لایحه جامع خبرنگاری در کمیسیون فرهنگی دولت تصویب شد/ تلاش رئیس جمهور برای حل مشکلات قدیمی رسانه ها


ساعت: 22:01
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۳
کد خبر: 1889932

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ در مراسم ویژه «اول روایت» به مناسبت روز خبرنگار با تاکید بر رفع مشکلات و دغدغه های قدیمی اهالی رسانه از تصویب لایحه جامع روزنامه نگاری در کمیسیون فرهنگی دولت خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اسماعیلی ظهر امروز یکشنبه در مراسم بزرگداشت روز خبرنگار که با عنوان «روایت اول» در تالار وحدت برگزار شد، گفت: همواره تلاش کرده ایم تا مشکلات قدیمی را برطرف کنیم. یک سال گذشته.» اهالی رسانه را حل و فصل کنیم، بر این اساس لایحه جامع خبرنگاری را در کمیته فرهنگی دولت تصویب کرده ایم و امیدواریم با تصویب نهایی این لایحه در کمیته دولت و شورای اسلامی، بتوانیم. شاهد تحولی اساسی در عرصه روزنامه نگاری خواهیم بود و همه موانع و مشکلات را برطرف خواهیم کرد.

وی همچنین به بسته حمایتی دولت مردمی از خبرنگاران اشاره کرد و افزود: رئیس جمهور در 13 بند دستور ویژه ای در این زمینه داده است تا بتوانیم تفاهم نامه های اجرایی با وزارتخانه های مختلف تکمیل کنیم.

با تشکر از وزیر فرهنگ از وزرای صلح، ارتباطات و اقتصاد

اسماعیلی در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطره خبرنگاران و خبرنگاران فقید گفت: شخصیت رئیس جمهور انقلابی و مکتبی همواره توجه ویژه ای به حل مشکلات اصحاب رسانه دارد و در جلسه اخیر شورای دولت تجلیل به عمل آمد. جایگاه خبرنگاران به شکلی خاص

وی در پایان سخنان خود به تلاش سایر وزارتخانه ها برای تکریم اصحاب رسانه اشاره کرد و گفت: از وزرای محترم ارتباطات، صمت و اقتصاد به دلیل اجرای تفاهم نامه بسته حمایتی از خبرنگاران و ارائه خدمات قدردانی می کنم. هدایایی به منظور تجلیل از خبرنگاران و خبرنگاران و جزئیات آن به زودی اعلام خواهد شد.

رسانه ها نقش مهمی در نهادینه سازی جهاد تبیینی دارند

همچنین فرشاد مهدی پور معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ نیز در این مراسم گفت: در دوره جدید فعالیت معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ تلاش خود را بر نقطه شروع متمرکز کرده ایم که محتواست. تولید و از سوی دیگر کشور در تدوین کلیه قوانین و مقررات امنیتی، شغل خبرنگاران مورد تاکید است.

وی ادامه داد: تمام خدمات مربوط به اصحاب رسانه را به کل نظام رسانه ای کشور هدایت کرده ایم تا این خدمات به صورت یکپارچه، شفاف و غیر حضوری به خبرنگاران ارائه شود. البته در این مسیر نیازمند کمک، مشارکت و حمایت همه جانبه هستیم.

وی در پایان به حمایت «راویان اول» از رسانه ها اشاره کرد و خاطرنشان کرد: در صورتی که مفادی مانند هنر را به طور کامل اجرا کرده باشیم. ماده 46 قانون مطبوعات، به این دلیل است که حفظ امنیت کار خبرنگاران بسیار مهم است. مسیر درست را در این مسیر طی کنید، بی شک اهالی رسانه با تولید محتوا در نهادینه سازی جهاد تبیینی نقش مهمی خواهند داشت.

بیان دغدغه ها و مشکلات برخی خبرنگاران، تجلیل از خانواده های خبرنگاران جان باخته و اجرای تلاوت از دیگر بخش های مراسم بزرگداشت روز خبرنگار امسال با عنوان «روایت اول» بود.

دیدگاهتان را بنویسید