لزوم استفاده از ظرفیت اقتصاد دیجیتال در توسعه اقتصادی استان کرمانشاه / حمایت از آثار برگزیده رویداد تولید محتوای بسیج


ساعت: 22:51
تاریخ انتشار: 1301/08/18
کد خبر: 1909844

سعید کریمی با اشاره به آمار بالای بیکاری در استان، لزوم استفاده از ظرفیت اقتصاد دیجیتال در توسعه اقتصادی استان را ضروری دانست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرصاد نیوز، سعید کریمی در نشست هماهنگی چهارمین رویداد تولید محتوای دیجیتال استانی اظهار داشت: برگزاری این رویداد فرصتی ارزشمند برای جذب ایده، استعدادیابی و توانمندسازی نوجوانان و جوانان در این حوزه است.

مدیر مرکز فضای مجازی حضرت نبی اکرم (ص) با اشاره به اتفاقاتی که در سال های اخیر در کشور رخ داده است، افزود: اتفاقات مهم زیادی در کشور ما رخ داده است که با تحولات و چالش هایی مواجه بوده ایم که نگاهی گذرا در این زمینه نشان می دهد. با توجه به تنوع نقش فضای مجازی، در رویدادهای اخیر شاهد افزایش 30 برابری فعالیت های اینستاگرام بوده ایم.

وی در ادامه به فراوانی مهاجرت به خارج از کشور اشاره کرد و گفت: پیش از این که کلمه هجرت مطرح می شد اولین چیزی که به ذهن ما خطور می کرد نخبگان و تحصیلکرده هایی بودند که از سطح علمی بسیار بالایی برخوردار بودند اما اتفاقی که این روزها می افتد. مهاجرت.» تکنسین ها از جمله برنامه نویسان به کشورهای دیگر اعزام می شوند.

کریمی با اشاره به اینکه یکی از این اقشار که مهاجرت آنها برای ما نقش استراتژیک و اساسی دارد، متخصصان و کارشناسان برنامه نویسی هستند، تصریح کرد: برای حفظ این سرمایه ها باید راهکارهای موثری ارائه دهیم.

وی با بیان اینکه کسب و کار در فضای مجازی و اینترنت یکی از جذاب ترین و پردرآمدترین مشاغل دنیاست، گفت: اگر نگاهی گذرا به سایت های کاریابی بیندازیم متوجه می شویم که پر از تبلیغات برنامه نویسی در کشورهای مختلف.

کریمی با اشاره به پیامدهای مهاجرت برنامه نویسان و فارغ التحصیلان نرم افزار خاطرنشان کرد: اگرچه اختیارات راهبردی ما چندان گسترده نیست، اما برای مشارکت هر چه بیشتر در ظرفیت استان در توسعه اقتصاد دیجیتال و کسب و کار در در فضای مجازی تصمیم گرفتیم چهارمین مرحله رویداد تولید محتوای استانی را برگزار کنیم.

وی تصریح کرد: نیروی انسانی از جمله مهندسان، متخصصان، تکنسین های کارآمد به عنوان سرمایه انسانی محسوب می شوند و فرار این نیروها باعث می شود جامعه از علم، تجربه و مهارت های فنی خود بی بهره بماند.

این مسئول با اشاره به نرخ بالای بیکاری در استان گفت: انتظار می رود با برگزاری چنین رویدادی، تولید محتوا و ارائه خدمات بومی و منطقه ای توسعه یابد، کسب و کارهای استانی در فضای مجازی بیش از ظرفیت رونق پیدا کند. اقتصاد دیجیتال در توسعه اقتصاد باید از استان بیشتر استفاده شود، جوانان متخصص و علاقه مند در این زمینه مورد توجه و شکوفایی قرار گیرند و زمینه مشارکت نخبگان استان و شهرستان در برنامه های ملی فراهم شود. باید فراهم گردد.

وی گفت: روند تولید محتوای شرکت کنندگان در این رویداد به صورت آنلاین ارزیابی و داوری می شود و در مدت 48 ساعت به رقابت می پردازند.


f39e7d2b e5bc 4bbd abc9 057ccd3bfecf خبر خاکستری

کریمی با بیان اینکه تولیدات تخصصی و کاربردی در بستر فضای مجازی علاوه بر آگاهی و اطلاع رسانی می تواند در بحث اقتصادی نیز موثر باشد، گفت: به برندگان این رویداد دیجیتال جوایز ارزنده ای اهدا خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید