لزوم سرعت دهی در ترخیص کالا/زمان برای تجار ایرانی اهمیت دارد

رئیس گمرک گیلان در روسیه تاکید کرد؛

رئیس نظارت بر گمرک گیلان بر تسریع در ترخیص کالا تاکید و تصریح کرد: رعایت استانداردهای قانونی و گمرکی دو کشور در تسریع در ترخیص کالا بسیار موثر است.

به گزارش خبرگزاری موج گیلان

سده برزگر، رئیس گمرک گیلانامروز در دیدار استاندار گیلان با مسئولان بندر سالیانکا آستاراخان در روسیه، با اشاره به مشکل تحویل وی در رابطه با عقب نشینی دریای خزر خواستار لایروبی رودخانه های بنادر آستاراخان شد.

وی با بیان اینکه خواستار اجرای قوانین و مقررات و توافقات دوجانبه در زمینه یکسان سازی قیمت هستیم، افزود: اکنون در مسیر نوستراک برای ترانزیت اگر بین 18 تا 22 روز باشد، محصول به 35 روز رسیده است. باید هماهنگی های لازم در این زمینه انجام شود زیرا قیمت و زمان برای معامله گران ما مهم است.

به گفته وی، گمرک ایران و روسیه جلسات مختلفی را برای تسهیل کار تجار برگزار کرده اند.

وی یکی از دلایل کندی کار گمرک را اخذ مجوزهای قانونی برشمرد و افزود: به منظور تقویت روابط تجاری و انجام امور گمرکی دو کشور، امضای قراردادهای همکاری بین ایران و روسیه ضروری است. در این بخش

رئیس نظارت بر گمرک گیلان بر تسریع در ترخیص کالا تاکید و تصریح کرد: رعایت استانداردهای قانونی و گمرکی دو کشور در تسریع در ترخیص کالا بسیار موثر است.

برزگر با اشاره به اینکه توافقات خوبی برای اجرای معافیت از اظهارنامه گمرکی برای تجار ایرانی و روس انجام شده است، گفت: با توجه به اعمال معافیت از تعهدات گمرکی برای تجار روسی در گمرکات ایران، این معافیت ها از سوی طرف روسی برای ایرانیان اعمال نمی شود. بازرگانان

وی با اشاره به انعقاد یادداشت تفاهم سه جانبه بین ایران، آذربایجان و روسیه برای تسهیل امور گمرکی، افزود: این تفاهم نامه باعث هماهنگی کریدورهای سه کشور در زمینه ترانزیت کالا می شود.



آیا این خبر مفید بود؟