لوگوی ستاره پرسپولیس برای حریفان

لوگوی ستاره پرسپولیس برای حریفان

علی نعمتی مدافع نیشابوری پرسپولیس در چند بازی اخیر به ترکیب اصلی تیمش بازگشته و عملکرد قابل قبولی داشته است. نعمتی که بیشتر درگیر کارهای دفاعی است در دیدار مقابل وان پارس اصفهان یک پنالتی داد و گل اول حریف به ثمر رسید. پنالتی که خود نعمتی معتقد است ابتدا توسط مهاجم فان پارس خطا شد. البته چند کارشناس داوری هم همین نظر را داشتند و احساس می کردند که داور باید روی بازیکن وان پارس خطا می کرد. درباره این صحنه مشکوک و البته برد سخت مقابل لیگ دسته اول و همچنین شرایط پرسپولیس در رقابت های لیگ و جام حذفی با نعمتی گفت وگویی داشتیم که در ادامه می خوانید:

فکر می کردی بازی مقابل وان پارس برایت مساوی باشد و به پنالتی بروی؟

خب جام حذفی همیشه ثابت کرده که نمی توان تیم را از قبل برنده دانست. تیم های دسته های پایین با تمام قدرت و انگیزه وارد مسابقه می شوند و گاهی اوقات اوضاع به هم گره می خورد. وان پارس تیم خوب و قابل احترامی بود و من به این تیم تبریک می گویم. با این حال ما کنترل کامل بازی را در اختیار داشتیم. ما یک پنالتی دریافت کردیم، 4 ضربه به توپ زدیم و موقعیت های زیادی داشتیم که فکر می کنم دروازه حریف در روز خوبی بود و موقعیت های خوبی را از ما گرفت. با این حال خدا را شکر توانستیم بازی را ببریم و شرمنده هواداران نشدیم.

بیرانوند در زدن ضربات ایستگاهی نیز مانند بازی با گل گهر مهارت خود را نشان داد

علیرضا گلر خوشگله او بهترین دروازه بان ایران و حتی آسیاست. او واقعاً در زدن پنالتی مهارت دارد و در این دیدار نشان داد که چه استاد پنالتی است، اگرچه باید در همان زمان قانونی بازی را تمام می کردیم اما شرایط به گونه ای پیش رفت که بازی به پنالتی کشیده شد. با این حال در ضربات پنالتی عملکرد خوبی داشتیم و توانستیم به مرحله بعد صعود کنیم.

دوست داری در مرحله بعد با کدام تیم بازی کنی؟

من به آن فکر نکرده ام و مهم نیست با کدام تیم روبرو هستیم. ما یکی از مدعیان اصلی قهرمانی هستیم و فرقی نمی کند با کدام تیم بازی کنیم. می خواهیم در جام حذفی و همچنین لیگ به کارمان ادامه دهیم و به فینال این رقابت ها برسیم.

بعد از بازی اعتقاد داشتی پنالتی که داور علیه تو زد درست نبود. آیا هنوز به قول خود عمل می کنید؟

بله، قطعاً پنالتی نبود. خیلی واضح بود که مهاجم حریف با بازویش مرا هل داد و وقتی توپ به بازویم برخورد کرد اصلا تعادل نداشتم. در اینکه اشتباه انجام شد شکی نیست اما متاسفانه همه آن را دیدند به جز داور. پیش از این پس از پایان بازی، کارشناسان داوری اعلام کردند که ابتدا داور باید خطای مهاجم را اعلام می کرد و پنالتی درست نبود. نمی خواهم بیشتر در مورد داوری صحبت کنم، اما خدا را شکر آن اشتباه ما را عقب نشینی نکرد. با این حال، من موظف بودم بعد از بازی از هواداران، هم تیمی ها و کادرفنی عذرخواهی کنم.

اگرچه پست تخصصی شما دفاع میانی است، اما بیشتر در سمت چپ بازی می کنید. در این مورد چه خواهید گفت؟

خب من قبلا در هر دو پست بازی کرده ام و برایم فرقی نمی کند در کدام پست بازی کنم. در هر دو پست احساس راحتی می کنم اما کادر فنی و آقای یحیی تصمیم نهایی را می گیرند که در کدام پست بازی کنم. در کل تیم ما آنقدر متحد است که فرقی نمی کند چه کسی بازی کند و چه کسی روی نیمکت بنشیند. موفقیت تیم مهم است و همه برای سربلندی پرسپولیس تلاش می کنیم.

شما نیم فصل اول را در اوج به پایان رساندید. نیم فصل دوم را چطور می بینید؟

ما به شایستگی قهرمان نیم فصل شدیم و تیم ما با کیفیت ترین تیم لیگ است. ما بازیکنان و کادرفنی خوبی داریم و می خواهیم به روند خوب خود ادامه دهیم. نیم فصل دوم قطعا سخت خواهد بود و تیم ها به راحتی امتیاز نخواهند داد. مسابقات حساس‌تر و نزدیک‌تر می‌شوند و بنابراین باید بیشتر تلاش کنیم تا فرم خوب خود را حفظ کنیم و بتوانیم در پایان فصل قهرمان جام قهرمانان شویم و با نتایج خوب هوادارانمان را خوشحال کنیم. تیم ما مدعی هر دو جام است و می خواهیم هم قهرمان لیگ و هم جام حذفی شویم. امیدوارم هواداران حمایت کنند و انرژی مثبتی به تیم بفرستند تا در پایان فصل آنها را خوشحال کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید