خط ستاره و لوگوی پرسپولیس: می خواهم یکی از مسافران جام جهانی باشم

خط ستاره و لوگوی پرسپولیس: می خواهم یکی از مسافران جام جهانی باشم

دیدار دو تیم در هفته بیستم رقابت های قهرمانی پرتغال در حالی که برخی بازیکنان در اردوی تیم های ملی خود حضور داشتند با برتری 2 بر یک پورتو مقابل مارتیمو به پایان رسید. مهدی طارمی در این دیدار غایب بزرگ بود اما علی علیپور موفق شد 90 دقیقه در زمین حضور داشته باشد. او 7.5 امتیاز گرفت و بعد از اتاویو بهترین بازیکن پورتو لقب گرفت. او در دقیقه 23 یک پاس عالی به “آندره ویدال” داد که این بازیکن موقعیت را ارزیابی نکرد و تک به تک به او ضربه زد. علیپور تنها یک شوت به سمت دروازه پورتو زد که با واکنش دیگو کاستا مدافع پورتو مواجه شد. او در این دیدار 2 پاس کلیدی داد و یک موقعیت گل عالی خلق کرد. به همین بهانه با علی علیپور تماس گرفتیم و بحث به پرسپولیس و تیم ملی کشیده شد.

اگرچه مارتیمو به پورتو باخت، اما تو بهترین بازیکن تیمت در این دیدار بودی. این چیزی است که شما در مورد آن صحبت می کنید

پورتو واقعا تیم خوبی است. با وجود اینکه مهدی طارمی و لوئیز دیاز نبودند اما باز هم بازیکنان خوبی دارد اما ما برای امتیاز گرفتن به پورتو آمدیم. روی کارهای فنی و تاکتیکی که سرمربی از قبل برنامه ریزی کرده بود خیلی کار کردیم و شاید شانس نیاوردیم وگرنه حداقل با یک تساوی شهر را ترک می کردیم.

اگر هم تیمی شما ارزش پاس های تک به تک شما را می دانست، شاید …

این فوتبال است. در هر صورت هر بازیکنی می خواهد گل بزند و تیمش را برنده کند اما تیم مقابل هم سعی می کند گل نخورد و موفق می شود. پورتو تیم بزرگی است و با تمام توانش مقابل مارتیمو بازی کرد. گفتم می خواستیم حتی با 3 امتیاز از زمین خارج شویم اما … نتوانستیم!

آیا خودت شات زیبایی زدی که با واکنش گلر پورتو مواجه شد؟

دیگو کاستا دروازه بان پورتو دروازه بان خوبی است و ضربه من را دفع کرد. به هر حال ما تمام تلاشمان را کردیم اما نتوانستیم پیروز شویم.

غیبت مهدی طارمی چقدر روی عملکرد تیم پورتو تاثیر داشت؟

خود مهدی هم می داند که چقدر دوستش دارم. او بهترین دوست من است و ما دوستان خوبی هستیم. او قطعا ستاره مهمی در تیم پورتو است و غیبت مهدی طارمی کمی کار را برای مدافعان ما آسان کرد.

سرمربی تیم از عملکرد شما راضی بود؟

بله، امسال هدف بزرگی داریم و آن کسب سهمیه اروپاست. ما برای رسیدن به این هدف سخت می جنگیم و امیدوارم به آن برسیم.

آیا از مشکلات پرسپولیس مطلع هستید؟

پرسپولیس تیم مورد علاقه من است و بر این اساس تا جایی که بتوانم اخبار این تیم را دنبال می کنم. متاسفانه خبر خوبی از ایران برای پرسپولیس نیست.

یحیی گل محمدی نیز از سمت خود استعفا داد.

من شنیدم و حتماً آقای یحیی هم دلیلی برای آن داشت. شاید از این طریق می خواست اندکی از مدیران یا کارمندان باشگاه را جذب کند. او مربی من است و می دانم چقدر پرسپولیسی است و این تیم را دوست دارد.

خیلی ها معتقدند تکلیف امسال پرسپولیس برای تکرار قهرمانی خیلی سخت تر از سال های گذشته است؟

ببینید من خیلی از مشکلات اصلی مطلع نیستم، اما خوب نیست تیمی که 5 سال پیاپی قهرمان ایران شده با چنین حواشی و کمبودهایی مواجه شود. این تیم 40 تا 50 میلیون هوادار در ایران و جهان دارد و باید شرایط بسیار بهتری نسبت به امروز داشته باشد. با تمام این تفاسیر شخصا معتقدم این اولین شانس قهرمانی پرسپولیس است.

چرا؟

پرسپولیس به نظر من DNA قهرمانی دارد. بازیکنانی که سال ها جنگیدند و چاره ای جز برد ندارند. کارشناسان می گویند قهرمان کلمه درستی است.

اما آیا استقلال قهرمان نیم فصل شد؟

به همه تیم ها و رقبای پرسپولیس احترام می گذارم اما در نیم فصل دوم شرایط خیلی فرق می کند. تیم قهرمانی می شود که در گلزنی بخیل و در گلزنی سخاوتمند است!

تعبیر جالبی کردی یعنی نمک و امثال آنها، درسته؟

شاید این منجر به تفاضل گل شود اما منظورم این بود که تیمی می تواند قهرمان شود که نبازد و نبازد و از طرفی بی رحم باشد که در مسابقات خودش گل بزند. نیم فصل دوم متعلق به تیمی است که تمرکز بیشتری دارد و فکر می کنم پرسپولیس تجربه کافی برای نیم فصل دوم را دارد.

خیلی خوب، صعود زودهنگام تیم ملی ایران در پرتغال چه تاثیری داشت؟

طبیعتا صعود زودهنگام تیم ملی به جام جهانی باعث افزایش اعتبار لژیونرهای ایرانی در پرتغال، اروپا و سایر کشورها شده است. هم تیمی های من در مارتیمو از این اتفاق استقبال کردند و به نوعی ثابت کرد که ایران بهترین تیم آسیاست. تلاش زیادی برای ساختن چنین تیمی با این قدرت انجام شده است. فدراسیون، مربیان و بازیکنان دور هم جمع شدند تا چنین رویداد بزرگ و غرور آفرینی را رقم بزنند.

معنی یا چیزی که در این دیدارهای اخیر تیم ملی توجه شما را به خود جلب کرد چیست؟

چرخش سریع توپ توسط بچه ها که اغلب لژیونر هستند عالی بود. سرعت بالای بازی ایران و چرخش توپ خارج از قاره آسیا بود و فکر می کنم دلیل اصلی موفقیت تیم ما همین بود. واقعاً آقای اسکوچیچ را که تیم خوبی ساخته است، ناراحت نکنید.

آیا با این تیم ملی می توانیم به دور دوم جام جهانی قطر صعود کنیم؟

این هدف بزرگی است اما نباید از این به بعد به مربیان و تیم ملی فشار بیاوریم. صعود از گروه خود در جام جهانی هدف بزرگی است که در 5 دوره قبلی حضور ایران در این رقابت ها به آن نرسیده ایم و به مسائل زیادی بستگی دارد. در کدام گروه یا تیم باشیم یا خدای نکرده همه بازیکنان کلیدی خود را در اختیار داشته باشیم و … اما الان برای فشار آوردن به بچه ها زود است.

علی علیپور در این مدت به تیم ملی دعوت نشد. آیا چیزی برای گفتن در این مورد دارید؟

من در شرایط بدنی و فرم بسیار خوبی هستم، اما به نظر آقای اسکوچیچ احترام می گذارم. من اهداف بزرگی دارم و می خواهم یکی از بازیکنان برتر لیگ پرتغال باشم و به تیم ملی دعوت شوم. برای رسیدن به این دو هدف بزرگ باید سخت تمرین کنم و سخت تر بجنگم. من به راحتی در زندگی ام به دست نیاوردم و خدای ناکرده با تلاش بیشتر می توانم یکی از مسافران جام جهانی شوم.

دیدگاهتان را بنویسید