ماجرای استخراج نفت ربطی به انتخاب رئیس جمهور در لبنان ندارد


ساعت: 15:33
تاریخ ارسال: 1401/10/05
کد خبر: 1920068

معاون دبیرکل حزب الله لبنان گفت: اکنون در مسیر استخراج نفت هستیم و شرکت مربوطه اقدامات لازم را آغاز کرده است. ماجرای استخراج نفت ربطی به انتخاب رئیس جمهور در لبنان ندارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب الله لبنان در مصاحبه ای گفت: «اکنون در مسیر استخراج نفت هستیم و شرکت مربوطه اقدامات لازم را آغاز کرده است.» پرونده استخراج نفت ربطی به انتخابات ریاست جمهوری لبنان ندارد. پیش از این، شرط بود که محبوبیت حزب‌الله در انتخابات 2022 کاهش یافته بود و این حزب متحمل ضرر خواهد شد. اما نتیجه تکان دهنده بود و تعداد آرای مثبت بیش از سال 2018 بود.

او گفت که معتقد است در سیاست داخلی لبنان اکثریت ثابتی وجود ندارد و انتخاب رئیس جمهور مستلزم بحث و توافق با جناح های سیاسی در مجلس نمایندگان است.

معاون حزب الله گفت که میشل عون، رئیس جمهور پیشین، با مشکلات خاصی روبرو بود که روسای جمهور قبلی با آن مواجه نبودند. از جمله حمله آمریکا به لبنان برای تغییر رویکرد سیاسی این کشور، کووید 19، وجود پناهندگان سوری، تظاهرات 17 اکتبر 2019 و نابسامانی اقتصادی در این کشور.

نعیم قاسم گفت: تلاش می کنیم هر چه زودتر رئیس جمهور را انتخاب کنیم. تنوع در مجلس نمایندگان، انتخاب رئیس جمهور را مستلزم دقت و توافق فراکسیون های پارلمانی کرده است. باید به سمت گفت و گو رفت و در این موضوع به توافق رسید که گفت و گو باید بر اساس اولویت حل مشکلات اقتصادی باشد و موضوعات بحث برانگیز به مرحله بعد منتقل شود.

قائم مقام دبیرکل حزب الله تاکید کرد: رئیس جمهور دارای ویژگی های خاصی است و ما می خواهیم که در عرصه سیاست تجربه داشته باشد و بتواند با همه در داخل و خارج ارتباط برقرار کند. علاوه بر این، اولویت او حفظ وضعیت اقتصادی است. بی طرف باشید، اقدامات تحریک آمیز انجام ندهید و از دستورات دیگران اطاعت نکنید.

وی تصریح کرد: برای انتخاب رئیس جمهور اولویت با گزینه داخلی است و ماهیت انتخابات بیشتر داخلی است تا خارجی.

نعیم قاسم تاکید کرد: هرکس به شرط روابط عربستان و ایران رئیس جمهور لبنان را انتخاب کند دچار توهم است. ما به عنوان حزب الله به دنبال حفظ رابطه و تفاهم با جنبش آزاد ملی هستیم و این تفاهم مستلزم درک ماهیت مشکلات موجود است.

دیدگاهتان را بنویسید