“لباس های ماموران پلیس دستگیر کننده مهسا دوربین داشت”

“لباس های ماموران پلیس دستگیر کننده مهسا دوربین داشت”

روز جدید صالح نیکبخت گفت: مأموران گشت هدف که از همان ابتدا مهسا را ​​دستگیر کردند، دوربین هایی را روی لباس هایشان نصب کرده بودند. بنابراین خاله ای که مهسا را ​​همراهی می کرد به آدرس ماموران مراجعه کرد تا تصویرش در دوربین پلیس منعکس نشود. بیش از دو هفته از انتشار خبر درگذشت مهسا می گذرد، هنوز ابهامات زیادی در افکار عمومی درباره ابعاد و زوایای این حادثه وجود دارد.

صالح نیکبخت، وکیل خانواده امینی در گفت وگویی به تشریح پیامدهای حقوقی پرونده مهسا پرداخت که در زیر می توانید نکات مهم آن را بخوانید:

خانواده مهسا خواستار رسیدگی به پرونده قتل مهسا با حضور کمیسیون تحقیق و تفحص هستند که 3-5 نفر از آنها جراح مغز و اعصاب و قلب هستند.

معاون دادستان تهران با پذیرش این درخواست اعلام کرد که از خانواده مهسا برای حضور مشاوران پزشکی معتمد خود در جلسه تحقیق و تفحص خواسته می شود. اما این اتفاق نیفتاد.

در جلسه دیروز در مرکز پزشکی قانونی باخبر شدیم که برخی از پزشکان در آن جلسه مرگ مهسا را ​​ناشی از ضربه به جمجمه ندانسته و اصرار داشتند که با توجه به مصرف قرص تیروئید مهسا، مرگ او خودسرانه بوده است. ناشی از رفتار بد قرص تیروئید یا قرص های بی کیفیت استفاده شده و مواردی از این قبیل.

بر اساس شواهد متقن متوجه شدیم که مأموران گشت ارشاد که مهسا را ​​دستگیر کردند از ابتدا دوربین هایی روی لباس هایشان نصب کرده بودند. بنابراین خاله ای که همراه مهسا بود و به پلیس التماس می کرد که مهسا را ​​دستگیر نکند، پلیس به او گفت که دوری کند تا تصویر او در سلول پلیس منعکس نشود.

نکته مهم این است که فیلم های داخل وانت و دوربین فردی که مهسا را ​​دستگیر کرده است همراه با فیلم هایی که در گشت ارشاد در خیابان وزیرا بوده ارائه شود.

خانواده مهسا هیچ گونه وابستگی به شخص، گروه یا سازمان دولتی یا خصوصی، قانونی یا غیرقانونی ندارند. ارتباط این خانواده با هر گروهی نادرست است.

به گفته پزشکان متخصص و کارشناسان مستقل، مرگ مهسا ربطی به بیماری قبلی او که برداشتن خال یا غده کوچک بالای چشم بود، نداشت. ضمناً مهسا سابقه بیماری قلبی عروقی و کلیوی در گذشته نداشته است.

خانواده او می خواهند بدانند که چه نوع بیماری یا ضربه ای (یعنی ضربه خارجی) باعث شده است که خون از پایین جمجمه از پشت گردن و گوش هایش تراوش کند.

رد این خون در پشت گردن، پایین جمجمه توسط غسلان، پدر و مادر و بستگان مهسا مشاهده شد.

به نظر من و همچنین پزشکان محترم و افراد مطلعی که مورد مشورت قرار گرفتند، مهسا قبل از رسیدن به مرکز ارجاع قطعا ضربه خورده است. همچنین، هنگامی که او در بازداشتگاه بود، احتمال زیادی وجود دارد که او را بزنید.

خانواده مهسا با بررسی بی طرفانه با حضور کمیسیون حقیقت یاب مستقل و با بررسی پزشکان معتمد، هر رأیی را می پذیرند، اما در صورتی که پزشکان معتمد اجازه بررسی خود را نداشته باشند، فیلم های مذکور منتشر نمی شود و علائم آن منتشر نمی شود. توجه معکوس نباشد، قابل قبول نخواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید