لجبازی کی روش و ضربه بزرگی برای تیم ملی

لجبازی کی روش و ضربه بزرگی برای تیم ملی

در آغاز این رقابت های جام جهانی اعلام شد که ایران با میانگین سنی نزدیک به 29 سال مسن ترین تیم در بین 32 تیم حاضر در جام جهانی بوده است.

کارلوس کی روش که اندکی قبل از شروع جام جهانی راهی تهران شد، شناخت کافی از بازیکنان شاغل در لیگ نداشت و البته طبق سنت همیشگی خود، علاقه ای به استفاده از بازیکنان جوان و ستاره های اهل ایران نداشت. لیگ برتر ایران

عدم انتخاب بازیکنانی چون امید نورافکن، سامان فلاح، محمد محبی یا حتی دانیال اسماعیلی فر که از خوش اندام ترین بازیکنان لیگ هستند، به خوبی نشان داد که کی روش ترجیح می دهد در جام 2018 به همان ترکیب سنتی تکیه کند. حتی اگر سعید عزت اللهی، علی کریمی یا احسان حاج صفی از بهترین سال های خود فاصله گرفته باشند.

این تصمیم کی روش البته ریشه در حمایت بازیکنان مورد علاقه اش و نقش کاپیتان های باسابقه این تیم در بازگشت او به ایران دارد. طبیعی است که کی روش با انتشار استوری علیه اسکوچیچ و اعتماد به بازیکنان مستعد و جوان لیگ، نمی توانست بازیکنانی را که دلیل برکناری سرمربی کروات و آمدن سرمربی پرتغالی بودند، رها کند!

این تصمیم غیر فنی به یکی از پاشنه آشیل های تیم ملی برای جام 2022 تبدیل شده است.کاهش ظاهری کیفیت بازیکنانی که به سن خود رسیده اند و دوندگی بازیکنان جوان تیم های انگلیسی و آمریکایی یکی بود. از عوامل دو شکست تلخ تیم ملی در این رقابت هاست.

از سوی دیگر، به عنوان مثال، هروه رنار تمام 26 بازیکن مورد نظر خود را از لیگ داخلی انتخاب کرد یا کشورهایی مانند کامرون و سنگال با میانگین سنی 25 سال در بین جوان ترین تیم های جام، عملکرد کاملا متفاوت و موفقی از خود نشان دادند. ..

صعود از مرحله گروهی جام جهانی پیش از این برای فوتبال ایران اتفاق نیفتاده است و این بار اتفاق عجیب و بی سابقه ای به حساب نمی آید، اما ادامه این تفکر برای فوتبال ایران به خصوص با توجه به رکوردهای کارلوس کی روش مشکل نگران کننده ای است. و از دست دادن فرصت برای بازیکنان این جوان در لیگ کار خواهد کرد و تجربه ای که در جام ملت ها نشان داد مانند دو دوره گذشته نتیجه و دستاوردی نخواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید