لغو پرونده پزشکی، اقدام به نفع مردم و دولت / اجرای کاملتر گزینه الکترونیکی مستلزم آماده سازی زیرساخت ها است.


ساعت: 09:52
تاریخ انتشار: 09/09/1401
کد خبر: 1914639

لغو دفترچه پزشکی کاغذی برای کاهش هزینه ها اقدام بسیار خوب و موثری به نفع مردم و بیمه ها بود که از یک سو از سوء استفاده ها جلوگیری می کند و از سوی دیگر دغدغه بیماران را برطرف می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عصرهامون، حذف دفترچه های بیمه به منظور کاهش هزینه ها اقدام بسیار خوب و موثری است که بیمار دیگر نگران کتاب نیست و می تواند در هر نقطه از کشور با کد ملی از خدمات درمانی بهره مند شود.

مزیت دیگری که می توان به آن اشاره کرد امکان تقلب در نسخه های چاپی نوت بوک است که با این طراحی و حذف این نوت بوک ها عملا این امکان به حداقل رسیده است.


اگرچه کاهش خطا در ارائه دارو به بیمار از دیگر مزایای این طرح است و در کل طرح بسیار حائز اهمیت بود، اما نقاط ضعفی نیز داشت که یکی از آنها عدم توجیه مردم یا عدم توجیه مردم بود. نداشتن زیرساخت کافی

شهریار شهرکی، مدیرکل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان در این خصوص به خبرنگار ما گفت: با توجه به لغو دفترچه های کاغذی، با توجه به تکلیفی که در قانون بودجه سال 1400 برای ما و وزارت بهداشت تعیین شده است. طرح ملی سیستان و بلوچستان جزو استان هاست که در 1 دی ماه 1400 100 درصد نسخه الکترونیکی اجرا می شود.

وی بیان کرد: ما یکی از استان هایی بودیم که در مرحله قانون گذاری این طرح را اجرا کردیم، البته این طرح یک سری چالش ها را به دنبال داشت زیرا باید زیرساخت ها آماده می شد تا شیوه سنتی نسخه نویسی به الکترونیک تغییر یابد. الان هم در سیستان و بلوچستان همه پزشکانی که طرف قرارداد بیمه سلامت هستند نسخه کاملا الکترونیکی می نویسند.

به گفته این مسئول؛ لغو دفترهای کاغذی مقدمه این طرح بود. پیش از این طرح سنجش حقوق اجرا شد. در گام اول دفترچه های دارندگان و کارکنان صندوق سلامت را از این چرخه حذف کردیم و در گام دوم دفترچه های کاغذی دارندگان دفتر صندوق روستایی قرار گرفت تا بتوانیم این تکلیف قانونی را به موقع در جامعه اجرا کنیم. بخش خصوصی با تلاش همکاران استانی و کشوری.

وی ادامه داد: در بستر الکترونیکی اجرا شده در مطب پزشکان، بیمارستان ها، داروخانه ها، سونوگرافی، آزمایشگاه ها و سایر مراکز، بیمه شدگان سلامت می توانند با ارائه کد ملی از خدمات جامع و کاملی بهره مند شوند.

شهریاری افزود: در ازای خدمات ارائه شده کد رهگیری برای بیمه شدگان و سرپرستان خانوار ارسال می شود که با تماس با داروخانه ها و ارائه دهندگان خدمات از طریق کد رهگیری می توانند از خدمات مورد نظر بهره مند شوند.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید