ایران به شدت در خطر است و فدراسیون باید نگرش خود را تغییر دهد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید