من هم فوتبالیست بودم و می خواهم با بازیکنانم رابطه خوبی داشته باشم/ نتوانستم تمام مهره ها را در استقلال نگه دارم!


ساعت: 11:47
تاریخ انتشار: 05/02/1401
کد خبر: 1885105

من سخت کار می کنم، بسیار جاه طلب هستم و ذهنیت برنده ای دارم.

سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت: من یک فوتبالیست بودم و خیلی دوست داشتم سرمربی ای داشته باشم که مرا درک کند و با من صحبت کند، بنابراین دوست دارم با بازیکنانم چنین ارتباطی داشته باشم.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ ریکاردو ساپینتو سرمربی پرتغالی تیم فوتبال استقلال در مصاحبه تصویری خود با رسانه های رسمی این باشگاه در خصوص حضورش در جمع آبی پوشان اظهار داشت: همانطور که قبلا در مصاحبه ای که با هم داشتیم گفتم هفته اول تمرین را اختصاص دادیم. به همه بازیکنان برای مشاهده به بازیکنانی که اکنون در جمع ما نیستند فرصت دیگری بدهیم. بازیکنانی که برای اثبات خود به صورت قرضی به تیم های دیگر رفتند. به همین ترتیب برای در نظر گرفتن شرایط بازیکنان و شناخت بیشتر گروه اطراف و شناخت بیشتر باشگاه، تست آمادگی جسمانی انجام دادیم.

وی همچنین گفت: بعد از این هفته باید تصمیماتی می گرفتم. متاسفانه بازیکنانی داشتیم که دیگر در جمع ما نیستند و به تیم های دیگر رفته اند. بازیکنانی که با ما خوب تمرین کردند ظرفیت و کیفیت بالایی دارند اما متاسفانه نتوانستیم همه بازیکنان را نگه داریم. بنابراین مجبور شدم انتخاب کنم. مثلا بازیکنی مثل فردین، متین و همچنین امین که بازیکن باتجربه ای است و 33-34 سال سن دارد اما بازی را بلد است. بازیکنانی که کیفیت خوبی دارند و می دانند باید چه کار کنند.

ساپینتو درباره فرصت دادن به بازیکنان گفت: مثلا فردین بازیکن جوانی است که باید یاد بگیرد، باید بازی کند و تجربه کسب کند تا بهتر شود، بازیکنی با کیفیت و سریع است. به همین ترتیب متین در نساجی خیلی خوب بازی کرد اما ما جلالی و سلمانی را داریم و فرصت بازی در آن پست برای او سخت بود. ما یک بازیکن جوان دیگر داشتیم. سینا، جواد، آرش و بازیکنانی که ظرفیت و استعداد خوبی دارند. به بازیکنان جوان گفتم بروند. چون نتوانستم همه بازیکنان را نگه دارم و امیدوارم روزی ثابت کنند که اشتباه می کنم.

وی در این خصوص گفت: من این چالش را به آنها داده ام و امیدوارم در دیدار مجدد با بالاترین کیفیت باشند. این چیزی است که من برای بازیکنانی که الان در جمع ما نیستند می خواهم و امیدوارم آنها خوش شانس باشند و حرفه بسیار خوبی داشته باشند. اکنون روی تیم خود تمرکز می کنیم. متاسفانه مصدومیت کاگانی را داشتیم که برای او و تیم بد بود. امیدوارم بتونه خیلی زود برگرده او باید قوی باشد زیرا فوتبال همین است. شما باید با آسیب ها و شرایط سخت مبارزه کنید. باید قوی بشی برای خاقانی بهترین آرزوها را دارم، منتظر شما هستیم، قوی باشید و سخت تلاش کنید و به شما خوش بگذرد.

سرمربی تیم فوتبال استقلال درباره اردوی ترکیه گفت: این هفته دوم برای ما خیلی خوب بود، در یک اردوی تدارکاتی نزدیک آنکارا هستیم. ما امکانات خوبی داریم، زمین خوبی داریم. ما می خواهیم قبل از بازگشت به خانه در 29 جولای بازی های تدارکاتی بیشتری داشته باشیم. ما روی آن کار می کنیم. در مورد بازی اول هم البته خسته بودیم چون برای آماده سازی تیم خیلی کار کردیم. صبح و عصر تمرین کردیم. این هفته نظرات و ایده های تاکتیکی خود را در مورد اینکه در زمان های دفاعی و هجومی چه باید بکنند به تیم دادم و بازیکنان در حال یادگیری نکات مورد نظر من هستند.

وی در ادامه این بحث تاکید کرد: بازیکنان خیلی زحمت می کشند و تمرکز کامل روی کار خود دارند. آنها دوست دارند یاد بگیرند و هر کاری برای تیم و مربی خود انجام دهند، به همین دلیل ما بسیار خوشحالیم، تا کنون من و اعضای کادر فنی از همه افرادی که از باشگاه در کنار ما هستند خوشحال و راضی هستیم و همه آنها کمک می کنند. تیم و این خیلی خوشحال کننده است ما به اردو آمدیم چون فضای خودمان را داریم و بازیکنان را بیشتر از قبل می شناسیم و روی کار خودمان تمرکز می کنیم. ما می توانیم بیشتر و بیشتر با هم ارتباط برقرار کنیم و همدیگر را بشناسیم.

ساپینتو درباره دستاوردهای این اردو گفت: باید نظرم را به بازیکنان بگویم که در بازی از آنها چه می خواهم. ارائه تیم در زمان دفاع و در زمان حمله و تمام آنچه برای انجام در لحظات بازی لازم است. ما نباید فقط روی دفاع کار کنیم، باید روی پرس، مهار کردن و انجام بازی های طولانی یا کوتاه زمانی که توپ را در اختیار داریم، کار کنیم. نحوه قرار گرفتن، نحوه گلزنی و نحوه قرار گرفتن در جای خود. زمانی که توپ را در اختیار نداریم یا زمانی که توپ را از حریف پس می گیریم باید تمرین کنیم.

وی همچنین بیان کرد: همین طور در مورد اعمالی که باید در فضاها و نقاط مختلف زمین انجام دهیم. در دفاع و حمله هم ضربات آزاد را تمرین می کنیم. ما 10 روز اینجا هستیم تا هر چه بیشتر تمرین کنیم. اینطور نیست که فقط یک بار این سوالات را تمرین کنیم، باید به طور منظم تمرین کنیم. اگر یک تا دو هفته برخی از این سؤالات را تمرین نکنیم، باید از ابتدا آنها را انجام دهیم. چون اطلاعات زیادی به بازیکنان داده می شود و بازیکنان باید بارها و بارها آن را بشنوند و تمرین کنند تا در زمین به کار گرفته شود.

سرمربی تیم فوتبال آبی ایران اذعان داشت: البته مسابقات تدارکاتی هم داریم و یکی از اهداف ما همین مسابقات تدارکاتی است. شما می توانید خیلی خوب تمرین کنید، اما این رقابت دوستانه است که می تواند شما را به سطحی که می خواهید برساند. شما می توانید واقعا سخت تمرین کنید، اما این بازی دوستانه است که شما را در شرایط رقابتی قرار می دهد. بنابراین ما 5-4 بازی دوستانه نیز داریم، زیرا برای شروع بازی های لیگ، آمادگی زودهنگام بازی مهم است.

وی درباره رابطه شاد و خوب با بازیکنانش در تمرینات گفت: من یک فوتبالیست بودم و خیلی دوست داشتم سرمربی ای داشته باشم که مرا درک کند و با من صحبت کند. مربی ای که به من توجه می کند و سعی می کند بیشتر با شخصیت من آشنا شود. مربی ای که آرزوها، ضعف ها و نقاط قوت من را درک کند. برای من مهم است که این اطلاعات را داشته باشم و بتوانم همه بازیکنان را درک کنم. چون من نمی توانم با یک بازیکن دیگر همان طور که با یک بازیکن صحبت می کنم صحبت کنم.

ساپینتو در ادامه این مضمون گفت: هرکسی شخصیت خودش را دارد و هرکسی چیزها را به روش خودش می فهمد. بنابراین چیزی که می خواهم این است که بتوانیم خیلی خوب همدیگر را بشناسیم و ارتباط برقرار کنیم و البته دوست دارم این ارتباط را با بازیکنانم داشته باشم. ما 11 ماه است که با هم زندگی می کنیم، هر روز با هم هستیم، گاهی اوقات بیشتر از خانواده مان، و اگر رابطه خوبی نداشته باشیم، داشتن یک جو تیمی عالی سخت است.

او گفت: چون روزهای خوبی را با هم خواهیم داشت و در طول فصل با روزهای سختی روبرو خواهیم شد. این یک ماراتن است و ما می دانیم که می خواهیم همیشه موفق باشیم و شما نمی توانید همیشه موفق باشید. برای ما خیلی مناسب است که رابطه خوبی داشته باشیم و البته در حین تمرین شرایط فرق می کند. چیزی که می‌خواهم هواداران استقلال بدانند این است که ما خیلی سخت آماده می‌شویم تا در همه رقابت‌ها برای پیروزی بجنگیم.

سرمربی تیم فوتبال استقلال خاطرنشان کرد: این کار برای ما سخت و مسئولیت سختی است. حالا همه بیشتر به ما احترام می‌گذارند چون می‌دانند می‌توانیم همه حریفانمان را شکست دهیم، اما در عین حال این یک چالش و مسئولیت بیشتر برای ما است. بازیکنان هم می دانند که برای رسیدن به موفقیت باید خیلی بیشتر از فصل گذشته تلاش کنند. اما آنچه را که می‌شنوم، می‌بینم و احساس می‌کنم دوست دارم، و این ذهنیت هر روز برنده است. این همان چیزی است که من می خواهم.

ساپینتو در پایان گفت: من ذهنیت برنده ای دارم و این چیزی است که در تمام این روزها داشتم. من سخت کار می کنم، بسیار جاه طلب هستم و دوست دارم برنده شوم. از هواداران استقلال هم می خواهم که ما را باور کنند و از ما حمایت کنند چون می دانم فصل فوق العاده ای خواهیم داشت.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید