لزوم توجه به معیشت مردم و رونق جهش تولید / پروژه های نیمه تمام مازندران تکمیل می شود

ساعت: 14:34
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۲۱
کد خبر: 1783646

محمدباکر محمدی لائینی گفت: باید به موضوع شغل، معیشت، رونق و جهش تولید مردم توجه شود و استاندار باید ابتدا چهار به کار خود بیفزاید; فرهنگی (به دور از تجمل و توجه به توانایی های درونی و باطنی)، به پیوست عدالت، جوانی (دشمنان دانشجویان نخبه ما را در آغوش گرفتند) و زائده جریان انقلابی فکر کنید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بلاغ ، آیت الله محمد باکر محمدی لائینی در خطبه های نماز جمعه این هفته مرکز مازندران اظهار داشت: به من و همه ارادتمندان به تقوا، تقوا، دینداری، رعایت حلال و حرام، صداقت و امامت سفارش شده است که از آموزه های اساسی خداوند متعال است. دین ما را به شما توصیه می کنم، باید خدا را شکر کنیم که ما را در این راه هدایت کرده است.

نماینده ولی فقیه در مازندران افزود: امیرالمومنین علی (ع) می فرماید; ما سپاسگزاریم که به هدایت الهی ایمان داریم، سه صفت هدایت الهی. اول اینکه همیشه نورانی است، دوم اینکه رحمت هست، اگر هدایت الهی را بپذیریم هرگز در قله عزت ساکت و ذلیل نمی شویم و سوم اینکه هدایت الهی قوی است و هست. بدون ضعف و زوال

محمدی لائینی تصریح کرد: قبل از هدایت الهی معنای شیطانی وجود دارد، شیطان انسان را منحرف می کند، در حالی که خداوند انسان را به راه هدایت می کند، شیطان انسان را از روشنایی به ظلمت می رساند که پیرو شیطان متواضع و خار است.

حاطب جمعه سری یادآور شد: امروز آمریکا نقش شیطان را در دنیا بازی می کند. بین هدایت الهی و معنای شیطانی تفاوت زیادی وجود دارد. اگرچه این بار گمراه کننده است.

این مقام مسئول بیان کرد: در حال حاضر مطالبات بد زیادی در فضای مجازی وجود دارد در حالی که افراد معدودی هستند که مسیر درستی را طی می کنند، این نشان دهنده کم کاری ماست بنابراین باید در این زمینه بیشتر تلاش کنیم. متأسفانه امروز دشمن از ابزارهای مجازی برای سلطه فرهنگی و تبلیغات استفاده می کند و باید از ابزارهای مناسب برای مبارزه با نفاق در فضای مجازی استفاده کنیم.

وی با اشاره به سوره انام اذعان داشت: هدایت از جانب خداست. برای عاقبت به خیر، باید همین مسیر را طی کنیم.»

محمدی لائینی در خطبه دوم با تأکید بر اهمیت تقوا می گوید: «انسان در هر موقعیت و مقامی، همچنان نیازمند تذکر و نصیحت است، پس حداقل هفته ای یک بار رعایت اخلاق را به خود یادآوری کنیم.

وی افزود: روز یکشنبه میلاد با شکوه امام حسن عسکری(ع) می فرماید چهار چیز را به خاطر بسپار؛ یکی ذکر خدا، دوم ذکر مرگ، سوم تلاوت فراوان قرآن و چهارم صلوات بر پیامبر و آل پیامبر.

محمدی لائینی اعلام کرد: سه شنبه آینده در سالروز وفات حضرت معصومه (س) در کریمه، بانویی داریم که بارگاهش فضای معنوی ایجاد کرده و حوزه علمیه در جوارش ایجاد شده است که اعمال و برکاتش فراوان است.

حاطب جمعه ساری با بیان اینکه امروز سالروز شهادت سردار شهید تهرانی مقدم، پدر صنعت موشکی ایران است، گفت: ثروت انسانی، مادر تمدن ها و عصاره آنهاست.

امام جمعه ساری افزود: سالگرد تصویب قانون اساسی جمهوری اسلامی نزدیک است، کارهای ماندگار و ارزشمند این قانون اساسی حاصل رحمت اهل بیت(ع)، دانشمندان و شهدا، روز جهانی دیابت است. یکی از ما ایرانی ها هم هست، رعایت در این زمینه بسیار ضروری و ضروری است، حتی در حال حاضر با توجه به گسترش عروق کرونر، کسانی که بیماری های زمینه ای دارند، علاوه بر مراقبت های لازم، باید مراقب خود نیز باشند. واکسن لازم و مراقبت است.

وی گفت: روز گذشته مراسم معارفه و تجلیل از استاندار مازندران برگزار شد. آقای حسین زادگان اهل تلاش و کوشش بود. خدمات خود را انجام داد و با سوابق درخشانی این سمت را به آقای حسینی پور سپرد. برای استاندار جدید آرزوی موفقیت داریم.»

محمدی لائینی با بیان اینکه متأسفانه در انعکاس این مراسم یکی از خبرگزاری های داخلی استانی و یکی از خبرگزاری های کشوری تیترهای بدی را مطرح کردند و ترکیب زننده ای کردند، گفت: انتظار دارم رسانه ها گزارش مناسبی داشته باشند. خلاصه خیلی فنی و گویا نبود، زیرا در جلسه تودیع و معارفه نکات کلیدی بیان شد که نیاز به توجه بیشتری داشت.

نماینده ولی فقیه در مازندران اعلام کرد: امیدوارم استاندار جدید که همچنان در نماز جمعه امروز حضور دارد در این جلسه حضور داشته باشد، توصیه من این است که رویکرد فعلی ما اقتصادی، عمرانی و داخلی است.

محمدی لائینی گفت: باید به موضوع شغل، معیشت، رونق و رونق تولید مردم توجه شود و استاندار باید ابتدا چهار به کار خود بیفزاید; فرهنگی (به دور از تجمل و توجه به توانایی های درونی و باطنی)، به پیوست عدالت، جوانی (دشمنان دانشجویان نخبه ما را در آغوش گرفتند) و زائده جریان انقلابی فکر کنید.

وی تاکید کرد: استاندار جدید باید به پروژه های مهم نیمه تمام و برخی پروژه های کلان که تحول ایجاد می کند و همچنین واحدهای کاری اصلی مانع پیشرفت استان و پروژه های نیمه تمام بزرگ و کلان توجه بیشتری داشته باشد. .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید